پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 خرداد 1402 ساعت 22:03:: شناسه خبر: 136377

برداشت گیاهان دارویی در مناطق گرمسیری

امسال با اجرای طرح حامی در ۲۷۰ هکتار از اراضی کهگیلویه و بویراحمد انواع گیاهان دارویی کشت شد.

به گزارش  صدای جنوب  مسئول گیاهان دارویی بنیاد علوی در استان با اشاره به اینکه با اجرای طرح حامی و توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی در ۲۷۰ هکتار از اراضی استان گیاهان دارویی کشت شد گفت: در این طرح ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به کشاورزان پرداخت شد و آموزش‌های کاشت، داشت و برداشت محصولات نیز به آنان ارائه شد.
مصدق رضایی افزود: در مجموع ۵۵۰ کشاورز در قالب دو شبکه، گونه‌های نشایی و بذری، در فصل‌های پاییز و بهار اقدام به کشت در اراضی خود کردند.
وی به محصولات کشت شده تحت حمایت طرح حامی اشاره کرد و ادامه داد: در این طرح از جمله محصولاتی که در کشت بذری مورد هدف بوده می توان به جو یولاف، کاسنی، گلرنگ و گل همیشه بهار اشاره کرد.
رضایی اضافه کرد: همچنین در گونه‌های نشایی می‌توان به گیاهانی مانند رزماری، آویشن، گل محمدی، مریم گلی، نعنا فلفلی و بادرنجبویه اشاره‌ کرد.
مسئول گیاهان دارویی بنیاد علوی در استان با اشاره به حمایت‌ بنیاد علوی از کشاورزان گفت: در این طرح بنیاد علوی حمایت‌های مختلفی از جمله آموزش و توانمندسازی کشاورزان، ارائه تسهیلات قرض الحسنه و در نهایت تمامی محصولات کشاورزان به صورت تضمینی خرید و روانه بازار می شود.
رضایی به بازار مصرف این گیاهان هم اشاره کرد و گفت: محصول تولیدی کشاورزان استان در کارخانجات گیاهان دارویی استان‌های فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی و استان کهگیلویه و بویراحمد فرآوری و روانه بازار‌های داخلی و خارجی می شود.
مصدق رضایی افزود: کار برداشت محصولات زراعی بذری در چهار شهرستان کهگیلویه، گچساران، لنده و بهمئی در حال انجام است و گیاهان نشایی نیز اواخر تابستان امسال برداشت می شود.
وی گفت: در سال زراعی آینده این طرح در حدود ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا می شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت