پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 مهر 1402 ساعت 12:07:: شناسه خبر: 139695

در نیمه نخست امسال به پنج هزار و ۲۱۹ پرونده تخلفات اقتصادی رسیدگی شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در نیمه نخست امسال به پنج هزار و ۲۱۹ پرونده تخلفات اقتصادی در بخش‌های مختلف در استان رسیدگی شد.

صدای جنوب:

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در نیمه نخست امسال به پنج هزار و ۲۱۹ پرونده تخلفات اقتصادی در بخش‌های مختلف در استان رسیدگی شد.

به گزارش صدای جنوب به نقل از تسنیم، حمزه لقمانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نیمه نخست امسال پنج هزار و ۲۱۹ پرونده تخلفات اقتصادی در تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد مورد رسیدگی قرار گرفت که در نهایت منجر به محکومیت یک هزار میلیارد ریال جزای نقدی متهمان تخلفات اقتصادی شد.

وی با بیان اینکه در مجموع در ۶ ماهه اول امسال ۵ هزار و ۲۳۲ فقره پرونده برای متخلفان اقتصادی در ۳ بخش کالا و خدمات، بهداشت دارو و درمان و همچنین قاچاق کالا و ارز در این استان تشکیل شد، عنوان کرد: از این تعداد پنج هزار و ۲۱۹ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت و مابقی نیز در نوبت رسیدگی است.

لقمانی عمده تخلفات را در بخش کالا و خدمات را گرانفروشی و عدم درج قیمت عنوان کرد و افزود: بعد از بررسی پرونده‌ها، متهمان علاوه بر جزای نقدی در حق دولت به استرداد مبلغ درحق شاکی نیز محکوم شدند که توسط واحد اجرای احکام این حق از متهمان اخذ و به شکات مسترد گردید.

وی خاطرنشان کرد: تعزیرات حکومتی مرجع تخصصی برای رسیدگی به تخلفات اقتصادی بوده و گزارشات و پرونده‌ها توسط بازرسان و کارشناسان دستگاه‌های کاشف از جمله اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، سازمان‌ها و ادارات کل از جمله جهاد کشاورزی، صمت، بسیج اصناف، بازرسی اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی، شرکت فرآورده‌های نفتی، منابع طبیعی و موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی به این مرجع ارسال که بعد از تشکیل پرونده رسیدگی خواهد شد.

لقمانی این را هم گفت که پرونده‌های از ورود به تعزیرات حکومتی به شعب ارجاع و نیز پس از بررسی‌های لازم اقدام به صدور رأی می‌کند و در این زمینه بدون مصلحت اندیشی و اغماض اقدامات لازم انجام خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد از پلمب ۳ مشاور املاک متخلف در یاسوج خبر داد و افزود: عمده تخلفات این املاکی‌ها نداشتن پروانه کسب، نداشتن نرخ نامه، گران فروشی در اخذ کمیسیون و صدور قولنامه دستی بوده است.

لقمانی خاطرنشان کرد: ۷۵۰ مشاور املاکی در شهرستان بویراحمد داریم که از این تعداد ۳۵۰ مورد غیر فعال و ۲۰ مورد فاقد مجوز است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت