پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 اسفند 1401 ساعت 07:12:: شناسه خبر: 132749

هنر دینی در باورها و ارزش های مردم متجلی می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ریشه هنر دینی را در باورها و عقاید مردم دانست و گفت: این هنر زیبایی های خود را بر پایه عشق و ایمان به نمایش می‌گذارد.

نخستین کنگره ملی شعر «آفتاب ظهور» همزمان با میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) عصر چهارشنبه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و با همکاری فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد و نهادهای مختلف در یاسوج برگزار شد.

«امین درخشان» مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کهگیلوبه و بویراحمد در این آئین ضمن تبریک میلاد حضرت مهدی موعود (عج)، گفت: این مراسم معنوی معجونی از هنر و دین بوده که با حضور شاعران آیینی از استان های مختلف کشور در یاسوج برگزار می شود.

درخشان افزود: در هر جایی که هنر دینی خود را به خوبی نشان داده به این دلیل است که این هنر ریشه در باورها، ارزش ها و عقاید عمیق همه مردم دارد.

وی با اشاره به اینکه هنر دینی زیبایی های خود را بر پایه عشق و ایمان به نمایش می گذارد، خاطرنشان کرد: همواره شاهد بروز و ظهور آثار و تولیدات خوب فرهنگی و هنری در عرصه‌های مختلف بوده ایم که یکی از آنها، مساله شعر و شاعری است.

درخشان یادآور شد: شعر آیینی همواره در گذر تاریخ نزد جامعه و مردم همیشه از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار بوده و مورد پسند، رضایت و مقبولیت عموم واقع شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ما امروز تجلی عشق و ایمان را در کلام زیبا و پر مغز شاعران حاضر در نشست شاهد بودیم.

وی اعتلای هنر دینی و انقلابی را یکی از مهم ترین رسالت ها و وظایف فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: امیدواریم در سال آینده بتوانیم این کنگره را در در سطح وسیع تر و با کیفیت بالاتر در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار کنیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت