پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 دی 1401 ساعت 14:10:: شناسه خبر: 129120

شبکه‌های تعاون روستایی آماده اجرای طرح میوه شب عید هستند

مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی مباشرین اجرای طرح خرید و توزیع میوه شب عید در این استان خبر داد.

صدای جموب:

مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی مباشرین اجرای طرح خرید و توزیع میوه شب عید در این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، علی‌بخش شجاعی در نخستین جلسه کمیته راهبری میوه شب عید این استان اظهار کرد: توزیع میوه مورد نیاز بازار در ایام پایانی سال و ایام نوروز ۱۴۰۲ از روز ۲۰ اسفندماه سال جاری آغاز خواهد شد.

مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست که به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار برگزار شد، با اشاره به سیاست‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی و حمایت‌های مدیر ارشد بخش کشاورزی افزود: بر اساس مصوبات کمیته راهبری میزان ۵۰ تن سیب قرمز، ۵۰ تن سیب زرد و ۱۵۰ تن پرتقال والنسیا در این طرح و در نقاط مختلف استان توزیع خواهد شد.
شجاعی گفت: قیمت میوه توزیعی در این طرح، ۱۰ درصد زیر قیمت بازار است و کیفیت آن نیز مطلوب خواهد بود.

وی با بیان اینکه اتحادیه شرکتهای تعاون روستایی شهرستان بویراحمد و اتحادیه استان به صورت مشارکتی، مباشر طرح تنظیم بازار میوه ایام عید انتخاب شدند، تصریح کرد: برای جانمایی غرفه‌های توزیع میوه نیاز به همکاری شهرداری وجود دارد تا هم استقرار این غرفه‌ها موجب ترافیک نشود و هم مردم به میوه تنظیم بازار دسترسی داشته باشند.
مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برای اجرای موفق این طرح، لازم است شبکه بانکی و صندوق توسعه بخش کشاورزی استان به منظور تامین نقدینگی، پشتیبانی مالی داشته باشند و این مهم در کمیته راهبری میوه شب عید تصویب شده است.

شجاعی به شرایط بازار و همزمانی اجرای این طرح با شروع ماه مبارک رمضان، اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود میزان ۲۵۰ تن میوه در این ایام منجر به تعادل عرضه و تقاضا در بازار میوه شود.

مدیرکل تعاون روستایی یادآور شد: هر تصمیمی در خصوص خرید و توزیع میوه ایام پایانی سال و ایام نوروز سال آینده اتخاذ شود با تصویب کمیته راهبری خواهد بود و شبکه‌های تعاون روستایی برای اجرای موفق این طرح آماده و پای کار هستند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت