پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 مرداد 1402 ساعت 22:05:: شناسه خبر: 138386

تمهیدات راهداری کهگیلویه و بویراحمد برای مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۲ دستگاه اتوبوس برای انتقال زوار اربعین به مرز شلمچه در نظر گرفته شده است.

به گزارش صدای جنوب  از یاسوج، عابد محمدی در جمع خبرنگاران به تمهیدات راهداری برای ایام اربعین اشاره و اظهار داشت: طرح سفرهای اربعین همزمان در سراسر کشور از ۲۷ مرداد ماه آغاز و تا ۲۵ شهریور به مدت یک ماه ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با توجه به اینکه این اداره‌کل در ستاد اربعین استان به عنوان رئیس کمیته حمل و نقل و سوخت تعیین شد لذا برای تعیین اتوبوس و ناوگان حمل و نقل جهت اعزام زوار به مرز شلمچه جلساتی تشکیل دادیم.

وی با بیان اینکه همه تمهیدات لازم جهت تهیه اتوبوس زائران پیاده‌روی اربعین در نظر گرفته شده گفت: ۵۲ دستگاه اتوبوس در بازده زمانی ۳۰ روزه مسافران را به مرز معین( مرز شلمچه انتقال) می‌دهند و هیچ نگرانی از بابت تامین اتوبوس در زمان سفر اربعین وجود ندارد.

این مسوول با بیان اینکه در صورت نیاز از ناوگان سایر استان‌های همجوار استفاده خواهیم کرد، افزود: جهت انتقال خادمین زائرین حرم امام حسین(ع) به کربلا، انتقال وسایل و ملزومات موکب‌داران برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته و از ظرفیت ناوگان ادارات، دانشگاه‌ها، سپاه فتح و شرکت نفت استفاده می‌کنیم.

استقرار گشت راهداری در محور پاتاوه به دهدشت

محمدی ادامه داد: راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد برای کنترل و نظارت بر راه‌های مسیر تردد زائرین حرم امام حسین(ع) هماهنگی‌هایی با پلیس راه و اورژانس انجام داده است، ضمن اینکه با توجه  به اینکه اتوبوس‌های حامل زائرین از جاده پاتاوه به دهدشت عبور می‌کنند گشت راهداری، پلیس راه، هلال احمر و اورژانس ۱۱۵ به طور کامل در محور حضور خواهند داشت و پوشش لازم را انجام می‌دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: این اداره‌کل تا قبل از زمان شروع طرح اربعین اقداماتی را انجام داد و لکه‌گیری و روکش آسفالت یاسوج_ اصفهان، یاسوج_ بابامیدان و یاسوج به شیراز را انجام و نسبت به خط‌کشی و نصب تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه روشنایی تونل‌های محور یاسوج_ اصفهان و محور پاتاوه به دهدشت در دستور کار قرار دارد و اعتبارات آن نیز تامین شده گفت: بر مجتمع‌های خدماتی بین راهی تا قبل از سفر اربعین نظارت و نواقصات رفع خواهد شد.

این مسوول ادامه داد: همچنین مقرر شد شهرداری‌های استان از دریافت عوارض شهرداری از مالکین و رانندگان اتوبوس خودداری کنند که کمکی به رانندگان شود، انجمن‌های صنفی هم از دریافت عوارض خودداری کنند.

محمدی بیان کرد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اعلام آمادگی کرد که همه جایگاه سوخت آماده سوخت‌رسانی به اتوبوس‌های و ناوگان حمل و نقل ایام اربعین است.

 

وی در پایان توصیه‌هایی برای زوار اربعین داشت و گفت: شرکت‌های حمل و نقل نسبت به پیش فروش بلیط ایام اربعین اقدام می‌کنند و کسانی که قصد سفر به کربلا را دارند و نسبت به ثبت‌نام در سامانه سماح اقدام کردند نسبت به تهیه بلیط اقدام کنند و به روزهای پایانی موکول نکنند.

محمدی همچنین خاطرنشان کرد: در سفرهایی که به صورت گرو‌هی انجام می‌شود مسوولان کاروان‌ها با معاون حمل و نقل این اداره‌کل هماهنگی انجام دهند تا نسبت به تامین اتوبوس اقدام شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت