پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 29 آذر 1401 ساعت 23:09:: شناسه خبر: 129033

این مدیران برکنار می شوند!

پیرامون عملکرد محمد راستا_ سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد_ اظهارنظرهای متعددی وجود دارد.

صدای جنوب:

در آخرین شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد که روز شنبه (۲۶ آذرماه ۱۴۰۱) برگزار شد. سید علی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ در اظهاراتی بی‌پرده و صریح و بدون اینکه نامی از کسی ببرد، از تغییر تعدادی از مدیران خبر داد و اظهار داشت: تعدادی از مدیران در دستور کار تغییر قرار گرفته‌اند زیرا تذکرات به آن‌ها بی‌ثمر بوده و روزمرگی پیشه کرده‌اند و از طرفی مردم از دولت و مدیران توقع کار دارند.
وی با اشاره به اینکه دولت در حوزه کاری با هیچ کس تعارف ندارد و ملاک خدمتگزاری به مردم است، تأکید کرد: باید نیرو‌های جهادی فعال در ادارات استان گمارده شوند و افراد سهل انگار برکنار شوند.
وی خطاب به مدیران اظهار داشت: برای انتصاب برخی مدیران هزینه داده‌ایم به گونه‌ای که گاهی اوقات شخصاً هزینه داده‌ام چرا که از حق مردم کوتاه نیامدم و سعی کردم شایسته‌ترین را انتخاب کنم که در عملکرد موفق باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیچ تعارفی ندارم و اعلام می‌کنم که تغییر برخی مدیران در دستور کار است. مدیری که دستگاه خود را با روزمرگی جلو می‌برد، نمی‌تواند کار را انجام دهد.
احمد‌زاده افزود: خود رئیس جمهور در تغییر وزرا و حتی معاونین خود تعارف ندارد دلیلی ندارد که ما تعارف داشته باشیم. باید مدیر مجموعه زیر دست خود را رصد کند و بدون مماشات با کارمندی که کار انجام نمی‌دهد، برخورد کند.
وی بیان کرد: در برخی دستگاه‌ها معاونینی هستند که با دولت همراه نیستند و سهل انگاری می‌کنند که ما این سهل انگاری‌ها را از مدیر می‌دانیم و حتماً این مدیر را تغییر خواهیم داد.
صحبت‌های بدون رودربایستی احمدزاده با مدیران، حرف و حدیث‌های زیادی را در پی داشت. گمانه‌زنی در باره تغییر مدیران شکل گرفته و آنچه در ادامه می‌خوانید حاکی از شنیده‌ها و نتیجه گمانه‌زنی‌هاست و هیچ منبع رسمی‌ای این مطالب را تأیید نکرده است.
سایه تغییر مدیران بر برخی از ادارات‌کل استان کهگیلویه و بویراحمد افتاده و به نظر می‌رسد؛ به زودی آهنگ تغییر بعضی مدیران به صدا در می‌آید.
بر اساس شنیده‌ها و اطلاعات رسیده، درحالی‌که هدف سازمان صنعت‌، معدن و تجارت باید ایجاد رونق اقتصادی، تولید و توسعه باشد؛ اما انگار که هدف گم شده و «کریم روزبهان» رئیس این سازمان از ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به‌خوبی استفاده نکرده است.  سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد مشغول حواشی شده و از معادن بزرگ استان غافل مانده و اغلب واحدهای تولیدی و صنعتی واقع در شهرک‌های صنعتی و مناطق مختلف استان بی‌رمق و رونق مانده‌اند. رسانه‌ها در این باره مطالب زیادی را منتشر کرده‌اند. نظارت بر بازار آن‌طور که باید و شاید انجام نشده. شهرک‌های صنعتی پیشرفتی نداشتند و کارگروه توسعه صادرات ماها است که تشکیل نشده و کسی هم در باره این کارگروه مهم و اساسی حرفی نمی‌زنند. دبیر کارگروه توسعه صادرات کریم روزبهان است. از همه اینها گذشته؛ بر اساس شنیده‌ها و اطلاعات به دست آمده، بدنه اداری سازمان صنعت‌، معدن از ریل هماهنگ خارج شده و زمزمه‌هایی در این باره به گوش می‌رسد. با این شرایط؛ احتمالاً؛ کریم روزبهان_ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد یکی از مدیرانی باشد که خیلی سریع از قطار مدیریت پیاده شود.
شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد مدت زیادی است که سکان آن دست جمال معتمدنژاد است. او مدیر پروازی است. جامانده از دولت پیشین که احتمالاٌ به امید کارآمدی و شایستگی همچنان بر جایگاه خود باقی مانده‌است!! اینجا مدیرعامل‌ و البرز ساکن‌! حق مسکن را از استان دریافت می‌کنند و در مهمان‌سراها استراحت می‌کنند و پروازی می‌آید و می‌رود! باید از او در باره پروژه احداث خط ۲ مداره قلعه رئیسی -دیشموک و سایر پروژه‌ها سوال کرد.
به نظر می‌رسد یکی از مدیران که در آستانه تغییر قرار گرفته، معتمدنژاد_ مدیرعامل برق کهگیلویه و بویراحمد_ است.
اما حمیدرضا واعظی‌زاده_ سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز عملکرد خوبی تاکنون از خود به جا نگذاشته، در بحث تسهیلات اشتغالزایی او اقدام موثری نداشت، تاجایی که بازرسان وزارتخانه متبوع بارها برای بررسی وضعیت به کهگیلویه و بویراحمد سفر کردند.
برخی معتقدند که او از سلامت نفس برخوردار است، اما مدیر خوبی نیست و عملکردش رضایت بخش نبوده، حواشی به وجود آمده در اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبب شده که بارها به شبکه دنا برود و پاسخ حواشی را بدهد. سامانه تسهیلات اشتغال‌زایی در استان کهگیلویه و بویراحمد متوقف شد! و این یک نمره منفی در کارنامه واعظی است. اگر اداره کار و رفاه و اجتماعی یک استانی اشتغال ایجاد نکند که هیچ، تازه سامانه اشتغال‌زایی را متوقف کنند، به نظر شما باید چه اتفاقی بیفتد؟! در گوشه و کنار شنیده می‌شود که وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی چندان به عملکرد واعظی دلخوش نیستند.
عابد محمدی_ سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد_ شاید یکی دیگر از مدیرانی باشد که باید خیلی زود از صندلی مدیریت خداحافظی کند. استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیش‌ترها در جلسه‌ای حسابی از خجالت مدیرکل راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد درآمده بود و خطاب به او گفت: «سرعت کار در پروژه‌های حوزه راهداری پایین است و مردم از وضعیت روشنایی تونل‌ها رضایتی ندارد، جاده‌های روستایی مرتب مسدود و امکانات راهداری برای بازگشایی این جاده‌ها مناسب نیست.  تیم حوزه راهداری کارآمد نیست، پروژه‌ها فعال هستند؛ اما پیشرفت قابل قبولی ندارند باید هر چه سریع‌تر این وضع تغییر کند چرا که راه‌ها با جان مردم سر و کار دارند. اولویت استان راه روستایی و آب آشامیدنی است و‌ امیدوارم بتوانیم شاهد تغییرات جدی و اساسی در سطح استان باشیم. نارضایتی‌ام را از پروژه‌های حوزه راهداری به اطلاع آقای‌امانی _رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور_ رساند‌ه‌ام.»
زمان زیادی از انتقاد استاندار در شورای برنامه‌ریزی نگذشته بود که احمدزاده در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص صحبت‌های محمدی پیرامون عدم رعایت استانداردهای لازم در جاده ملی پاتاوه – دهدشت واکنش نشان داد و گفت: نباید با مصاحبه‌های این چنینی مردم را ناامید کرد.
احتمالاً عابد محمدی_ سرپرست اداره‌کل راهداری کهگیلویه و بویراحمد با وجود اقدامات خوب در حوزه پروژه راه‌ها، نتواند نظر تصمیم گیرندگان را جلب کند.
همچنین پیرامون عملکرد محمد راستا_ سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد_ اظهارنظرهای متعددی وجود دارد.

کبنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت