پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 مرداد 1401 ساعت 15:05:: شناسه خبر: 125175

خطیب جمعه چرام:درشهرستان چرام مشکل انتن دهی واینترنت مردم راکلافه کرده است/بخشی از زنان و جوانان از طریق فروش محصولات و کسب و کار اینترنتی امرارمعاش میکنند

به گزارش صدای جنوب؛حجت الاسلام والمسلمین سید نوراله افشار در خطبه های این هفته شهر چرام اظهار داشت: در عصر حاضر زمان و هزینه دو عنصر مهم در زندگی بشر میباشند. وی افزود: با استفاده از فناوری اطلاعات میتوان زمان و هزینه را در اختیار گرفت.    خطیب جمعه چرام بیان نمود: دولت ها در […]

به گزارش صدای جنوب؛حجت الاسلام والمسلمین سید نوراله افشار در خطبه های این هفته شهر چرام اظهار داشت: در عصر حاضر زمان و هزینه دو عنصر مهم در زندگی بشر میباشند.

وی افزود: با استفاده از فناوری اطلاعات میتوان زمان و هزینه را در اختیار گرفت. 

 

خطیب جمعه چرام بیان نمود: دولت ها در صورت توجه به زیر ساختهای اینترنتی و بالا بردن سطح دسترسی مردم به اینترنت و تجارت الکترونیک میتوانند به ایجاد اشتغال و کسب درآمدهای مشروع دست یابند.

 

افشاراظهار داشت: کشورها و قطب های بزرگ اقتصادی دنیا از زیر ساخت اینترنتی بالا برخوردار بوده و در زمینه تجارت الکترونیک سرمایه گذاری بالایی انجام داده اند.

 

وی افزود: در شهرستان چرام مشکلاتی در باب تلفن ثابت ،تلفن همراه واینترنت وجود دارد که مردم از این موضوع نگران هستند.به بخشی از این مشکلات اشاره می شود تا مسئولان مخابرات استان با درایت و تدبیر در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات این حوزه اقدام کنند.

 

وی افزود: این مشکلات بعلت اعتبار مالی زیاد از عهده مخابرات چرام خارج است و از زحمات و تلاش های آن عزیزان در خدمت به همشهریان تقدیر وتشکر را دارم.

۱-شبکه کابل مخابرات فرسوده و ناکارآمد شده است.

۲- در اکثر روستا ها زیرساخت تلفن ثابت از بین رفته است.

۳-در نقاطی حتی داخل شهر امکان واگذاری تلفن ثابت و استفاده از خدمات مخابرات وجود ندارد به دلیل اینکه یا این نقاط شهر جدید هستند و در آن نقاط مخابرات خدماتی ارائه نداده یا براثر فرسودگی جایگزین نشده است

۴-کندی سرعت و قطعی اینترنت اکثرا همگانی هست.

 

افشار گفت: در مورد آنتن دهی تلفن همراه و اینکه نقاطی در شهر و اطراف شهر هستند که مردم مشکل آنتن دهی و اینترنت همراه را دارند.

 

وی افزود: در شهر چرام کارخانه یا کارگاهی جهت اشتغال مردم وجود ندارد.بخشی از زنان و جوانان از طریق فروش محصولات و کسب و کار اینترنتی امرارمعاش میکنند و هزینه اجاره مغازه و رفت و آمد ندارند با کسب وکار اینترنتی می توانند کل استان و شهرهای اطراف را پوشش دهند اما کندی سرعت اینترنت برای این قشر مشکلاتی ایجاد کرده است.

خطیب جمعه چرام تاکید: مسئولان مخابرات در استان با یک سوال و نظرسنجی ساده در شهرستان چرام به گلایه مردم در این باب پی خواهند برد.

وی افزود: تثبیت مبانى فکرى و ترویج اندیشه مقدس قیام امام حسین (ع) برعهده امام سجاد (ع) بود. امام سجاد (ع)، حیاتى تازه به علوم و معارف اسلامى بخشید و زمینه مناسبى را براى انقلاب فکرى و فرهنگى امام باقر (ع) و امام صادق (ع) و احیاى فرهنگ قرآنى و تمدن اسلامى فراهم ساخت.

افشار بیان نمود: در مورد ویژگى‌هاى دعاهاى امام سجاد (ع) به‌خاطر داشته باشیم که هیچ یک از دعاهاى ائمه (ع) به اندازه دعاهاى امام سجاد (ع) صلوات ندارد. امام با صلوات فرستادن مرتب، ما را به این نکته توجه داده است که پیامبر و آل او در مسیر حق و هدایت انسان به سمت قله‌ها هستند، نه افراد دیگر، اتفاقاً پس از این صلوات بلافاصله یک مسأله اجتماعى یا سیاسى یا اخلاقى مطرح است.

وی افزود: اگر نگاه تاریخى به صحیفه داشته باشید، متوجه خواهید شد در کلمه کلمه آن یک مفهوم والا نهفته است. امام در قالب دعا دین را بازسازى کرده است. تعبیر بسیار دقیق مرحوم حسن الامین که بعد هم مرحوم سید جعفر مرتضى دارد: «الامام السجاد باعث الاسلام من جدید» امام سجاد(ع)، اسلام را دوباره بازسازى کرد

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت