پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 بهمن 1401 ساعت 12:11:: شناسه خبر: 130997

هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به ۹۹۰ نفر گرفتار در برف امدادرسانی کرد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: امدادگران این جمعیت در شب گذشته؛ سه شنبه شب به ۹۹۰ نفر از افراد گرفتار شده در گرفتار در برف، کولاک و سرما امداد رسانی کردند

کاظم فلاحی دوست روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به این تعداد افراد که سه شنبه شب به دنبال بارش برف در جاده های ارتباطی مناطق سردسیری استان گرفتار شده بودند با کمک امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان های بویراحمد ،دنا ،مارگون و چرام بویراحمد امدادرسانی شد.

وی ادامه داد در شب گذشته همچنین افزون بر ۲۰۰ دستگاه خودروی گرفتار در برف و یخبندان در جاده یاسوج به چرام، مارگون به”چربیون”، یاسوج به بابامیدان، یاسوج به لوداب، یاسوج به شیراز و سی سخت به “کوه گل” رهاسازی شدند و به ادامه مسیر هدایت شدند.

وی اظهار کرد: نیروهای جمعیت هلال احمر پس از امدادرسانی به افراد گرفتار در برف و یخبندان اقدام به توزیع بسته های غذایی ،پتو و البسه گرم بین حادثه دیدگان کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: شب گذشته ۱۰۷ نفر از امدادگران و و نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر شهرستانهای چرام و بویراحمد در قالب ۲۷ گروه عملیاتی و با استفاده از ۱۳ خودروی امدادی در عملیات امدادرسانی به افراد و خودروهای گرفتار در برف و سرما مشارکت کردند.

فلاحی دوست تاکید کرد : بدنبال اعلام هشدار سطح نارنجی از سوی هواشناسی ، تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در همه محورهای مواصلاتی استان بویژه محورهای سردسیری مستقر شدند و به رهاسازی و نجات افراد گرفتار در کولاک و یخبندان کردند.

وی امدادرسانی به ۱۰۰ دانش آموز مدارس شبانه روزی و نجات جان سرنشینان دو خودرو در منطقه کوه گل شهرستان دنا، امدادرسانی به یک زن باردار در شهرستان مارگون را از دیگر فعالیت های جمعیت هلال احمر در شب گذشته ذکر کرد.

بارش برف و باران از روز سه شنبه در همه مناطق کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده و همچنان ادامه دارد. بارش در مناطق سردسیری به صورت برف و در مناطق گرمسیری با باران همراه است.

براساس اعلام سازمان هواشناسی ،بارش نزولات آسمانی تا روز جمعه در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت