پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 اردیبهشت 1401 ساعت 19:02:: شناسه خبر: 120093

ادعای عجیب نماینده رامهرمز در مورد احداث سد آبریز/اکثر شهرهای کهگیلویه و بویراحمد مخالف ایجاد این سد هستند

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس طی تذکری احداث سد مارون ۲ در بالادست مارون بهبهان را عامل تخریب محیط زیست دانست و گفت: از لحاظ عرفی نه فقط خوزستان بلکه اکثر شهرهای کهگیلویه و بویراحمد مخالف ایجاد سد مارون دو هستند.

صدای جنوب:

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس طی تذکری احداث سد مارون ۲(آبریز) در بالادست مارون بهبهان را عامل تخریب محیط زیست دانست و گفت: از لحاظ عرفی نه فقط خوزستان بلکه اکثر شهرهای کهگیلویه و بویراحمد مخالف ایجاد سد مارون دو هستند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ابراهیم متینیان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۸ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزیر نیرو، گفت: احداث سد مارون ۲ در بالادست مارون بهبهان اثرات نامطلوبی خواهد داشت.

 

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس افزود: سد مارون بهبهان جهت تامین آب شرب، زیست محیطی، باغات، صنعت، نخیلات و کشت های دائم و فصلی برای شهرهای پایین دست خود از جمله بهبهان، رامهرمز، رامشیر، جراحی و شادگان و همچنان تالابی بین المللی شادگان را تامین می کند.

 

وی تصریح کرد: سد مارون دو مجوز محیط زیستی و ماده ۲۳ را ندارد یعنی قانونی نیست و از نظر عقلی و اقتصادی پذیرفتنی نیست که با ایجاد یک سد، سد دیگری از مدار خارج شود. از لحاظ عرفی نه فقط خوزستان بلکه اکثر شهرهای کهکیلویه و بویراحمد مخالف ایجاد سد مارون دو هستند.

برپایه گزارش صدای جنوب، ادعای این نماینده مجلس در خصوص مخالفت کهگیلویه وبویراحمدی  بااحداث سد آبریز عجیب است و مردم استان این سد را در توسعه شهرستان کهگیلویه بزرگ مهم می دانند و برای اغاز عملیات احداث ان لحظه شماری می کنند.

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت