پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 اردیبهشت 1402 ساعت 16:02:: شناسه خبر: 134676

کلاهبرداری با ترفند کلیک بر روی لینک جعلی سهام عدالت در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس پلیس فتا(فضای تولید و تبادل اطلاعات ) کهگیلویه و بویراحمد گفت:شخصی ناشناس با ارسال لینک جعلی ثبت نام سهام عدالت از طریق پیامک یکی از شهروندان اقدام به خارج کردن حساب بانکی کرد.

سرهنگ سید مهدی عمران فر روز دوشنبه در گفت و گو خبرنگاران در تشریح جزئیات این خبر افزود: یکی از شهروندان کهگیلویه و بویراحمد به پلیس فتای استان مراجعه و از خالی شدن حساب بانکی خود پس از کلیک کردن بر روی لینک جعلی خبر داد و از مسئولان درخواست رسیدگی به موضوع را داشت.

وی افزود: برای احقاق حق و حقوق این شهروند خسارت دیده و در بررسی‌های اولیه مشخص شد که شاکی پیامی به عنوان ثبت نام سهام عدالت دریافت می کند و بر روی لینک جعلی کلیک کرده و موجبات خارج شدن پول از حساب بانکی خود می شود.

عمران فر عنوان کرد: این فرد برای اینکه به محتویات ثبت نام سهام عدالت دسترسی پیدا کند، پس از وارد شدن به لینک ارسالی جهت پرداخت هزینه ثبت نام اطلاعات بانکی خود را وارد می کند که بلافاصله از حساب بانکی وی به مبلغ ۵۱۰ میلیون و دویست و ۵۰ هزار ریال برداشت غیرمجاز صورت می گیرد .

وی تصریح کرد خوشبختانه با تلاش و پیگیری های دقیق و همچنین اقدام به موقع و سریع کارشناسان پلیس فتا و پس از هماهنگی با مقام قضایی و مبلغ برداشتی ابتدا در حساب مقصد مسدود و به حساب و فرد قربانی بازگردانده شد و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال شد.

عمران فر درخصوص شگرد جدید برداشت از حساب از سوی مجرمان سایبری با ارسال پیامک سهام عدالت حاوی لینک جعلی در پیام‌رسان واتساپ هشدار داد.

براساس اعلام مسئولان و متولیان امر ثبت نام سهام عدالت فقط از طریق سایت www.samanese.ir بوده و هرگونه تماس و پیامک های ارسالی یا لینک های متفرقه در این زمینه قابل اعتماد نیستند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت