پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 خرداد 1401 ساعت 14:03:: شناسه خبر: 121050

پیشرفت فیزیکی ۹۱ درصدی پتروشیمی گچساران

در حال حاضر بخش‌های الفین طرح در مرحله پیش راه‌اندازی و میزان پیشرفت طرح ۹۱.۵ درصد است که از این میزان ۹۸.۳ درصد بخش مهندسی، ۹۶.۸ درصد تدارکات و ۸۹ درصد ساختمان و نصب است.

صدای جنوب؛

به نقل از روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مصطفی حیدریان گفت: با توجه به اینکه طرح الفین گچساران در برنامه تولید سال جاری گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس قرار گرفته است می‌بایست تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.
وی ادامه داد: در حال حاضر بخش‌های الفین طرح در مرحله پیش راه‌اندازی و میزان پیشرفت طرح ۹۱.۵ درصد است که از این میزان ۹۸.۳ درصد بخش مهندسی، ۹۶.۸ درصد تدارکات و ۸۹ درصد ساختمان و نصب است.
مدیرعامل پتروشیمی گچساران با اعلام اینکه پایان تکمیل مکانیکی پروژه پایان شهریورماه است، افزود: پتروشیمی گچساران در بهمن ماه خوراک خود را دریافت و پیش از پایان سال به مرحله تولید می‌رسد.
حیدریان در خصوص جایگاه پتروشیمی گچساران اظهار داشت: گازهای ترش همراه نفت به پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس منتقل شده و بعد از شیرین‌سازی و جداسازی، یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن اتان به سمت شرکت پتروشیمی گچساران ارسال می‌شود.
وی ادامه داد: سپس اتیلن تولیدی این شرکت به پتروشیمی ممسنی، کازرون، بروجن، پلیمر دهدشت و پلیمر گچساران منتقل می‌شود.
حیدریان گفت: با راه‌اندازی پتروشیمی گچساران، پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس به ظرفیت اسمی دست خواهد یافت.
مدیرعامل پتروشیمی گچساران تصریح کرد: تا راه‌اندازی طرح‌های پایین دستی به خط لوله اتیلن غرب متصل خواهیم شد و تهاتر و صادرات را از عسلویه خواهیم داشت.
وی گفت: به غیر از صادرات در حال انعقاد قرارداد فروش اتیلن با پتروشیمی اروند، تبریز و پتروشیمی امیرکبیر می‌باشیم.
حیدریان ظرفیت تولید این طرح را یک میلیون تن اتیلن و ۸۴ هزار تن C₃⁺ عنوان کرد و گفت: پتروشیمی گچساران یکی از مهمترین حلقه‌های زنجیره ارزش از گازهای همراه نفت تا تولید پلیمر است.
وی عنوان کرد: در حال حاضر بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر دست کم به مدت دو سال است که در این پروژه مشغول به کار هستند.
حیدریان یادآور شد: این طرح با سرمایه‌ای بیش از یک میلیارد یورو به بهره‌برداری خواهد رسید.
ویگفت: ساخت سالن ترازیت فرودگاه گچساران با دفاتر مربوطه، نوسازی کامل پست برق ساران متعلق به شهر گچساران با بیش از ۵۰ سال طول عمر و همچنین احداث حدود ۱.۵ کیلومتر خط لوله ۲۸ اینچ جهت آبرسانی به دشت مور از سد کوثر از جمله اقدامات این شرکت در حوزه مسئولیت اجتماعی بوده است.
مدیر عامل پتروشیمی گچساران، ریسک‌پذیری مدیران صنعت پتروشیمی را موجب رشد سازنده‌های داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: برای نخستین‌بار تمامی مشعل‌های تمام کوره‌های الفین که شامل ۶۶۸ مشعل یا برنر کوره‌ها که قلب الفین است را با توان داخل ساختیم.
حیدریان عنوان کرد: ساخت داخل کاتالیزور تبدیل اتان به اتیلن، ساخت تعداد ۱۷۷ دستگاه کنترل ولو شامل کنترل ولوهای کرایوژنیک، ساخت داخل پمپ‌های کرایوژنیک با دمای عملیاتی منفی ۱۰۵⁰C و ساخت داخل تمام برج‌ها و ظروف تحت فشار و… از جمله اقدامات بزرگ و تصمیمات متهورانه این مجموعه که همگی برای نخستین بار بوده‌ است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت