پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 خرداد 1402 ساعت 06:03:: شناسه خبر: 136016

استاندار: دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در کهگیلویه و بویراحمد مستقر می شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به ظرفیت های بی بدیل استان از جمله موقعیت خاص آن در حوزه نفت، گاز، آب، خاک حاصلخیز، اقلام صادراتی، صنایع دستی و دسترسی به ۶ استان مهم کشور و همچنین امکان دسترسی نزدیک به دریا دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در این استان استقرار می یابد.

سید علی احمدزاده روز شنبه در گفت و گوی با خبرنگاران اظهار کرد: نشستی را هفته گذشته با سفرای ایران در کشورهای مختلف در وزارت خارجه داشتیم و با معاونت اقتصادی خود وزارت امور خارجه، معاونان وزیر و وزیر گفت و گو هایی داشتیم.

وی افزود: پیگیر استقرار نمایندگی وزارت امورخارجه در استان هستیم و حتی امکانات آن از سوی استان تامین خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: وزیر امور خارجه با استقرار نمایندگی این وزارتخانه در استان موافقت کرده است و به یکی از معاونین دستور داده است که حتما این نمایندگی در استان کهگیلویه و بویراحمد فعال شود.

احمدزاده عنوان کرد: این نمایندگی در صادرات استان کمک بسیار شایانی به استان خواهد کرد و همچنین در پذیرش سرمایه گذاران خارجی در استان موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: همه مدیران متولی باید پای کار بیایند استعداد های حوزه صادرات استان شناسایی و روی آن باید کار کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: فرصت گردشگری خارجی در این استان بی نظیر و استثنایی است که باید کار بیشتری روی این حوزه انجام شود.

احمدزاده ابراز کرد: اکنون دولت موفقیت های عظیمی در تعاملات با کشورهای عربی و همسایه پیدا کرده است و فرصت خوبی است هر استانی بتواند از این ظرفیت برای تعامل استفاده کند.

وی اضافه کرد: باید ظرفیت ها، توانمندی ها و استعداد های بالقوه استان شناسایی شود و به زبان های متعدد خارجی ترجمه و به وزارت امور خارجه ارسال و در سایت استان قرار داده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک بخش سرمایه گذاری استان در اداره کل اقتصاد و دارایی متمرکز است و برایمان مهم است کار را همراه با صنعت، معدن و تجارت زیر نظر حوزه اقتصادی استانداری استان پیش ببرند.

وی افزود: در بخش صادرات استان ظرفیت های بسیاری دارد و گمرک باید فعال شود تا تولیدکنندگان دغدغه ای برای صادرات محصولات خود نداشته باشند.

احمدزاده بیان کرد: می طلبد زیرساخت های لازم برای شناخت سفرای ایران از ظرفیت های این استان مهیا شود تا بتوانیم سرمایه گذارانی را برای فاینانس، سرمایه گذاری های کلان و گردشگری، معادن، کشاورزی، نفت و گاز جذب کنیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت