پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 اردیبهشت 1402 ساعت 11:02:: شناسه خبر: 134720

مشکلات خبازان استان با حضور مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی مورد بررسی قرار گرفت

مشکلات خبازان استان با حضور مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی مورد بررسی قرار گرفت. مدیرکل حوزه اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در جلسه شورای آرد، نان و گندم که با حضور مشاور وزیر اقتصاد و نمایندگان واحدهای خبازی از سراسر استان برگزار شد، گفت: برای اولین بار نشستی با حضور نمایندگان خبازی استان با […]

مشکلات خبازان استان با حضور مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل حوزه اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در جلسه شورای آرد، نان و گندم که با حضور مشاور وزیر اقتصاد و نمایندگان واحدهای خبازی از سراسر استان برگزار شد، گفت: برای اولین بار نشستی با حضور نمایندگان خبازی استان با مسئولین کشور برگزار و مشکلات آنها مورد بررسی قرار گرفت.

حسن رضاپور با بیان اینکه قیمت نان و قطعی شدن سهمیه آرد از جمله دغدغه خبازان در استان بوده و هست، افزود: همه دغدغه های خبازان در زمینه های مختلف مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اجرای مرحله چهارم طرح هدفمندی یارانه آرد و نان گفت: این طرح در سراسر استان برگزار می شود.

مشاور وزیر اقتصاد هم با اشاره به اینکه توجه به اقتصاد نانوایی‌ها مورد توجه دولت است، اظهار داشت: عادلانه سازی قیمت نان در همه استان ها یکی از مواردی است که دولت دنبال می کند.

محمد جلال با اشاره به اینکه مسیر درست برای اصلاح قیمت نان طراحی می شود، گفت: کیفیت آرد خبازان مورد توجه باشد و نظارت شود که آرد دچار مشکل نباشد.

وی در خصوص سهمیه آرد عشایر و روستائیان گفت: کسانی که متقاضی دریافت آرد روستایی و عشایری هستند کد ملی اعضا و سرپرست خانوار را در سامانه ثبت کنند تا سهمیه آرد آنها مشخص شود.

مشاور وزیر اقتصاد با بیان اینکه رویکرد دولت حل مسئله اقتصاد نانوا است، گفت: دولت به دنبال عادلانه‌سازی قیمت نان در همه کشور است.

محمد جلال افزود: آنچه در دولت مورد توجه جدی قرار گرفته اقتصاد نانوا است و رویکرد دولت حل مسائل اقتصادی نانواییان است.

مشاور وزیر اقتصاد با طرح این سوال که اقتصاد نانوایی‌ها و خلاء اقتصادی آنها در کنار افزایش قیمت‌ها چگونه حل می‌شود، گفت: اصلاح نرخ اولین موضوعی است که برای رفع اقتصاد نانوائیان مدنظر است که این دغدغه را به مدیران استانی در میان گذاشته و به مرکز کشور هم منتقل می‌دهم.

وی با اشاره به موضوع عادلانه‌سازی نرخ نان با استان‌های همجوار یک گام رو به جلو برای رفع مشکل اقتصاد نانواداران است، گفت: دولت به دنبال عادلانه‌سازی قیمت نان در همه استان‌ها است.

جلال با اشاره به اینکه رویکرد دوم دولت در حمایت از اقتصاد نانوا کمک‌ هزینه‌ها بود، گفت: دولت مدافع اقتصاد نانوا است.

مشاور وزیر اقتصاد با بیان اینکه مسیر صحیح برای اصلاح قیمت نان طراحی شود، گفت: کیفیت آرد مسئله مهمی است که شورای آرد و نان بر کیفیت آرد نظارت داشته باشد تا مبادا آرد دچار مشکل باشد.

جلال در خصوص درخواست مناطق عشایری و روستایی و آرد برای پخت نان محلی مردم کهگیلویه و بویراحمد گفت: کد ملی اعضا و سرپرست خانوار در سامانه ثبت شود تا سهمیه آرد برای آنها در نظر گرفته شود و مصرف کننده‌ آرد محلی با سامانه روستایی و عشایری احراز می‌شود.

وی در خصوص نحوه خرید نان برای اتباع سایر کشورها که در ایران مستقر هستند، گفت: فرآیند خرید نقدی نان برای اتباع کشورهایی که فاقد کارت بانکی هستند ‌پیش‌بینی شده است.

جلال با بیان اینکه مرحله چهارم طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان اجرا می‌شود، گفت: خرابی کارتخوان‌ها توجیه‌پذیر نیست و واحدهای خبازی که کارتخوان‌ آنها از دسترس خارج شده از طریق تماس با مرکز خرابی کارتخوان‌ها را اعلام کنند و نباید به دلیل خرابی کارتخوان ارائه خدمت به مردم متوقف شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت