پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 فروردین 1402 ساعت 17:01:: شناسه خبر: 133613

کلنگ زنی میدان گازی مختار در سفر دوم رئیس جمهور

میدان گازی مختار یاسوج با تولید بیش از ۲۰ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد است.

به گزارش  صدای جنوب ، معاون اقتصادی استاندار این استان گفت: میدان گازی مختار به طول ۳۰ کیلومتر و عرض پنج کیلومتر است و این مخزن ۷۷ میلیارد متر مکعب ذخیره قابل استحصال دارد.
سید احسان عسکری با بیان اینکه در حالی که ذخیره این مخزن ۱۰۹ میلیارد متر مکعب است و برای استخراج هفت حلقه چاه در مرحله نخست حفر می شود افزود: در مرحله بعد چهار حلقه چاه برای تزریق حفر می شود.
وی عنوان کرد: در فرآیند بهره برداری از این ۱۱ حلقه چاه برای ۴۰۰ کهگیلویه و بویراحمدی اشتغال ایجاد می شود.
عسکری ادامه داد: با تحقق این مهم از یک جهت تامین سوخت و پایداری شبکه برای کشور انجام می شود و از طرف دیگر نوید بخش آن است که ما می توانیم کارخانجات پالایشگاهی و پتروشیمی را در محیط های پیرامونی استان داشته باشیم.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی کرد روزانه هشت میلیون متر مکعب گاز تولید و سه هزار بشکه نفت و میعانات گاز از این مخزن استخراج شود.
وی ادامه داد: علاوه بر میدان گازی مختار سه میدان نفتی دیگر در بویراحمد وجود دارد که شامل مناطق شبلیز و دودرو و تا مجاورت لردگان به نام ریگ است.
در سفر دوم رئیس جمهور علاوه بر این  طرح همچنین مینی پالایشگاه در پادوک مرز گچساران و دهدشت با ظرفیت ۱۰ هزار بشکه نفت در روز کلنگ زنی می شود.
به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیشنهاد استان در سفر دوم هیات دولت این است که شهرستان نفت و گاز خیز گچساران به شهرستان ویژه انرژی (بندر خشک) تبدیل شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت