پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 آذر 1401 ساعت 10:09:: شناسه خبر: 128844

۱۲۴ میلیارد تومان به توسعه بزرگراه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲۴میلیارد تومان اعتبار برای ساخت ۲ بزرگراه در این استان تخصیص داده شد.

علی شهابی نسب در گفتگو با خبرنگاران  اظهار داشت: این میزان اعتبار به ۲طرح چهار خطه کردن دهدشت- خیرآباد و باند دوم محور ارتباطی فارس، کهگیلویه، خوزستان اختصاص داده خواهد شد.

وی با اشاره به اخذ مجوز ماده ۲۳طرح چهار خطه کردن دهدشت به خیرآباد افزود: با اجرای این طرح شهرستان کهگیلویه صاحب بزرگراه خواهد شد.

شهابی نسب اعتبار این طرح را ۶۴ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با پیگیری‌های نماینده مردم کهگیلویه و مجموعه استانداری، این بزرگراه به زودی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره اجرای باند دوم کریدور ارتباطی فارس، کهگیلویه، خوزستان اظهار کرد: برای تسریع در روند اجرایی ۶۰ میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری به این طرح تخصیص داده شد.

شهابی نسب تصریح کرد: این طرح هم اکنون در سه استان فارس ، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان روند اجرایی خوبی دارد.

وی افزود: این طرح از منطقه پل بریم، باشت، چرام، دهدشت، قلعه دختر، قلعه رئیسی، دیشموک و باغملک در خوزستان می‌گذرد و اتصال به بنادر غربی کشور یعنی بندر امام(ره) و بوشهر را نیز فراهم می کند.

شهابی نسب اضافه کرد: تاکنون برای اجرای این طرح در استان کهگیلویه و بویراحمد مبلغ ۲۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، طول کریدور فارس – کهگیلویه وبویراحمد و خوزستان ۵۱۷ کیلومتر است که بیش از ۳۰۰ کیلومتر از این مسیر در استان فارس و بیش از ۶۰ کیلومتر نیز در استان خوزستان است.

با بررسی های انجام شده بخش زیادی از این مسیر در استانهای فارس و خوزستان به بهره برداری رسیده است.

عملیات اجرایی این بزرگراه که به پیوند دهنده استانهای جنوبی مشهور است در کهگیلویه و بویراحمد با سرعت خوبی نیز در حال اجرا است.

با اجرای این طرح شاهد رونق توسعه در شهرستانهای گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد خواهیم بود.

کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که آزادراه ندارد اما در این چند سال در بخش راه، حمل و نقل و فرودگاه تحول خوبی در استان ایجاد شده است و در حال حاضر بیش از ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه در آن وجود دارد.

کهگیلویه و بویراحمد در کریدور شمال به جنوب قرار دارد اما سال ها بود که به دلیل کوهستانی بودن بخش زیادی از منطقه و نیاز به سرمایه گذاری چند برابری برای جاده سازی عملیات راهسازی در آن به کندی صورت می گرفت.

از مجموع حدود ۶ هزار کیلومتر راه موجود در این استان بیش از چهار هزار کیلومتر آن راه های روستایی است.

کهگیلویه و بویراحمد ۶ هزار و ۱۳۹ کیلومتر جاده اصلی، فرعی و چهارخطه دارد که از این میزان پنج هزار و ۴۲۰کیلومتر آن فرعی و روستایی است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی ۷۲۶هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان ، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

کهگیلویه و بویراحمد با بیش از ۱۶ کیلومتر مربع یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت