پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 دی 1395 ساعت 04:10:: شناسه خبر: 12056

در بازدید از روستای باباکلان گچساران مطرح شد

استاندار:توسعه واشتغال نیاز اصلی روستاهاست/فرماندارگچساران:کارجویان مهارت متناسب با شغل را ندارند

کاروان تدبیر امید متشکل از استاندار، معاونان و مدیرکل دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به روستاهای باباکلان و آب شیرین از توابع گچساران سفر کردند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تقویت زیرساخت‌های رفاهی در مناطق روستایی باعث شده است نیاز مردم از ایجادهای طرح‌های گازرسانی و آب‌رسانی به توسعه و اشتغال تبدیل شود.

به گزارش صدای جنوب، سید موسی خادمی در جمع مردم روستای باباکلان از توابع گچساران با اشاره به اینکه منطقه باباکلان تا چند سال گذشته نماد محرومیت و کمبود زیرساخت‌ها بود اظهار داشت: اجرای طرح‌های بزرگی مانند گازرسانی، آسفالت معابر، ساخت کتابخانه، شروع عملیات اجرایی سالن ورزشی از خدمات ارزنده دولت تدبیر و امید برای افزایش زیرساخت‌های رفاهی در این منطقه است.
وی از برنامه ریزی برای اجرای طرح احداث ۶۰۰ هکتار باغ خرما و مرکبات در زمین‌های کشاورزی منطقه باباکلان برای بهبود وضعیت معیشتی مردم این منطقه خبر داد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رونق آبادانی و نشاط زندگی روستایی به عنوان خاک ریز نخست تحقق اقتصاد مقاومتی از اولویت‌های اصلی دولت یازدهم است تصریح کرد: دولت با اجرای طرح‌های بزرگ کشاورزی مانند انتقال آب رودخانه زهره به سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه امامزاده جعفر و شتاب بخشی به انتقال آب سد کوثر به هفت هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی دشت لیشتر در گچساران و اجرای آسفالت معابر روستایی با قیر رایگان در روستاها و صدها طرح اقتصادی و عمرانی تلاش کرده است تا با رونق زندگی روستایی چرخ اقتصاد را در این مناطق به حرکت درآورد.
خادمی پراکندگی و سخت گذر بودن مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد را یادآور شد و گفت: دولت تدبیر و امید باوجود چند برابر بودن اعتبار مورد نیاز ایجاد زیرساخت‌ها به ویژه گاز در این مناطق با بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها و تعامل بین مسئولان تلاش کرده است تا با تکمیل طرح‌های نیمه تمام به بهبود زندگی مردم کمک کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: کسب مهارت‌های حرفه‌ای، کشت و کار کشاورزی و راه اندازی تعاونی‌های تولیدی بهترین راهکارها برای کمک به اشتغال در روستاهاست.
فرماندار گچساران در این نشست گفت: فرصت‌های شغلی در این شهرستان وجود ندارد اما کارجویان مهارت متناسب با شغل را نیز ندارند.
عبدالرحیم رحیمی با اشاره به وجود ۱۵۰ فرصت شغلی در مجتمع در حال ساخت پتروشیمی و فرصت های شغلی در نیروگاه در حال اجرای سد چم شیر بیان کرد: بیشتر متقاضیان شغل در گچساران فاقد مهارت‌های تخصصی هستند.
وی با بیان اینکه مجتمع پتروشیمی گچساران در ۲ ساله آینده بهره برداری می‌شود گفت: متقاضیان از هم اکنون به فکر مهارت آموزی متناسب با ردیف‌های شغلی خواسته شده در این طرح باشند.
در این نشست مردم روستای باباکلان که در نزدیکی مناطق نفت‌خیز گچساران قرار دارند، خواستار تلاش برای اختصاص بخشی از اشتغال صنعت نفت به نیروی‌های روستاهای نزدیک به تأسیسات نفتی شدند.
روستای باباکلان در ۴۰ کیلومتری جنوب گچساران و در دهستان بی بی حکیمه (س) قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران دارای یک هزار و ۴۳۱ نفر جمعیت است.
کاروان تدبیر امید متشکل از استاندار، معاونان و مدیرکل دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به روستاهای باباکلان و آب شیرین از توابع گچساران سفر کردند.ایرنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت