پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 بهمن 1401 ساعت 00:11:: شناسه خبر: 131085

حال خوش عرصه فرهنگ و هنر کهگیلویه و بویراحمد / از حضور ۵ اثر هنرمندان استان در بزرگ‌ترین جشنواره بین‌المللی فجر تا رشد ۳۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی

به مناسبت دهه فجر، نشست خبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش صدای جنوب ، امین درخشان _مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد_ با تبریک ایام دهه فجر و تشکر از رسانه‌ها و خبرنگاران گفت: خبرنگاران استان ما کارنامه موفق و درخشانی دارند؛ با این‌که برخی از رسانه‌ها ما مدیران را نقد می‌کنند، اما در مقابل، ده برابر و حتی بیشتر به معرفی به خدمات نظام نیز می‌پردازند.
وی با بیان اینکه خبرنگارانِ ما در مسیر واقعی و قداست قلم خود قدم برمی‌دارند، گفت: اگر ما هم رشدی پیدا کرده‌ایم از مسیر همین عرصه خبری بوده است.
 درخشان با اشاره به این‌که اقدامات خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد شایسته قدردانی است، تأکید کرد: ما کم‌حاشیه‌ترین رسانه‌ها را در بین رسانه‌های دیگر استان‌های کشور داریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه گفت: خودم را متعهد می‌دانم هر ساله یک جشنواره رسانه‌ای در استان برگزار شود. به همین خاطر امسال نیز جشنواره رسانه‌ای «خبر خوب» را داریم که مقدمات آن در حال انجام است.

وی با تأکید بر اینکه اعتبار جشنواره دریافت شده، گفت: در این جشنواره همه ابعاد خبری از قبیل یادداشت، گزارش، تیتر، لید، عکس و … دیده است تا توانمندی و ظرفیت همه خبرنگاران را ببینیم.
درخشان ادامه داد: بنا بر این بود که یک دوره آموزشی برای خبرنگاران را نیز در کنار این جشنواره ببینیم، اما اگر جشنواره خبر خوب به تأخیر افتاد، دوره آموزشی سواد رسانه‌ای را زودتر برای خبرنگاران برگزار می‌کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان در ادامه به آغاز دهه فجر اشاره کرد و گفت: امسال نیز به مناسبت دهه فجر، برنامه‌های فرهنگی و هنری متعددی پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی افزود: استان ما این توفیق را دارد که میزبان چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر باشد. این جشنواره امسال منبعث از شرایط اجتماعی است، اما با تلاش وزارت ارشاد و سازمان سینمایی کشور، جشنواره فیلم فجر امسال با تعداد آثار بیشتری نسبت به سال قبل برگزار می‌شود.
وی گفت: جشنواره با اکران ۲۴ فیلم در کشور و ۱۶ فیلم در استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه روزی سه اکران خواهیم داشت، گفت: جزئیات دقیق فیلم‌ها و سانس‌ها را به اطلاع خواهیم رساند.
درخشان با مقایسه سینمای پیش و پس از انقلاب اظهار داشت: مسیر سینمای قبل از انقلاب، با مسیر امروز آن، تفاوت بسیار آشکاری دارد؛ سینمای پیش از انقلاب، تماماً وارداتی بود. اما امروز در مسیر اندیشه‌ها، باورها و مسائل مختلف اجتماعی کشور قرار دارد و نقطه قوت آن این است که به همه مسائل اجتماعی کشور توجه می‌کند.
درخشان با بیان اینکه امسال شاهد حضور پررنگ هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره فیلم فجر هستیم، گفت: سه فیلم از استان کهگیلویه و بویراحمد در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.
وی با بیان اینکه در جشنواره تئاتر فجر نیز شرکت داشته‌ایم، گفت: امسال جایزه بهترین بازیگر کودک تئاتر جشنواره فجر به ابوالفضل پارسا از استان کهگیلویه و بویراحمد داده شد.
وی با تأکید بر اینکه در هنرهای تجسمی جشنواره نیز نقاشی یکی از هم‌استانی‌ها پذیرفته شده، گفت: به هر صورت در سال جاری خوش درخشیدیم.
درخشان در ادامه گفت: با توجه به اهمیتی که موسیقی در نشاط اجتماعی دارد، امسال میزبان جشنواره موسیقی فجر هم خواهیم بود که از ۲۸ بهمن ماه تا سوم اسفند ادامه خواهد داشت

 

وی افزود: همچنین میزبان جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز خواهیم بود.
درخشان عنوان کرد: با توجه به اینکه توقعی جدی وجود دارد که باید به قشر نوجوان توجه شود، جشنواره سرودهای حماسی را نیز پیش‌بینی کرده‌ایم. بر همین اساس، بیش از ۸۰ گروه سرود اعلام آمادگی کرده‌اند.
وی ادامه داد: یک کاروان هنری با ۴۰ هنرمند که به نمادهای تزئینی دهه فجر مزین است، امروز از یاسوج کار خود را شروع کرده و تمام شهرهای استان را دور خواهد زد.
وی ادامه داد: این کاروان هنری، هم در میدان شهرها و هم در تعدادی از مدارس حضور پیدا خواهد کرد.
درخشان با بیان اینکه ۱۰۰ برنامه فرهنگی هنری برای استان مصوب کردیم، گفت هدف ما از این برنامه‌ها ایجاد نشاط اجتماعی است

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان ادامه داد: بر اساس توجه به مسائل قرآنی که دغدغه ماست، یکی از برنامه‌های ما نمایشگاه قرآن و عترت است که انشاالله برگزار خواهیم کرد.
درخشان سپس به رشد شاخص‌های عمرانی در حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: بودجه عمرانی فرهنگ و هنر، در سال جاری رشدی ۳۰۰ درصدی داشته است.
وی ادامه داد: پروژه تالار مرکزی یاسوج سال ۱۳۸۷ در یاسوج با متراژ قریب به ۲۳ هزار متر مربع کلنگ‌زنی شد. با وجود اینکه تا هشت سال گذشته ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، به دلایلی این پروژه راکد مانده بود. بنابراین تبدیل به یکی از مهمترین دغدغه های ما شد و با تلاش‌های بسیار آن را به بخش خصوصی واگذار کردیم.  
وی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای با اعتبار ۲۷۰ میلیارد تومان بین سرمایه‌گذار و وزارت منعقد شد. مقدمات اداری کار انجام شده و به‌زودی کار عملیات عمرانی پروژه آغاز می‌شود؛ قرار است سرمایه‌گذار د یک تعهد سه ساله کار را به طور کامل تحویل دهد.
 در پایان از پوستر چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد. 

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت