پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 تیر 1402 ساعت 22:04:: شناسه خبر: 136801

نماز جمعه این هفته شهرستان بهمئی به امامت حجت الاسلام صلواتی اقامه شد

صدای جنوب: نماز جمعه این هفته شهرستان بهمئی به امامت حجت الاسلام صلواتی اقامه شد. امام جمعه شهرستان بهمئی در خطبه اول گفت: حجاب حکم خدا و رسول الله و اهل بیت عصمت و طهارت و عقل و عرف و برای صیانت و حفاظت از شخصیت و حریم مقدس دختران و زنان است  بد حجابی، […]

صدای جنوب:

نماز جمعه این هفته شهرستان بهمئی به امامت حجت الاسلام صلواتی اقامه شد.

امام جمعه شهرستان بهمئی در خطبه اول گفت: حجاب حکم خدا و رسول الله و اهل بیت عصمت و طهارت و عقل و عرف و برای صیانت و حفاظت از شخصیت و حریم مقدس دختران و زنان است  بد حجابی، بد پوششی ، برداشتن روسری و حجاب هم خلاف شرع و خلاف عقل هم خلاف قانون اساسی نظام اسلامی و خلاف قرآن و ارزش‌های انقلاب اسلامی و خون مطهر شهیدان است.

صلواتی افزود: ما برای ارزش و فضیلت و آموزه حجاب در این انقلاب و نظام اسلامی هزینه دادیم این همه شهید دادیم برای حفظ ارزش‌ها و احکام دین بود امروز مردم باید صیانت کنند مردم وارد میدان شوند اول هم باحجاب ها را تشویق کنیم دوم با زبان خوش ونرم و با منطق با محبت با تکریم به بانوان بد حجاب و بد پوشش تذکر بدهیم بی تفاوت نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: اینکه دختر جوان و زن با پوشش نامناسب و بد حجاب در مرعا و منظر عموم از کوچه و خیابان رد شود و ما بی تفاوت باشیم این با ایمان و تقوا ناسازگار است تذکر لسانی وظیفه همگانی است  دشمن به دنبال اینست که با ترویج فرهنگ غربی و تربیت آمریکایی و پوشش های به سبک غربی و آمریکایی به دنبال ترویج فساد و فحشا در جامعه است دشمن میخواهد از این طریق جوانان و نوجوانان را آلوده کند باید همگان قیام کنند یکی با رعایت حجابش یکی با تشویق دیگران به حجاب و عفاف یکی با آسان کردن و نظارت بر خرید چادر و تولید لباس های مناسب ،یکی با بیان زیبا و آگاهی بخش،یکی با امر به معروف و نهی از منکر، یکی با تبیین آیات و احادیث حجاب یکی با نصیحت پدرانه و مادرانه و برادرانه و خواهرانه نگذاریم احکام دین خدا پایمال شود نگذاریم ارزش ها در جامعه کم رنگ شوند.

صلواتی بیان داشت: نگداریم در قیامت شرمنده حضرت فاطمه (س) و اولادش بشویم خانواده یمان را با رعایت حجاب مستحکم کنیم دین خدا را یاری کنیم خودمان و جامعه مان را از آسیب ها و خطرات حفظ کنیم.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند هر مقدار که در قضیه فلسطین پیشرفت حاصل شود، مسائل امت اسلامی نیز پیش خواهد رفت.

وی افزود: چطور مسئله پیشرفت فلسطین باعث پیشرفت امت اسلامی میشود؟ ۱) راه اندازی جنگ جهانی اول و دوم برای تجزیه امپراطوری عثمانی و اشغال فلسطین و تاسیس رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی بود همین که ویروس آلوده رژیم صهیونیستی در پیکره ی امت اسلامی وارد شد به تدریج باعث ضعف امت اسلامی شد و از طرفی باعث تقویت استعمار پیر انگلیس و آمریکا شده است. قلب کره زمین خاورمیانه است و قلب غرب آسیا فلسطین است اشغال فلسطین مقدمه ی اشغال دیگر کشورهای اسلامی است با پیمان صلح و سازش بین مصر و اسرائیل این مصیبت بیشتر شد اما با وقوع انقلاب اسلامی همه ی معادلات بهم خورد. انقلاب اسلامی مسئله فلسطین را به مسئله جهان اسلام و انسانی تبدیل کرد.

صلواتی بیان کرد: در غرب روزی مسابقه عادی سازی روابط با اسرائیل بود اما امروز مسابقه روابط عادی سازی با دشمن شماره یک اسرائیل یعنی ایران اسلامی است هر چه گفتمان مقاومت تقویت شود مسئله فلسطین و امت اسلامی تقویت میشود.

وی گفت: یکی از عوامل مهم آسیب های اجتماعی اعتیاد است خانواده ها پدر مادر ها مواد مخدری نظیر گل به عنوان ماری جوانا فرزندانتان را در قهوه خانه ها نابود میکند از بنده بشنوید متوجه فرزندانتان باشید وظیفه اول متوجه خانواده ها است تا نیمه های شب با وحشناک ترین صداها ایجاد مزاحمت برای مردم این رها کردن فرزندان در دام گناه و معصیت و نابودی است. مع الاسف یک عده منتظر دادگاه و دادگستری و کلانتری هستند پس کار شما چیست؟ صیانت کنیدمراقبت کنید از فرزندانتان دشمن دارد بچه های شما را از طریق برنامه ی اعتیاد از شما میگیرد رسالت اول وظیفه ی شما پدر و مادر است دوم وظیفه ی نهاد های فرهنگی است  کار نهاد های فرهنگی فرهنگ سازی است باید جامعه را از آسیبهای مواد مخدر آگاه کرد مرتبه ی آخر وظیفه ی کلانتری و دادگاه و دادگستری ها است.

امام جمعه شهرستان بهمئی اضافه کرد: شهید بهشتی یک انسان معتقد مومن مخلص صادق و جدی در کار بود شهید بهشتی مرد تشکیلات انقلاب اسلامی بود سخن ایشان این بود برای اینکه بتوانیم کارهای بزرگ انجام بدهیم بی شک باید متشکل باشیم هر کس تشکیلاتی تر باشد موثر تر است و هر کس موثر تر باشد بیشتر مورد تهاجم دشمن است امروز نیاز مبرم جبهه انقلاب تشکیلات است امروز تجمع اصحاب حق فوری تر و واجب تر است منتهی این تشکیلات باید ولایت محور و ولایت باور و ولایت یاور باشد تا دچار انحراف نشود روز قوه قضائیه است.

صلواتی ادامه داد: نکته ای را رئیس محترم دادگستری مطرح کردند تشکر میکنم از زحمات و فعالیت های با وجود کمبود هایی که وجود دارد اما خواهش هم میکنم مردم شریف زود برای کوچک ترین مسئله به کلانتری و دادگاه و دادگستری هامراجعه نکنیم این حجم از پرونده ها در سه ماه در شان مردم غیور شریف شجاعت شهرستان بهمئی نیست اینجاست که متنفذین ریش سفیدان علما و روحانیت و بزرگان باید وسط بیایند جهاد کنند و همه با هم کمک کنندتا ان شاءالله از این شرایطی که هست عبور کنیم.

وی بیان کرد: در آستانه سفر دوم دولتمردان و دولت انقلابی و مردمی به استان هستیم مردم شریف شهرستان بهمئی از دولت مردان چندین مطالبه دارند مسئله اول در این شهرستان فقر و بیکاری است. خانه تمام بیماری ها و آسیب های اجتماعی فقر و بیکاری است از دل این خانه طلاق خودکشی سرقت اعتیاد و گرفتاری ها نصیب جامعه میشود راه حل این مسئله در شهرستان بهمئی این است که بدانید که این شهرستان ظرفیت های فراوانی دارد.

صلواتی گفت: آب خاک نیروی انسانی معادن و نفت است ظرفیت های فراوان گردشگری و کشاورزی و دامداری است لذا راه این مسئله ایجاد پالایشگاه ایجاد کارخانه های صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی ایجاد کارخانه ها در حوزه صنعت و معادن و توسعه مناطق کشاورزی گردشگری و توجه به زیرساخت ها است.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: مردم بهمئی انتظار دارند با توجه به محرومیت تاریخی که دارند با توجه به اینکه بی مهری ها در حق آنها شده است ظرفیت های فراوانی دارند این مردم در حق نظام اسلام و انقلاب و امام و شهیدان کم نگذاشتند دولت مردان در حق این مردم کم نگذاریداین مردم گرما گردو غبار محرومیت ها را به خاطر امام اسلام انقلاب نظام و شهدا تحمل میکنند اما از تبعیض ها بی توجهی ها حقارت ها گلایه مند هستند نفت و سرمایه های این مردم در اختیار استان دیگری است اما این مردم متاسفانه برای استخدام ها غیربومی محسوب می شوند.

صلواتی خاطر نشان کرد: بهمئی ها حقیقتا در بین اقوام لر جواهر هستندمحرومیت های این مردم را در حوزه های اجتماعی عمرانی و فرهنگی ببینید جناب آقای رئیس جمهور انقلابی و مردی مردم شجاع و غیور بهمئی را دریابید.

وی افزود: ایام ایامی است که یک عده ای برای انتخاب مجلس در حال آماده شدن هستند  مردم استان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی باید فکری نو کند باور کنیم استان ما نیاز به هوای تازه دارد وظیفه نماینده مجلس قانون گذاری و نظارت است لذا شاخص نماینده تراز انقلاب اسلامی پاک دستی و حقوق دانی است.

صلواتی بیان کرد: ما در برخی از دوره ها بخاطر بعضی از رفتارها و نطق های غیر مسئولانه به فرهنگ و عزت مردم این استان ضربه زدیم. ما نماینده ای می خواهیم که عالمانه حرف بزند عالمانه قانون گذاری کندعالمانه نظارت کند عدالت خواه و عدالت محوری باشد مردم بدانید ما برای مجلس نماینده متقی حقوقدان و ولایت مدار میخواهیم.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: حالا که بعضی ها دارند اسبشان را زین میکنند برای رقابت و نمایندگی مردم سفارش میکنم از دیار غیور مردان بهمئی و سرنوشت سازان در انتخابات اول خودشان به خودشان در خلوت خودشان مراجعه کنند ببنید از عهده این مسئولیت بر می آیید؟ توانش را دارید؟ از اهل علم و تقوا خیرخواه و دلسوز مشورت بپذیرند اما بدانید با تفنگ بعضی ها نمیشود به کوه رفت با تکیه بر اهل گناه و معصیت موفق نخواهید شد بعضی ها افراد ضعیفی در لباس نمایندگی هستند به چه قیمتی میخواهید رقابت کنید؟.

وی افزود: اگر به قصد بهم زدن وحدت و اتحاد اقوام و مردم استان و یا با دو قطبی سازی و تخریب و اختلاف ایجاد کردن و با سو استفاده از مردم و ارزش ها و مقدسات و نا امید کردن می‌خواهی وارد این عرصه شوی در حقیقت شما اسب را گم کرده ای داری دنبال نعلش میگردی بدانید به مقصد نخواهی رسید.

صلواتی بیان کرد؛ برخی آقایانی که خوب هستند اما عرضه این کار را ندارند، مردم استان، خوبان بی عرضه این میدان را شناسایی کنند اینها نمی توانند از حق و حقوق مردم دفاع کنند تکلیف مردم استان اینست که  عرصه را برای جوانان مومن، متعهد، قوی، متخصص،حقوق دان، اهل عدالت ،اهل دوری از منفعت های شخصی و جناحی و حزبی، و پایبند به ارزش های اسلام فراهم کنیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت