پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 اسفند 1395 ساعت 07:12:: شناسه خبر: 14307

رئیس سازمان جهاد كشاورزي کهگیلویه و بویراحمد:

معاون رییس جمهور، بزرگ‌ترین پروژه اقتصاد مقاومتی در گچساران را افتتاح می کند/توسعه باغات ادامه می یابد

باتوجه به حمایت‌های دولت تدبیر و امید و تلاش مسئولان استانی آیین افتتاحیه ۲ هزار و ۲۴۰ هکتار از فاز نخست آبیاری تحت فشار پروژه تامین آب دشت امامزاده جعفر (ع) هفته آینده انجام می‌شود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: معاون اول رئیس جمهور و وزیر جهادکشاورزی ۱۴ اسفندماه برای افتتاح بزرگ‌ترین پروژه اقتصاد مقاومتی در گچساران به این استان سفر می‌کنند.

به گزارش صدای جنوب، جعفر گوهرگانی اظهار داشت: باتوجه به حمایت‌های دولت تدبیر و امید و تلاش مسئولان استانی آیین افتتاحیه ۲ هزار و ۲۴۰ هکتار از فاز نخست آبیاری تحت فشار پروژه تامین آب دشت امامزاده جعفر (ع) انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این پروژه روز شنبه(فردا) ۱۴ اسفندماه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی، سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان محلی افتتاح می‌شود.

وی افزود: به احتمال زیاد حمید چیت چیان وزیر نیرو نیز در این آیین حضور داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد در زمینه افزایش سطح باغات در استان ادامه داد از سال ۹۲ تا ۹۴ حدود دو هزار و ۲۲۲ هکتار به سطح باغ های این استان افزوده شده است.
گوهرگانی افزود: در سال ۹۲ حدود ۶۳۹ هکتار، در سال ۹۳ حدود ۷۵۳ هکتار و در سال ۹۴ حدود ۸۳۰ هکتار توسعه باغات در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.

وی بیان کرد: سیب، مرکبات، انگور،انار و زیتون از جمله درختان کاشته شده در کهگیلویه و بویراحمد است.

۸۲۰۳۱۱۲۵-۷۰۶۴۳۹۱۰

گوهرگانی اظهار کرد: خرید و توزیع نهال استاندارد، تجاری‌سازی باغ ها، نظارت بر کاشت اصولی، تغذیه و آموزش از مهم‌ترین اقدام هایی است که در راستای دستیابی به اهداف کمی و کیفی توسعه ی باغ های استان انجام شده ‌است.

وی عنوان کرد: برای متوسط دوره برنامه ششم از سال ۹۵ تا ۹۹ یک برنامه هزار و ۲۰۰ هکتاری توسعه باغ در دستور کار جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: باغ های جدید در زمین های شیبدار و بدون کشت احداث می شود.

گوهرگانی ادامه داد: در راستای اجرای طرح اصلاح و افرایش بهره وری در سال ۹۲ حدود ۱۴۳ هکتار از باغات قدیمی استان اصلاح شد و اصلاح سالیانه ۲۱۰ هکتار از باغات نیز در دستورکار قرار دارد.

وی اضافه کرد: در سال ۹۲ تولید محصولات باغبانی کهگیلویه و بویراحمد حدود ۱۸۸ هزار تن بود که این میزان در سال ۹۳ بیش از۱۹۷هزار تن و در سال ۹۴ حدود ۲۱۵ هزار تن بود است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت