پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 اردیبهشت 1402 ساعت 09:02:: شناسه خبر: 134381

پارک آبی یاسوج گردشگری کهگیلویه و بویراحمد را تقویت می کند

معاون اجرایی رئیس جمهور در بازدید از پارک آبی یاسوج گفت: تکمیل این پروژه می تواند زمینه ساز توسعه بخش گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.

محسن منصوری روز یکشنبه در بازدید از پارک آبی یاسوج قول مساعد برای تخصیص اعتبار برای تکمیل دیگر بخش های آن داد و تاکید کرد: این پروژه، یک طرح پیشران اقتصادی و گردشگری است که زمینه رفاه گردشگران را نیز فراهم می کند.

وی افزود: تلاش می شود اعتبار لازم برای تکمیل دیگر بخش های این طرح گردشگری تخصیص یابد تا زمینه اشتغال بیشتری هم فراهم شود.

منصوری تصریح کرد: این طرح ۱۵۰ شغل ایجاد کرده و از جمله طرح های خوب استان است.

کلنگ طرح پارک آبی یاسوج به عنوان نخستین پارک آبی جنوب کشور در سال ۹۵ بر زمین زده شد اما روند اجرایی این طرح آنچنان لاک پشتی پیش رفت که مردم مرکز استان امید خود را برای بهره برداری آن از دست داده بودند ولی اکنون این طرح پیشران اقتصادی و گردشگری پس از سه سال رکود به بهره برداری رسیده است.

پارک آبی یاسوج با سرمایه گذاری های تحقق یافته (ریالی و ارزی) ۳۰۰ میلیارد تومان یکی از طرح های فعال بخش گردشگری استان است که در روستای تلخسرو در حومه شهر یاسوج قرار دارد و هم اکنون ۶۰ نفر در آن مشغول به کار هستند و زمینه اشتغال ۲۰ نفر دیگر نیز در آن وجود دارد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تکمیل پروژه موج‌های آبی در شهر یاسوج، عنوان کرد: با توجه به مصوبات سفر رئیس جمهور، با تزریق ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات این طرح وارد فاز بهره‌برداری شده است.

عسکری بیان کرد: با توجه به ظرفیت های بی بدیل استان در گردشگری به ویژه در شهرستان های بویراحمد و دنا، پروژه های گردشگری بسیاری یکی پس از دیگری در این دولت وارد فاز عملیاتی خواهند شد و شاهد رونق در این زمینه خواهیم بود.

وی ادامه داد: پروژه های بی نظیری همچون پل شیشه ای معلق مهریان، تله کابین، سورتمه، زیپ لاین، مجتمع های گردشگری و چندین طرح دیگر برای توسعه گردشگری استان به عنوان مکمل در کنار پارک آبی یاسوج ساخته خواهند شد.

پارک آبی یاسوج در فضایی به مساحت ۶ هزار و ۷۰۰ متر مربع در شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد با پیش بینی مواردی از جمله استخر شنا، استخر بچه ها، استخر درمانی، وان نمک، سالن ماساژ، رودخانه آرام و انواع سرسره های آبی ساخته شده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت