پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 شهریور 1401 ساعت 12:06:: شناسه خبر: 125466

یک مقایسه ناشیانه و حمله به فرماندار پرتلاش چرام ! / تیغ در دست زنگی مست!

  هدف از انتشار این مطلب دفاع از عملکرد فرماندار نیست چرا که عملکرد وی حتما در چهارچوب مشخص با شاخص و سنجه‌های معلوم، مورد سنجش قرار خواهد گرفت، اما در این چند روز متاسفانه مغرضانه یا بر اساس ناآگاهی چند موضوع به هم ربط داده که موجب تشکیک در اذهان عمومی شده است.   […]

 

هدف از انتشار این مطلب دفاع از عملکرد فرماندار نیست چرا که عملکرد وی حتما در چهارچوب مشخص با شاخص و سنجه‌های معلوم، مورد سنجش قرار خواهد گرفت، اما در این چند روز متاسفانه مغرضانه یا بر اساس ناآگاهی چند موضوع به هم ربط داده که موجب تشکیک در اذهان عمومی شده است.

 

همزمان با هفته دولت، انتشار پروژه‌های کلنگ زنی و افتتاحی در شهرستان‌ها اعلام شد که ظاهرا بر اساس این اسناد حملات شدیدی به فرماندار چرام شد حال اینکه با بررسی دقیق اطلاعات مشخص می‌شود اساس مقایسه اشتباه و حمله به فرماندار در واقع ناشیانه بوده است!

هدف از انتشار این مطلب دفاع از عملکرد فرماندار نیست چرا که عملکرد وی حتما در چهارچوب مشخص با شاخص و سنجه‌های معلوم، مورد سنجش قرار خواهد گرفت، اما در این چند روز متاسفانه مغرضانه یا بر اساس ناآگاهی چند موضوع به هم ربط داده که موجب تشکیک در اذهان عمومی شده است.

متاسفانه شاهد بودیم عده‌ای با انتشار تصویر کمک رسانی فرماندار چرام در حادثه سیل اخیر با نوعی تمسخر به وی حمله کرده و تعداد پایین پروژه‌های کلنگ زنی را به موضوع حمل کمک‌ها بر دوش وی برای انتقال به منطقه سیل زده آمیخته و به نوعی سعی در تحقیر وی داشته اند.

 

به گزارش صدای جنوب به نقل ازتابناک کهگیلویه و بویراحمد، ضمن داشتن انتقاد نسبت به عملکرد فرماندار در برخی حوزه ها ، اما برای شفاف سازی اذهان عمومی جزئیاتی از پروژه‌های هفته دولت در شهرستان چرام و مقایسه با برخی شهرستان‌ها را تشریح می‌کند.

بنابر این گزارش مجموع پروژه‌های عمرانی افتتاحی و کلنگ زنی شهرستان چرام ۴۰ مورد می‌باشد که ۳۴ مورد افتتاحی و ۶ مورد هم کلنگ زنی که در افتتاحی این شهرستان نسبت به شهرستان‌های دیگر بسیار بالاتر است چرا که در برخی شهرستان‌ها این تعداد بسیار کمتر است ضمن اینکه از لحاظ اعتبارات هزینه شده برای این طرح‌ها هم اعتبارات این شهرستان از بسیاری از شهرستان‌ها بسیار بیشتر است.

مجموع اعتبارات هزینه شده برای پروژه‌های افتتاحی شهرستان چرام بیش از ۶۷ میلیارد تومان است این در حالی است که این عدد در بسیاری از شهرستان‌ها بسیار کمتر از این عدد است مثلا حدود ۸ یا ۷ و .. میلیارد تومان است و در پروژه‌های کلنگ زنی هم هر چند تعداد پروژه‌های شهرستان چرام از همه شهرستان‌ها کمتر است، اما کیفیت و اعتبار این پروژه‌ها بسیار بیشتر از برخی شهرستان‌های دیگر با تعداد بالاتر از این شهرستان قرار دارد یا به عبارت دیگر پروژه‌های این شهرستان با توجه به اعتبارات مربوط به آن بسیار حجیم‌تر است! به گونه‌ای که مجموع اعتبارات ۶ پروژه کلنگ زنی چرام حدود ۸۲ میلیارد تومان است که این عدد برای بسیاری از شهرستان‌ها پایین‌تر از چرام است!

هدف از بیان بخشی از جزئیات این پروژه‌ها مقایسه رقابتی و احیانا سوء استفاده و ایجاد حساسیت بین شهرستان‌ها نیست چرا که در تعریف پروژه‌ها عوامل متعددی از جمله، میزان محرومیت و یا مثلا در بخش مسکن که حجم زیای از پروژه‌ها را دارا است به میزان استقبال مردمی بستگی دارد بلکه هدف شفاف سازی برای افکار عمومی است چرا که با نگاهی به جزئیات پروژه‌های افتتاحی و کلنگ زنی هفته دولت در شهرستان چرام مشخص می‌شود آنگونه که برخی منتقدین می گویند، وضعیت این شهرستان چندان بد نیست حتی بسیار بهتر از برخی شهرستان‌ها است.

 

تیغ در دست زنگی مست!

نکته مهمی که باعث بیان جزئیاتی از بحث پروژه‌های هفته دولت شد این است که برای افکار عمومی روشن شود که برای هر نوع مطلبی حتما باید جزئیات و اطلاعات دقیق مورد بررسی قرار گیرد. متاسفانه در حوزه فضای مجازی و برخی کاربران آن و حتی فضای حقیقی و رسانه و برخی افراد تولید کننده محتوای ان به نوعی حب و بغض در تولید و انتشار می‌رسیم که در واقع یادآور ضرب المثل “تیغ در دست زنگی مست” است!

حمله به فرماندار چرام با انتشار کار جهادی وی در کمک به مردم مناطق سیل زده با استفاده از برخی کلمات پر معتی در حوزه سیاسی و اجتماعی مانند “پوپولیستی” و ارتباط دادن ان با تعداد پروژه‌های هفته دولت در شهرستان دقیقا تعبیری از دادن شمشیر برنده قلم به دست فردی مغرض و شاید ناآکاه همانند زنگی مست است که مشخص نیست با این تیغ و شمشیر قلم به چه کسی و تا چه میزانی آسیب می‌رساند.

 

اشاره : ” زنگی مست شمشیر به دست ” یکی از ضرب المثل‌های زبان فارسی است که در بین مردم استفاده می‌شود. مفهوم این ضرب المثل به این معنی است که کار باید به کاردان سپرده شود. در فعالیت‌های روزمره خود در بعضی انتخاب‌های خود مجبور هستیم از افراد مختلف کمک گرفته و کار‌هایی را به ان‌ها سفارش دهیم. اگر این افراد نالایق باشند نه تنها نمی‌توانند به ما کمکی کنند بلکه میتوانند مشکلات ما را با نادانی خود دو چندان کنند

متاسفانه این روز‌ها فضای مجازی و حتی فضای رسمی و رسانه‌ای هم از وجود چنین افرادی که آگاهانه یا ناآگاهانه راست و دروغ را قاطی کرده و یا دریافت می‌کنند و بدون تامل برای دیگران بازنشر می‌کنند کم نیست که لازم است همه در این خصوص هم هوشیار باشند و هم مسئولیت پذیر!

در مطلب تشریح شده مطلقا هدف حمایت بی، چون و چرا از فرماندار چرام نیست بلکه تلاشی است برای جلوگیری از انتشار اخبار کذب یا ناقص و همچنین روشن شدن مسیر خوب از بد به عنوان مثال کار جهادی و کمک به همنوع، اقدامی پسندده است و به زعم نویسنده این مطلب حمله و یا تشکیک ایجاد کردن برای چنین اقدامی در خوشبینانه ترین حالت ناشی از نوعی سطحی نگری است!

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت