پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 اسفند 1394 ساعت 15:12:: شناسه خبر: 141

اختلالات رفتاری و عاطفی کودکان و نوجوانان

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان صدای جنوب است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان صدای جنوب می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

ختلال توقف صدا و جنب و جوش شامل تیک های حرکتی چندگانه ویک یا تعداد بیشتری تیک های صوتی است.تیک ها در هر روز بارها تقریبا”روزانه و بصورت نوبه ای برای بیش از یکسال رخ می دهند. این اختلال تقریبا”از هر۱۰۰۰۰نفر۴تا۵نفر را تحت تأثیر قرار می دهد.

غریب واحدی پور:
های فکری و تمایلات شدید پیوسته و عود کننده ای اشاره دارد که موجب اتلاف وقت ویا بروز اختلال عمده یا پریشانی برجسته می شوند.
اختلال استرس پس از آسیب روحی(PTSD)می تواند پس از آنکه کودک یک واقعه و یا یک سری از وقایع بیش از اندازه آزار دهنده مانند مشاهده یا اطلاع در خصوص مرگ ویا مصدوم شدن فردی که به او خیلی نزدیک بوده است را تجربه می کند,حادث می شود.
لالی گزینشی(سابقا” لالی انتخابی نامیده می شد.)به ناتوانی پیوسته کودک و نوجوان برای صحبت در موقعیت های اجتماعی ویژه مانند گفتگو با هم بازی ها و در مدرسه جائی که انتظار می رود,اطلاق می گردد.این اختلال نسبتا” نادر است و بطور ویژه چند ماهی ادامه می یابد.
اختلال فزونکاری یا نقص در توجه موقعی رخ می دهد که یک کودک علائم بی توجهی را که مطابق با سطح رشدش نیست از خود بروز می دهد.این اختلال بین ۳و۵ درصد کودکان را تحت تأثیر قرار می دهد.
اختلال جسارت اعتراضی(ODD)وضعیتی است که با الگوی رفتارهای عود کننده منفی گرائی,نافرمانی,جسارت و دشمنی نسبت به چهره های صاحب اقتدار توصیف می شود که حداقل۶ماه ادامه می یابد.اختلال ODDبین۲و۱۶درصد کودکان را تحت تأثیر قرار می دهد.
اختلال رفتار وضعیتی است که یک کودک بطور مکرر و پیوسته از حقوق اساسی دیگران و نرم های اجتماعی اصلی متناسب با یک سن ویژه تجاوز می کند.این اختلال بین ۶و۱۶درصد پسران و بین ۲و ۹ درصد دختران را تحت تأثیر قرار می دهد.
اختلال دو قطبی(اختلالی است که فرد طی زمان کوتا احساسات غم یا شادی شدید را تجربه می کند.)بوسیله الگوی متناوبی از افت و یا شدت احساسات توصیف می شود.اختلالات افسردگی عمده به یک سری از دو و یا تعداد بیشتری مورد استرسی اطلاق می شود که حداقل هر دو ماه یک مرتبه رخ می دهند.
اختلال توهمی اختلالی شکل یافته بصورت نافذ است وهنگامی بوجود می آید که تعاملات و ارتباطات اجتماعی در روشی فوق‌العاده غیر نرمال صورت می گیرند در حالیکه فعالیت ها و تمایلات در سطحی بیش از اندازه محدود شده هستند.
اسیکزوفرنی(جنون جوانی)هنگامی بوجود می آید که شخصیت فردی تغییر می کند و یا ارتباطش را با محیط قطع می کند.این اختلال عاطفی در دوره نوجوانی حادث می شود و شیوع آن در دوره عمرش بین نیم و یک درصد است.
اختلال توقف صدا و جنب و جوش شامل تیک های حرکتی چندگانه ویک یا تعداد بیشتری تیک های صوتی است.تیک ها در هر روز بارها تقریبا”روزانه و بصورت نوبه ای برای بیش از یکسال رخ می دهند. این اختلال تقریبا”از هر۱۰۰۰۰نفر۴تا۵نفر را تحت تأثیر قرار می دهد.
برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت