پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 فروردین 1395 ساعت 12:01:: شناسه خبر: 1241

رییس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه وبویراحمد:

توسعه باغات ادامه می یابد/باغات جدیددرزمین های شیبدار وبدون کشت احداث می شود

در سال ۹۲ حدود ۶۳۹ هکتار، در سال ۹۳ حدود ۷۵۳ هکتار و در سال ۹۴ حدود ۸۳۰ هکتار توسعه باغات در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.

 

۱۵۲۸۹۴۲۱۳۵جعفر گوهرگانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، از سال ۹۲ تا ۹۴ حدود دو هزار و ۲۲۲ هکتار به سطح باغ های این استان افزوده شده است.

به گزارش صدای جنوب، جعفر گوهرگانی افزود: در سال ۹۲ حدود ۶۳۹ هکتار، در سال ۹۳ حدود ۷۵۳ هکتار و در سال ۹۴ حدود ۸۳۰ هکتار توسعه باغات در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.

وی بیان کرد: سیب، مرکبات، انگور،انار و زیتون از جمله درختان کاشته شده در کهگیلویه و بویراحمد است.

گوهرگانی اظهار کرد: خرید و توزیع نهال استاندارد، تجاری‌سازی باغ ها، نظارت بر کاشت اصولی، تغذیه و آموزش از مهم‌ترین اقدام هایی است که در راستای دستیابی به اهداف کمی و کیفی توسعه ی باغ های استان انجام شده ‌است.

وی عنوان کرد: برای متوسط دوره برنامه ششم از سال ۹۵ تا ۹۹ یک برنامه هزار و ۲۰۰ هکتاری توسعه باغ در دستور کار جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: باغ های جدید در زمین های شیبدار و بدون کشت احداث می شود.

گوهرگانی ادامه داد: در راستای اجرای طرح اصلاح و افرایش بهره وری در سال ۹۲ حدود ۱۴۳ هکتار از باغات قدیمی استان اصلاح شد و اصلاح سالیانه ۲۱۰ هکتار از باغات نیز در دستورکار قرار دارد.

وی اضافه کرد: در سال ۹۲ تولید محصولات باغبانی کهگیلویه و بویراحمد حدود ۱۸۸ هزار تن بود که این میزان ۹۳ بیش از۱۹۷هزار تن و در سال ۹۴ حدود ۲۱۵ هزار تن بود است.

۸۲۰۳۱۱۲۵-۷۰۶۴۳۹۱۰

۸۲۰۳۱۱۲۵-۷۰۶۴۳۹۰۹

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت