پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 آذر 1401 ساعت 10:09:: شناسه خبر: 128839

از فرسودگی بیمارستان‌ها تا اعزام روزانه ۱۸۰ بیمار به استان‌های همجوار

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که مرکز هسته‌ای و رادیوتراپی ندارد.

به گزارش صدای جنوب  محمود شهامت با اشاره به اینکه این استان تنها استانی است که تعداد تخت‌های ویژه اش نسبت به جمعیتش نصف است، افزود: این استان باید هزار و ۹۰۰ تخت داشته باشد، اما هم اکنون ۱۱۰۰ تخت بدون حتی یک تخت بخش خصوصی داریم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که وضعیت بیمارستان‌های آن از لحاظ فضای فیزیکی وضعیت جبران ناپذیری است، بیان کرد: بیمارستان‌های این استان فرسوده بوده و با مشکل سیستم سرمایشی و گرمایشی مواجه هستند.
وی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد بالاترین ارجاعات بیمار به سایر استان‌های همجوار را به علت کمبود وسایل پاراکلینیکی در سطح کشور دارد، یادآور شد: برای اضافه کردن یک تخت ویژه در استان اعتبار دو میلیارد تومانی نیاز است.
شهامت بزرگترین آسیب مردم این استان را از حوزه نفت و گاز در زمینه سلامت عنوان کرد و گفت: متاسفانه بخش بهداشت و درمان هیچ گونه اعتباری از متمم سفر رئیس جمهور از محل اعتبارات نفت دیده ندارد.
وی با بیان اینکه روزانه ۱۸۰ مورد رسیدگی، رفتن بر سر صحنه تصادفات جاده‌ای و اعزام به استان‌های همجوار داریم، اضافه کرد:، ولی ناوگان آمبولانس‌های این استان ۹۰ دستگاه است که از این تعداد تنها ۳۰ دستگاه فعال بوده و ۶۰ دستگاه دیگر قابل استفاده نیستند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت