پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 اردیبهشت 1402 ساعت 12:02:: شناسه خبر: 135123

یادداشت مدیر کل فرهنگ وارشاداسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت روز روابط عمومی

مدیر کل فرهنگ وارشاداسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد در یادداشتی به مناسبت روز روابط عمومی نوشت:
یکی از مهمترین وظایف و رسالت های روابط عمومی ها ایجاد تعادل و توازن بین سازمان و مردم را حفظ می‌کند.

صدای جنوب:

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،امین درخشان مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان طی پیامی به بررسی وتحلیل موضوع رسانه یا روابط عمومی بمناسبت روز جهانی ارتباطات وروابط عمومی پرداختند که متن پیام به شرح ذیل هست:

 

به اعتقاد بسیاری از صاحب نظران مهمترین تقسیم بندی ارتباطات اجتماعی تقسیم ارتباطات اجتماعی در ارتباطات انسانی و ارتباطات رسانه ای است در واقع ارتباطاتی که به طور مستقیم بین انسان ها برقرار می‌شود ارتباطات انسانی ارتباطاتی که به واسطه کانال یا وسیله‌‌ای بین انسان ها برقرار می‌شود ارتباطات رسانه ای نامیده می شود. نوعی از ارتباطات که در صدسال اخیر در زندگی بشر توسعه و گسترش فراگیری یافته و متاسفانه شرایط طوری ادامه می یابد که توسعه ارتباطات رسانی منجر به تحریف و تخریب ارتباطات انسانی شده است. .

 

از آنجایی که یکی از مهمترین وظایف و رسالت های روابط عمومی ها حفظ تعادل و توازن بین سازمان و مردم است ، هدف و نتیجه واقعی و نهایی روابط عمومی ایجاد وحدت و تداوم تفاهم است این مفهوم استنباط می شود که ارتباطات رسانه ای توانایی دستیابی به تفاهم را در ذات خود ندارد. به معنای دیگر هدف غایی ارتباطات رسانه های اقناع است اما هدف نهایی ارتباطات انسانی تفاهم است. لذا با نسبتی که از جهت نتیجه نهایی بین ارتباطات انسانی و روابط عمومی برقرار است یا دارد مهم‌ترین شیوه روابط عمومی را ارتباطات انسانی باید بدانیم. یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی از طریق اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مشارکت عمومی را برای مجموعه اقدامات سازمان‌ها و دولت‌ها سازماندهی می‌کند با این تفسیر می توان گفت رسانه‌ها فرهنگ عمومی در جامعه را تولید و بازتولید و روابط عمومی‌ها فرهنگ بومی را در سازمانها تولید و بازتولید می کنند، اما توسعه بی حد و حصر تکنولوژی های ارتباطات به طور جدی ارتباطات انسانی را محدود کرده است ارتباطات انسانی در عصر ارتباطات تخریب و تحریف شده و ارتباطات مجازی جایگزین بلامنازع ارتباطات انسانی شده شده است.

 

 

اگر بخواهیم گریزی به شرایط موجود روابط عمومی ها در شرایط اخیر داشته باشیم یکی از مشکلات عمده روابط عمومی ها مشکل ساختاری روابط عمومی ها در نظام اداری است،به طوریکه در اعتبار سازمانها به سطح استانها جایگاه روابط عمومی صرفا به یک پست کارشناس عادی بدون حق مدیریت و سایر مزایا شده است و بخشی از بی انگیزی موجود در روابط عمومی به همین موضوع برمی گردد.

 

عدم توجه به تخصص گرایی به روابط عمومی مشکل جدی است که در نگاه مدیریتی به عنوان یک ایراد اساس وارده است چرا که روابط عمومی از محدود شغل هایی است که حتما باید مسلط به موضوعات در مباحث متعدد مرتبط با کار خبری و رسانه ای و سایر موضوعات مدیریتی در عرصه اطلاع رسانی باشد،که امیدوارم دولت محترم سیزدهم با پیش بینی ها که در دستور کار دارد بتواند به این خلاء های جدی ورود کند و این مشکلات را ساختارمند برطرف کند.

 

در پایان فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی به عنوان سرچشمه زلال اطلاعات و ارتباطات را به سفیران و افسران عرصه روابط عمومی و اطلاع رسانی استان تبریک و سلامتی تؤام با موفقیت را برای یکایک این عزیزان آرزومندیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت