پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 مهر 1402 ساعت 22:07:: شناسه خبر: 140052

آیین افتتاح سازمان آتش نشانی دوگنبدان+تصاویر

استارت سازمان آتش‌نشانی دوگنبدان از سال ۹۴ در دستور کار اعضای شورا شهر و شهردار وقت قرار گرفت و اما سرنوشت بر این شد که در این دور به نتیجه برسد.

صدای جنوب؛

رئیس شورای شهر دوگنبدان در این آیین گفت: استارت سازمان آتش‌نشانی دوگنبدان از سال ۹۴ در دستور کار اعضای شورا شهر و شهردار وقت قرار گرفت و اما سرنوشت بر این شد که در این دور به نتیجه برسد.

محمدعلی کرمی‌فرد افزود: تبدیل آتش‌نشانی دوگنبدان به سازمان یکی از موفقیت‌های مدیران شهری برای خدمت‌رسانی مطلوب به مردم شهر است.


وی تصریح کرد: اگر چه حق مردم این شهر با توجه به ظرفیت‌های فراوان از قبل نفت، گاز، آب و صنایع بزرگ همچون پتروشیمی و … بیش از این موارد است.
کرمی‌فرد با بیان اینکه آتش‌نشانی مجموعه‌ای از ابزار و نیروی انسانی است که به جهت خدمت‌رسانی و صیانت از جان و اموال مردم است گفت: آتش‌نشان بودن کاری بسیار سخت و دشوار است و در مأموریت‌ها هم شاهد حوادث بسیاری برای خود آتش‌نشان‌ها بوده‌ایم.

رئیس شورای شهر دوگنبدان گفت: در حال حاضر دو ایستگاه آتش‌نشانی در شهر فعالیت دارد که از لحاظ امکانات و تجهیزات به‌روز، باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرند.
وی ادامه داد: گچساران با توجه به وجود صنایع و شرکت‌های صنعتی، اراضی کشاورزی و همچنین منابع طبیعی و محیط‌زیست با ارزش مستعد آتش‌سوزی است.


کرمی‌فرد افزود: طبق قانون بایستی به ازای هر ۵۰ هزار نفر در یک منطقه یک ایستگاه آتش‌نشانی تعریف شود به همین جهت احداث یک ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک نفت در دستور کار قرار دارد.
وی بیان کرد: اگر چه شهرستان با توجه به موقعیت استراتژیکی به دو ایستگاه آتش‌نشانی دیگر نیاز دارد.

در ادامه شهردار دوگنبدان در آیین گفت: آتش‌نشانی یک واحد بسیار مهم در زمان بحران و همچنین یک بازوی قوی در جلوگیری از بروز حوادث بسیار است.

رضا قشقایی افزود: دوره‌های متنوع آموزشی به جهت آشنایی و پیشگیری از حوادث توسط آتش‌نشانان شهرستان برای مقاطع مختلف تحصیلی، ادارات و … برگزارشده است.
وی عنوان کرد: همچنین خرید شش دستگاه دمنده، دو دست لباس غواصی، ۸۰ نوع کپسول مختلف، ۱۰ دستگاه لباس آتش‌نشانی ضد حریق، ۴ دستگاه بی‌سیم، و تقویت سامانه ۱۲۵ از سه خط به چهار خط، خریداری دستگاه کف‌کش و همچنین تعمیر دو دستگاه ماشین‌آلات، خرید دو دستگاه موتورسیکلت، تشکیل تیم‌های امداد کوهستان و غواصی و … برخی اقدامات انجام شده در مدت اخیر در حوزه آتش‌نشانی شهر دوگنبدان است.

قشقایی تصریح کرد: دوگنبدان با توجه به گستردگی بایستی دارای چهار ایستگاه آتش‌نشانی باشد که مجوز یک ایستگاه دیگر اخذ شده که نیاز به اعتبارات دارد.
وی در ادامه به فرسوده بودن ماشین‌آلات شهرداری اشاره کرد و گفت: همچنین برای عملیات سبک نیاز به خودرو امداد و نجات سبک داریم.
وی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه بالغ بر هزار عملیات مختلف از سوی ایستگاههای آتش‌نشانی انجام گرفته است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت