پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 خرداد 1401 ساعت 23:03:: شناسه خبر: 120919

فرش قرمز سازمان جهاد کشاورزی زیر پای تولیدکنندگان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد همچنین از اختصاص تسهیلات با نرخ ۱۰ تا ۱۵ درصد برای تامین سرمایه در گردش دامداران، مرغ‌داران و آبزی پروران روستائیان‌ و عشایر با معلق کردن تمام قواعد مرسوم در راستای اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها خبر داد.

صدای جنوب:

علی معتمدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران کهگیلویه اظهار کرد: با درخواست و پیگیری‌های معاون وزیر در امور تولیدات دامی و موافقت مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی، نهاده کلیه واحدهای مرغداری گوشتی که تا تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه جوجه‌ریزی کرده‌اند با نرخ ارز ترجیحی تخصیص خواهند یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد همچنین از اختصاص تسهیلات با نرخ ۱۰ تا ۱۵ درصد برای تامین سرمایه در گردش دامداران، مرغ‌داران و آبزی پروران روستائیان‌ و عشایر با معلق کردن تمام قواعد مرسوم در راستای اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها خبر داد.

 معتمدی‌پور گفت: با توجه به این که در اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، یکی از موضوعات مهم تامین نقدینگی بوده، این امر با کمک بانک کشاورزی در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها در حال اجرا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: شعب بانک در سراسر استان به متقاضیان خدمت‌رسانی خواهند کرد تا دامداران و مرغداران در لحظه بتوانند خرید خود را با تسهیلات ده تا ۱۵ درصدی (۵٠درصد به صورت نقد و مابقی به صورت تامین وثایق و سایر روش ها) انجام دهند.

وی خبر خوشی برای افرادی که در روند بانکی دچار مشکل هستند داشت و افزود: چک‌های برگشتی و بدهی‌های معوقه برای اجرای این طرح مشکلی برای متقاضیان ایجاد نخواهد کرد و بانک مرکزی آن را مانع‌زدایی نموده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه طبق گفته وزیر جهاد کشاورزی بیش از ۶۰۰ هزار تن نهاده دامی در بازارگاه بارگذاری شده است بیان کرد: این نهاده‌ها با نرخ نیمایی ذرت ۱۱۳۰۰ تومان، جو ۱۱۳۰۰ تومان و کنجاله ۱۶۳۰۰ تومان بارگذاری شده و تا پایان هفته به بیش از ۹۰۰ هزار تن خواهد رسید.

معتمدی‌پور با تاکید بر این که جوجه‌ریزی به هیچ عنوان نباید کاهش یابد، گفت: مدیران شهرستان‌ها باید بر روند فعالیت مرغداری‌ها نظارت و آن را مدیریت کنند و در صورت تخلف برخورد قانونی کنند.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان مرغ گوشتی و تخم‌مرغ نگران مازاد تولید نباشند، خاطرنشان کرد: خرید تضمینی مرغ و تخم‌مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام برای افزایش ذخایر  انجام خواهد شد.

معتمدی‌پور ادامه داد: مرغداران و دامداران هیچ دغدغه‌ای برای تامین و تولید نداشته باشند، زیرا جهاد کشاورزی پشتیبان آنان است و ضمن حمایت از مرغداران گوشتی، غیرگوشتی و دامداران جلوی ضرر آن‌ها را خواهد گرفت.

معتمدی پور با بیان اینکه نرخ‌های اعلامی در حال جا افتادن در جامعه هستند تصریح کرد: مردم یقین داشته باشند در زمینه توزیع اجناس هیچگونه مشکلی نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: میزان نقدینگی جهت تامین نهاده‌های دامی بسته به نوع دام هر راس گوسفند پرواری ۳۹٠ هزارتومان، هر راس گاو بومی دو میلیون و صد هزار تومان، هر راس گاو شیری اصیل سه میلیون و دویست هزار تومان، هر قطعه مرغ تخم‌گذار و مادر ۴۳ هزارتومان و هر قطعه مرغ گوشتی نیز ۷۱ تومان برآورد شده است.

مدیر ارشد سازمان جهاد کشاورزی استان از رسانه ها خواست در زمینه تنظیم بازار ضمن اطلاع‌رسانی دقیق، مانع سوء‌استفاده معاندان و بدخواهان نظام اسلامی شوند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت