پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 تیر 1401 ساعت 01:04:: شناسه خبر: 123059

گزارش صدای جنوب از همایش آموزشی و ترویجی معرفی سبد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در یاسوج

همایش آموزشی ، ترویجی و معرفی سبد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج برگزار شد.

صدای جنوب:

همایش آموزشی ، ترویجی و معرفی سبد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج برگزار شد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کهکیلویه و بویر احمد بابیان این مطلب گفت : این همایش آموزشی ترویجی با حضور ۹ شرکت تولیدکننده کودهای کشاورزی ودانش بنیان برگزار گردید.
لاهوتی افزود ؛ این همایش و نمایشگاه آموزشی با هدف حمایت از شرکت های تولید کننده کود و نمایش آخرین دستاوردها و فناوریهای نوین حوزه کود و ایجاد بستر مناسب جهت انتقال یافته های تحقیقاتی بین محققین و مروجین و بهره برداران بخش کشاورزی برگزار شد.

لاهوتی بیان کرد: با عنایت به استقبال کشاورزان از مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در سال جاری، قطعاً سال پرمصرفی را در مصرف کودهای کشاورزی در راستای افزایش کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی خواهیم داشت.
وی ادامه داد: برنامه ابلاغی توزیع در سال جاری در حدود سه و نیم میلیون تن در سطح کشور و ۳۵ هزار تن برای استان است و با تمهیدات لازم با توکل بر خدا، برنامه ابلاغی را به طور کامل اجرایی خواهیم کرد.
مسئول واحد بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان نیز گفت: کود هایی که در کشور تولید و وارد عرصه تولید محصولات کشاورزی قرار میگیرد باید دارای استانداردهای بالایی باشد.

علی فرهادی با بیان اینکه بالا بودن سطح کیفی کودها بسیار مهم است عنوان کرد: کود های بسیار متنوع و خوبی در این همایش وجود دارد که باید وارد عرصه تولید شود.


فرهادی گفت:کهگیلویه وبویراحمد دربرگزاری چنین همایشی تجریه خوبی دارد و در این همایش تولیدکنندگان و شرکت های دانش بنیان در حوزه کودهای کشاورزی ، آخرین محصولات تولیدی خود را با بالاترین کیفیت درمعرض دید عموم مردم و کشاورزان قرار دادند.
وی تصریح کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با برگزاری چنین همایشی توانسته گام بزرگی را در محقق کردن شعار سال۱۴۰۱ بردارد،


فرهادی تاکیدکرد: جهت ارج نهادن به زحمات و تلاش های شرکت های داخلی در پایان همایش از شرکت های فعال در این نمایشگاه با لوح و تندیس جشنواره تقدیر به عمل آمد.

مدیریت بازاریابی و امورمشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور نیز در این همایش با اشاره به استقبال ۹ شرکت دانش بنیان و تولید کننده کود های کشاورزی از همایش آموزشی ترویجی و معرفی سبد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در یاسوج،اظهار امیدواری کرد: با برگزاری این همایش ها زمینه مناسبی جهت رسیدن کود با کیفیت و با استاندارد های لازم برای مصرف کشاورزی استان و به تبع آن اجرایی شدن طرح خود کفایی کود های کشاورزی در کشور فراهم شود.

محمد مهدی سعیدی افزود: همایش یاسوج نوزدهمین همایش از پنجاه نمایشی است که در کشور برگزار خواهد شد.
وی تولید وتامین کود برای کشاورزان از بستر امن را سیاست وزارت جهاد کشاورزی برشمرد و ادامه داد: کشاورزان درسطح کشور بامراجعه به ۳هزاروپانصد کارگزار ما میتوانند کودهای باکیفیت و استاندارد مورد نیاز خود راتهیه نمایند.
وی قطع واسطه را هدف دیگر برگزاری این همایش عنوان کرد وگفت: کشاورزان وکارگزاران به طور مستقیم از شرکت های تولید کننده کود،نیاز خود را برطرف مینمایند.


محمد مهدی سعیدی استفاده کشاورزان از کودهای الی زیستی را یکی دیگر از اهداف برگزاری همایش برشمرد.
سعیدی باقدردانی از عوامل برگزاری این همایش در یاسوج تاکید کرد: شرکت های تولیدی درسطح کشور باانعقاد تفاهم نامه می توانند محصولات تولیدی خود را در اختیار کشاورزان قرار دهند.

برپایه گزارش صدای جنوب، در این همایش، رییس سازمان جهادکشاورزی،نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیران و معاونان جهاد کشاورزی در شهرستان ها، کشاورزان پیشرو، کارگزاران کودها و کارشناسان پهنه شرکت کرده و ضمن بازدید از غرفه ها، با غرفه داران گفتگو کرده و در خصوص مسایل و مشکلات جاری و مزایای کودهای ارایه شده در نمایشگاه، بحث و گفتگو کردند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت