پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 بهمن 1402 ساعت 21:11:: شناسه خبر: 143423

خرید آراء جرم است؛ برخورد می شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد درخصوص سخنرانی های کاندیداها در جمع مردم و ایجاد تنش و برخی سخنان نادرست درخصوص برگزاری انتخابات هشدار داد.

سیدعلی احمدزاده در گفت و گوی با خبرنگاران  گفت: عده‌ای به دنبال جوسازی هستند و این تصور را در مردم ایجاد می‌کنند که بیشترین آرا را دارند و در صورت پیروز نشدن زمینه تنش را به وجود می‌آورند، از کجا مشخص است بیشترین رأی را دارید؟ چرا به دنبال تنش هستید؟ انتخابات باید در آرامش برگزار شود.

، سید علی احمدزاده با بیان اینکه مردم به هر کسی رأی بدهند برنده انتخابات است، گفت: ممکن است یک کسی ۵۰۰ رأی بیاورد، ممکن است کسی ۵۰ هزار رأی بیاورد. خرید آراء جرم است و قوه قضاییه با این افراد به عنوان مجرم برخورد می‌کند، دستگاه‌های نظارتی پای کار هستند، اگر کسی بخواهد اقدام به خریدن رأی کند قطعاً برخورد می‌شود، قانون با کسی تعارف ندارد.

احمدزاده بیان کرد: همه دستگاه‌های نظارتی فعال و پای کار هستند، هیئت‌های اجرایی آرای مردم را پذیرش می‌کنند و امکان ندارد کسی که مردم به او رأی بدهند برنده نشود، یا کسی رأی نداشته باشد و برنده شود، سرنوشت انتخابات را مردم تعیین می‌کنند. همه کسانی که در عرصه انتخابات هستند مدعی هستند که ما در جایگاه برنده انتخابات هستیم، شما اگر واقعاً چنین جایگاهی برای خود متصور هستید، ما از شما انتظار داریم در همین حد و حدود رفتار کنید، نه اینکه پیشاپیش نتیجه انتخابات را پیش‌بینی کنید، اگر از الان ادعا می‌کنید که انتخابات مهندسی شده، پس این همه هیئت‌های نظارتی و اجرایی پای صندوق چکاره هستند؟ دادگستری، سپاه پاسداران، اداره اطلاعات، این‌ها چه وظیفه‌ای دارند؟ مگر این‌ها خوابند که چنین اتفاقی بیفتد؟

وی افزود: هنوز انتخابات برگزار نشده ادعا می‌کنند که تخلف در انتخابات وجود دارد، یکدستی در اعضایی که روی صندوق هستند، وجود ندارد. اعضای روی صندوق مختلف هستند. مردم مطمئن باشند که کم نظیرترین و بهترین انتخابات در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود. ما مجری انتخابات هستیم و افرادی که به مجلس ‌می‌روند ارتباطی با ما ندارند و ما دخالتی در آن نداریم. ما مجری انتخابات هستیم و مردم انتخاب‌کننده هستند. همه کسانی که از سوی شورای نگهبان تأیید صلاحیت شده‌اند واجد شرایط نمایندگی هستند و مردم می‌توانند به این افراد رأی بدهند. افرادی که تصور می‌کنند با تخریب مجریان انتخابات نفع و سودی می‌برند در اشتباه هستند، ما خادم مردم هستیم و انتخابات را برگزار می‌کنیم، زیر سؤال بردن و تخریب مجری انتخابات کار درستی نیست، کاندیدایی که برنده نشود و مردم را تحریک کند و تنش و برخوردی بین مردم به وجود آمد، باید تبعات آن را بپذیرد. خودتان را عرضه کنید تا مردم به شما رأی بدهند.

برای اولین بار است که همه کاندیدا‌های مطرح روی صندوق نیرو دارند، پیش از این اصلاً چنین چیزی وجود نداشت، در دولت‌های قبل همیشه نیرو در صندوق‌ها می‌چیده‌اند، برای اولین بار تلاش شد نیرو‌های صندوق و معتمدین از هر ۴ کاندیدای مطرح باشد، و حتی یکی از کاندیدا‌هایی که حوزه انتخابیه خود را تغییر داده، نیرو دارد.
احمدزاده بیان کرد: مشکل این است که هنوز انتخابات برگزار نشده، عده‌ای به دنبال ایجاد تشنج هستند، این‌ها در حالی است که همین افرادی که نیرو‌های زیادی روی صندوق‌ها دارند، بیشتر صدای خود را بالا می‌برند.
وی گفت: آقای ایکس و ایگرگ چرا تصور می‌کنند بیشترین رأی را دارند؟ این‌ها خطر آفرین است، مردم هر چه رأی دهند همان مبنا است.
احمدزاده افزود: از صداوسیما به دلیل آگاهی‌رسانی و همه رسانه‌ها تشکر می‌کنم، از رسانه‌ها می‌خواهم شأنیت و شرأفت رسانه‌ای خود را حفظ کنند و مردم را تشویق کنند که پای صندوق‌های رأی بیایند، دشمن در تلاش است که مردم را ناامید کند.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت