پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 آبان 1401 ساعت 21:08:: شناسه خبر: 126938

آغاز کشت پاییزه در کهگیلویه وبویراحمد/معتمدی‌پور: رتبه اول تولید در دیمزارها هدف‌گذاری ما در کشت پاییزه است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با دستور آغاز کشت پاییزه و طرح جهش تولید در دیمزارها، گفت: هدف‌گذاری اصلی ما کسب رتبه نخست در اجرای این طرح است و اگر جز این شود، کم‌کاری شده است. 

صدای جنوب:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با دستور آغاز کشت پاییزه و طرح جهش تولید در دیمزارها، گفت: هدف‌گذاری اصلی ما کسب رتبه نخست در اجرای این طرح است و اگر جز این شود، کم‌کاری شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، سید علی معتمدی‌پور در مراسم آغاز کشت پاییزه در این استان که با حضور مدیران همه دستگاه‌های مرتبط، کارشناسان پهنه و کشاورزان پیشرو برگزار شد، اظهار کرد: انگیزه نیروی انسانی و کارکنان یکی از دغدغه‌های اصلی من و یکی از فاکتورهای اساسی در اجرای هر طرح و برنامه‌ایست و در این یکسال تغییراتی در حوزه رفاه پرسنلی به وجود آمده و این سیاست‌ها ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: طرح جهش تولید در دیمزارها در سال گذشته هم اجرا شد و به شخصه از همه مدیران قبلی و کارشناسان دخیل تشکر میکنم اما این را هم بگویم که اگر سال اول نقایصی بوده امسال نباید تکرار کنیم و به جز رتبه اول هیچ رتبه دیگری را متصور نیستم.

وی گفت: این طرح در ۱۵ استان کشور اجرا شده و همه شرایط لارم از جمله اقلیم، دانش علمی و نیروی انسانی و کشاورزان پای کار در کهگیلویه و بویراحمد فراهم است و باید از این فرصت برای تولید اقتدار غذایی استفاده کنیم.

معتمدی‌پور با اشاره به نسبت اراضی آبی به دیم این استان و فاصله زیاد آن با متوسط کشوری تصریح کرد: با وجود منابع آبی، اما اراضی دیم ما ۷۰ درصد و اراضی آبی ۳۰ درصد است و اگرچه باید زیرساخت‌های آبی شدن اراضی را در اولویت قرار دهیم اما در حال حاضر باید افزایش کمی و کیفی تولید در اراضی دیم را به یک سطح قابل قبولی برسانیم.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد در تولید بذور اصلاح شده، تامین‌کننده بذور ۱۶ استان کشور است و این دانش علمی باید در سفره مردم و اقتصاد این استان خودش را نشان دهد.

وی گفت: امسال با وجود تشدید خشکسالی‌ها و کاهش شدید بارندگی‌ها، اما خرید تضمینی گندم افزایش حدود ۱۰ هزار تنی داشته که بررسی‌ها نشان می‌دهد که طرح جهش تولید در دیمزارها و افزایش قیمت گندم در این موفقیت موثر بودند.

معتمدی‌پور با بیان اینکه جهاد کشاورزی با تمام وجود پای کار است، گفت: امیدوارم هم کمیت و هم کیفیت حمایت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و تعهدات این ستاد به عنوان پشتیبان این طرح مهم، امسال بهتر شود تا نتیجه بهتری هم حاصل شود.

وی با اشاره به موفقیت سازمان جهادکشاورزی و کسب رتبه برتر در بین دیگر ادارات این استان، یادآور شد: این موفقیت حاصل زحمات همکارانی است که به عنوان خط مقدم در میدان کار و تولید بودند و با یک اتحاد و هم‌افزایی چنین توفیقی را رقم زدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: باید بین همکاری که دلسوزانه و متعهدانه کار می‌کند و آن کس که دل در گرو موفقیت این مجموعه و این استان ندارد، تفاوت باشد و من به همکارانم در حوزه مالی ورفاهیات گفتم که این موضوع را به عنوان یک شاخص تعریف و در پرداخت‌ها لحاظ کنند.

وی با ابراز نگرانی از ضریب نفوذ بذر اصلاح شده در سهرستان‌های سردسیری با بارندگی مناسب، خطاب به مدیران شهرستان‌های بویراحمد، تاکید کرد: باید تدابیری اندیشیده شود که کشاورزان به جای استفاده از بذور محلی از بذور اصلاح شده استفاده کنند تا شاهد تولید و بهره‌وری بهتری در تولید این شهرستان‌ها باشیم.

معتمدی‌پور همچنین با اشاره به گزارش هواشناسی خاطرنشان کرد: با این گزارش احتمالا شاهد تاخیر زیاد در شروع بارندگی‌ها هستیم که لازم است منتظر باران نباشیم و با کشت خشکه‌کاری، شاهد تاخیر در تاریخ کاشت نباشیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت