پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 اسفند 1401 ساعت 09:12:: شناسه خبر: 132209

احیاء مجدد یخچال های طبیعی دنا

به گفته کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد میزان بارش برف در رشته کوه دنا نسبت به میانگین بلند مدت افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش  صدای جنوب ولی بهره‌مند با اشاره به اینکه این میزان بارش برف در دامنه‌های دهستان کاکان یعنی ارتفاعات سه گوش به یک و نیم متر رسیده است، افزود: بعد از پنج سال خشکسالی بی سابقه در استان امسال بارش ها در مقایسه با سال های گذشته افزایش چشم گیری داشته است.
کارشناس هواشناسی استان با بیان اینکه از ابتدای امسال  تاکنون در یاسوج ۷۴۲ میلی متر باران باریده است، بیان کرد: این میزان بارش در مقایسه با سال گذشته ۲۸۲.۳ میلیمتر و نسبت به میانگین بلند مدت ۲۲۹.۱ میلی متر افزایش داشته است.
وی میزان بارش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد را ۵۶۳.۸ میلی متر عنوان کرد و ادامه داد: میزان بارش‌های مدت مشابه ۴۴۷.۴ میلی متر بوده که ۱۱۶.۴ میلی متر نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
بهره مند یادآور شد: رشته کوه دنا با داشتن بیش از ۵۰ قله بالای ۴ هزار متر شامل سه بخش یا جبهه شرقی، مرکزی و غربی بوده که بخش شرقی این رشته کوه از دهستان کاکان بویراحمد شروع می شود و به گردنه بیژن در سی سخت خاتمه می‌یابد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت