پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 مرداد 1402 ساعت 22:05:: شناسه خبر: 138860

فرودگاه یاسوج در لیست عملیات پروازهای اربعین قرار گرفت

مدیر فرودگاه یاسوج گفت: با توجه به نصب امکانات ، تجهیزات و زیرساخت های لازم برای پرواز های برون مرزی و دریافت مهر ورود و خروج مرز توسط پلیس مهاجرت استان و آمادگی فرودگاه یاسوج برای پروازهای بین المللی ، این فرودگاه در لیست عملیات پروازهای اربعین امسال قرار گرفته است.

عنایت انصاری فرد یکشنبه شب در گفت و گوی  با خبرنگاران در عین حال اظهار کرد که هنوز هیچ شرکت هواپیمایی به ما برنامه پروازی اعلام نکرده است.

وی افزود: پیرو سفر دوم رئیس جمهور به استان، دفتر رئیس جمهور به وزیر راه و شهرسازی مکاتبه کرده و دستور داده است که پروازهای فرودگاه یاسوج افزایش یابد.

مدیر فرودگاه یاسوج ابراز کرد: بر این اساس، استاندار استان و مدیریت فرودگاه پیگیر مکاتبات هستند که حداقل یک پرواز برای اربعین امسال فراهم شود.

انصاری فرد ادامه داد: چنانچه برنامه پروازی توسط هر شرکت هواپیمایی اعلام شود از طریق رسانه های جمعی به اطلاع مردم استان خواهد رسید.

فرودگاه یاسوج یکی از خاص ترین و ایمن ترین فرودگاه های کشور است که در استان سرسبز و گردشگر پذیر کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۳ هزار نفر جمعیت، یک درصد وسعت و یک درصد جمعیت ایران واقع شده است.

در سال ۹۳ فرودگاه یاسوج یکی از محدودترین باندهای فرودگاهی کشور را داشت. طول باند آن ۲۶۰۰ متر و pcn(میزان فشردگی آسفالت در واحد متر مربع) آن نیز پایین بود.

ظرف ۳۰ ماه بزرگترین پروژه عملیات خاکی کشور و استان با حجم یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب در این فرودگاه انجام شد.

pcn باند فرودگاه از ۲۶ به ۴۶ و طول باند نیز از ۲۶۰۰ متر به ۳۲۰۰ متر ارتقا یافت تا یکی از با کیفیت ترین باندهای فرودگاهی کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته شود.

روشنایی باند فرودگاه یاسوج نیز کامل شد و در شرایط مه و شب نیز می‌تواند پرواز داشته باشد یعنی فرودگاه یاسوج شرایط لازم برای انجام پرواز در شب را دارد.

 

ساخت فرودگاه یاسوج از جمله مصوبه‌های سفر خرداد ماه سال ۷۳ رهبر معظم انقلاب به استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

فرودگاه یاسوج اکنون به گفته مدیر فرودگاه، کارشناسان هوانوردی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد هیچ مشکل و مانعی برای افزایش پروازهای پروازهای مسافری تهران یاسوج و برعکس و دیگر شهرهای کشور ندارد.

افزایش پروازهای یاسوج در سطح ملی و بین المللی به عنوان یکی از آرزوهای بزرگ مردم این دیار، نیازمند مطالبه گری مردم، چانه زنی نمایندگان و پیگیری مسئولان است تا به سرانجام برسد.

افزایش پروازها و توسعه فرودگاه یاسوج گامی مهم و اساسی در توسعه همه جانبه استان است بنابراین می طلبد مسئولان ارشد استان و نمایندگان پیگیری این مهم را در اولویت کاری خود قرار دهند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت