پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 بهمن 1401 ساعت 22:11:: شناسه خبر: 131362

مهر تایید «روشنفکر و عسکری» بر تحول زیرساختی در بخش کشاورزی۲ برابر شدن ظرفیت‌ سردخانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد/ وعده معتمدی‌پور محقق شد

بعد از سال‌ها ممنوعیت صدور مجوز احداث سردخانه، در یکسال گذشته در یک انقلاب زیرساختی مجوز احداث ۳۲ هزار تن سردخانه در کهگیلویه و بویراحمد صادر شد و در دهه فجر بخشی از این ظرفیت‌ها افتتاح شدند؛ موضوعی که نماینده مردم بویراحمد و معاون اقتصادی استاندار مهر تایید بر آن زدند.

صدای جنوب:

بعد از سال‌ها ممنوعیت صدور مجوز احداث سردخانه، در یکسال گذشته در یک انقلاب زیرساختی مجوز احداث ۳۲ هزار تن سردخانه در کهگیلویه و بویراحمد صادر شد و در دهه فجر بخشی از این ظرفیت‌ها افتتاح شدند؛ موضوعی که نماینده مردم بویراحمد و معاون اقتصادی استاندار مهر تایید بر آن زدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، امروز پروژه‌های شهرستان بویراحمد در دهه فجر افتتاح شدند و باز هم بخش کشاورزی سرآمد کار و خدمت به مردم در ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی بود.
امروز سه طرح مهم در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی شامل طرح تولید و بسته‌بندی انواع میوه خشک، تولید عرقیجات و شربت و همچنین یک سردخانه چندمنظوره به نمایندگی از ۱۸ پروژه جهاد کشاورزی در شهرستان بویراحمد افتتاح شدند.
در آیین افتتاح این پروژه‌ها که نماینده مردم بویراحمد در مجلس، فرماندار این شهرستان، معاون اقتصادی استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیر سهرستانی‌اش در بویراحمد حضور داشتند، سید علی معتمدی‌پور از یک رویکرد جدید و امیدبخش در مجموعه تحت مدیریتش خبر داد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دولت سیزدهم و مدیریت وزیر انقلابی کشاورزی، تمرکز روی ایجاد و تکمیل زیرساخت‌هاست و در این استان نیز در یکسال گذشته این سیاست سرلوحه کار بود و توفیقات خوبی حاصل شد.
وی افزود: از ۱۱۳ پروژه افتتاحی و کلنگ‌زنی بخش کشاورزی، عمده آنها در حوزه زیرساخت‌های بخش کشاورزی است چرا که هر توسعه و رشدی بدون زیرساخت مطمئن، موقت و قارچی خواهد بود و بر همین اساس دنبال کارهای ماندگار در کشاورزی استان هستیم.
قائم مقام وزیر کشاورزی که در آیین افتتاح یک سردخانه سه هزار و ۵۰۰ تنی سخن می‌گفت، ادامه داد: این سردخانه به نمایندگی از ده‌ها هزار تن سردخانه در دست اقدام به بهره‌برداری رسید و در صورتی که بانک‌های عامل در تزریق تسهیلات کمک کنند، با محوریت بخش خصوصی در دو سال آینده ۳۲ هزار تن سردخانه مجهز و چندمنظوره وارد مدار می‌شوند.
وی از تصویب حدود ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات شناور در این حوزه خبر داد.
معتمدی‌پور گفت: کل ظرفیت موجود سردخانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد بعد از انقلاب تاکنون حدود ۱۶ هزار تن است ولی در یکسال گذشته احداث ۳۲ هزار تن سردخانه در دستور کار قرار گرفت که دو برابر کل ظرفیت فعلی است و می‌توان از آن به عنوان انقلاب زیرساختی در بخش کشاورزی نام برد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ۲ افتتاحیه دیگر بخش کشاورزی این استان گفت: امروز همچنین طرح‌های تولید و بسته‌بندی انواع میوه خشک و همچنین تولید عرقیجات و شربت در بویراحمد افتتاح شد که باز هم در حوزه زیرساختی است چرا که اگر تولید باشد اما فراوری و صنایع تبدیلی و تکمیلی نباشند، نه اشتغالی خواهیم داشت و نه ارزش‌افزوده و نه هم کشاورزی ما اقتصادی خواهد شد.
وی با تاکید بر ادامه توجه به فضای سردخانه‌ای و صنایع تبدیلی و تکمیلی تصریح کرد: در کنار این رویکرد مدیریتی و با اجرای موفق کشاورزی قراردادی به سمتی پیش می‌رویم که تولیدات ۹۰۰ هزار تنی این استان با ظرفیت کارخانه‌جات و صنایع و همچنین سردخانه‌ها همخوانی و تناسب داشته باشد و شاهد ایفای نقش واقعی کشاورزی در اقتصاد و اشتغال این استان باشیم.
در ادامه آیین افتتاح پروژه‌های بخش کشاورزی در شهرستان بویراحمد، نماینده مردم در مجلس گفت: حقیقتا از آقای معتمدی‌پور و همکارانش در جهاد قدردانی می‌کنم، کاری که در زیرساخت‌های کشاورزی این استان شروع شده کار بزرگی است و اگر با موفقیت به سرانجام برسد، یک خدمت ماندگار برای مردم این استان و کشاورزی منطقه خواهد بود.
مهدی روشنفکر گفت: دو برابر شدن ظرفیت سردخانه‌ای این استان که در یکسال اخیر شروع شده، ارزشمند است و بنده نیز به عنوان خادم مردم هر کمکی را خواهم کرد تا دیگر شاهد نارضایتی کشاورزان به ویژه سیب‌کاران منطقه کاکان، تنگ‌سرخ و سی‌سخت نباشیم و آنها بتوانند به راحتی محصولات خود را در سردخانه ذخیره کنند و در موقع مناسب وارد بازار کنند.
در ادامه، معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز با تایید شروع یک تحول زیرساختی در کشاورزی این استان گفت: این یک برنامه چند ساله است و اگر چه در همین دهه فجر نیز این رویکرد تیم اقتصادی استان به بار نشسته اما آثار و برکات این کارهایی که شروع شده در یک تا دو سال آینده خودش را نشان می‌دهد.
احسان عسکری افزود:  در حال حاضر ۲۰ هزار تن فضای سردخانه‌ای در دست احداث است که بخشی از آن زیررصفر و بخشی بالای صفر است و این خلا و کمبود در بخش کشاورزی در این دوره در حال مرتفع شدن است.
گفتنی است، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد حدود یکسال پیش در یک نشست خبری وعده کسب مجوز احداث سردخانه را که پیش از این ممنوع بود را داد و گفت که بخشی از این سردخانه‌ها در دهه فجر افتتاح و بخشی نیز کلنگ‌زنی خواهد شد؛ وعده‌ای که محقق شد و قیچی افتتاح بر روبان سردخانه شرکت امیدسبز انتظار نشست.

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت