پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 بهمن 1401 ساعت 14:11:: شناسه خبر: 131958

چشم انداز قطب مهندسی گاز و پالایش در بهار علمی ۳۸

دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران در تاریخ ۱۲ بهمن ۶۴ به عنوان اولین موسسه آموزش عالی استان کهگیلویه و بویراحمد و یکی از واحدهای دانشگاهی کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

صدای جنوب؛

دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران در تاریخ ۱۲ بهمن ۶۴ به عنوان اولین موسسه آموزش عالی استان کهگیلویه و بویراحمد و یکی از واحدهای دانشگاهی کشور فعالیت خود را آغاز کرد. بعنوان قطب مهندسی گاز و پالایش در جنوب کشور و در زمینه کارشناسی ارشد جزء نخستین دانشگاه هایی بود که اولین قدم را در توسعه تحصیلات تکمیلی برداشت.  ۳۳۹ مقاله علمی بـا درجـه ISI را در تولید علم داشتـه کـه بعضی از این مقـالات دارای ضریب تـأثیر (IF) بـالای پنـج نیز می باشند.
در بین ۳۰۴ واحد دانشگاهی بنا به رتبه بندی ISC رتبه ۳۱ علمی کشور و از لحاظ فضای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی بالغ بر ۶۵ هکتار فضا را در دامنه کوه خامی، مشرف بر شهر گچساران می باشد. از لحاظ موقعیت جغرافیایی در شمالی ترین نقطه شهر گچساران قراردارد و مزّین به سه شهید گمنام می باشد که چون نگینی در انگشتری این شهر می درخشند.

در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران دارای  ۱۲۸ رشته محل از کاردانی تا دکتری، ۲۶ آزمایشگاه،(شیمی آلی ،  شیمی فیزیک ، بتن ،نفت ،  گل حفاری ، اسکیل لب پرستاری و مامایی و …)  ۱۰ کارگاه،( تراشکاری ، جوشکاری و فرز ، سخت افزار ، شبکه ، مدار فرمان و …) و یک مرکز (TMC) و یک ( مرکز تحقیقات) ، ۱ (مرکز رشد،)۱۴ (هسته در مرکز هسته فناور)


۴ (کتابخانه) ،بیش از ۳ هزار دانشجو، ۹۷عضو هیأت علمی و ۱۱۰ نفر کارمند و دارای ۳ دانشکده ( پرستاری و مامایی  ،  علوم انسانی  و مهارتی ) و  مجموعه ورزشی چند منظوره، خوابگاههای دانشجویی دخترانه و پسرانه، مهمانسرای اساتید، پانسیون های مجهز به امکانات رفاهی، زمین چمن با پیست دو و میدانی می باشد.. از باسابقه ترین واحدهای دانشگاهی است که در راستای برنامه استراتژیکی و چشم انداز خود از حالت آموزش محور به پژوهش محور یعنی به سمت دانشگاه کارآفرین در حرکت است. شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویر احمد که به عنوان شاهراه ارتباطی و کریدور شمال به جنوب شناخته می شود قرار دارد و به لطف الهی از لحاظ داشتن ذخایر نفت و گاز یکی از مناطق صنعتی کشور محسوب می شود و حدود ۲۵% نفت کشور از این منطقه تولید و صادر می شود. وجود دانشگاه آزاد اسلامی در گچساران عاملی برای جذب کارکنان صنعت نفت و گاز برای تحصیل است کما اینکه تاکنون بسیاری از افراد متخصص و مورد نیاز این صنعت را تأمین کرده است .

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت