پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 دی 1401 ساعت 08:10:: شناسه خبر: 130439

پاسخ آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در باره ابهام پل بید انجیر / تمام مجوزهای احداث سد آبریز اخذ شده است

آرش مصلح مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد موضوع ساخت پل بیدانجیر را بررسی کرد. آرش مصلح مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد موضوع ساخت پل بیدانجیر را بررسی کرد. اخیراٌ فرماندار کهگیلویه و معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای ساخت پل در منطقه بیدانجیر حاضر شدند سوال ما این […]

آرش مصلح مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد موضوع ساخت پل بیدانجیر را بررسی کرد.

آرش مصلح مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد موضوع ساخت پل بیدانجیر را بررسی کرد.

اخیراٌ فرماندار کهگیلویه و معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای ساخت پل در منطقه بیدانجیر حاضر شدند سوال ما این است این پل قرار است کجا احداث شود و آیا مانعی برای ساخت سد آبریز است؟

به گزارش صدای جنوب؛ آرش مصلح مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمددر این‌باره گفت: از لحاظ مجوز، تمام مجوزهای احداث سد آبریز اخذ شده و سد در مرحله طراحی فنی مولفه های اصلی شامل بدنه، تونل ، نیروگاه و… می‌باشد؛ اما قاعدتا با توجه به نوع سد و ابعاد آن همانند سایر سدهای بزرگ طول دوره عملیات اجرایی تا ده سال نیز به طول خواهد انجامید .

مصلح با اشاره به آئین کلنگ زنی پل بیدانجیر، ادامه داد: این پل به عنوان یک پل فلزی، سازه موقت و پدافندی است و برای رفاه حال مردم با توجه به پیگیری های دهها سال قبل اهالی این منطقه و بروز مشکلات در فصل زمستان و عدم امکان عبور از رودخانه احداث خواهد شد و بعلاوه با توجه به سهولت تردد بر روی رودخانه بعد از نصب پل احتمال می‌رود در دوره ساخت سد نیز مورد استفاده عوامل فنی و مطالعاتی و نیز ماشین الات کارگاهی پروژه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این پل سازه‌ای دائم نیست که مزاحمتی برای سد ایجاد کند. می‌توان بعداٌ آن را باز کرد و جای دیگر استفاده شود. چون موقت است مانعی برای ساخت سد نخواهد بود و حدود ۲ کیلومتر بالاتر از محور سد می باشد.

وی افزود این پل قبلا در یکی از مسیرهای ارتباطی روستایی استان نصب گردیده بود که با توجه به ایجاد مسیر دائم هم اکنون بلااستفاده گردیده بود لذا ماهیت عملکرد اینگونه پل ها قابلیت باز کردن و انتقال به مناطق مورد نیاز بصورت موقت تا زمان طراحی مسیرهای اصلی است .

در خصوص منطقه بید انجیر نیز مکاتبه و نظرات فنی به اداره کل راهداری استان مبنی بر مطالعه و پیش بینی مسیر دائم خارج از محدوده سد ابریز برای روستاهای هدف انجام گرفته است که قطعا همین گونه نیز خواهد بود .

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت