پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 اسفند 1395 ساعت 10:12:: شناسه خبر: 14403

گزارش کامل آیین تجلیل از فعالان فرهنگی وهنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد+تصاویر

در این همایش از۱۱۷فعال کانون های فرهنگی وهنری مساجد با اهدای لوح تجلیل شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

به مناسبت فرارسیدن هجدهم اسفندماه سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ظهر امروزدر سالن شهیداوینی دهدشت در همایشی از فعالان کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.

در ابتدای این مراسم که باحضوردهبانی پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی از مدیران شهرستانی برگزار شد  سیدایرج کاظمی جو رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه به میهمانان وشرکت کنندگان در مراسم خیرمقدم گفت و بر حمایت همه جانبه این اداره از کانون های فرهنگی وهنری مساجدشهرستان تاکید کرد.

امام جمعه دهدشت:استفاده از امکانات مسجد برای مجالس ترحیم اشکال شرعی دارد.

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در این آیین اظهار داشت: مسجد نقطه مورد توجه در نظام آفرینش و ثبات واسایش جامعه است .

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه آغاز زندگی بشر با ظهور مسجد بوده است،افزود: باید همه فعالیت‌های بشری به محوریت مساجد انجام گیرد تا مایه برکت،خیر و سعادت شود.

۲۰۱۷۰۳۰۵_۱۱۲۳۵۲

حسینی تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری باید در مسیر اصلاح جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی گام بردارند اما چیزی که ما می‌بینیم این کانون‌ها در مبارزه با پدیده بدحجابی و دیگر معضلات به خوبی وارد عمل نمی‌شوند.

وی با اشاره به نقش محوری مساجد در جلوگیری از انحراف هنری افزود: آسیب‌های امروز جامعه همه به این برمی‌گردد که نسبت به باورهای فرهنگی مساجد بی‌توجهی شده است.

حسینی فلسفه وجودی کانون‌های مساجد را برای جذب جوانان دانست و گفت: این کانون‌ها باید با تدبیر و با هنر خود جوانان را به سمت مسجد بکشانند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه ادامه داد: متأسفانه امروز می‌بینیم جمعیت مساجد روز به روز پیرتر می‌شود و این نشان می‌دهد کانون‌های مساجد وظیفه خود در جذب جوانان را به خوبی انجام ندادند.

امام جمعه دهدشت گفت: تشکیلاتی به وجود آمده اما خروجی آنها در مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و هجمه‌های فرهنگی ضعیف بوده است.

حسینی بر ضرورت بازنگری در فعالیت‌های کانون‌های مساجد تأکید کرد و افزود: از دیگر معضلاتی که در مساجد رواج یافته شاهنامه‌خوانی است که جای تأسف دارد.

وی با بیان اینکه ائمه جماعات،هیأت امناء و کانون‌های مساجد باید مجالس و محافل مسجدی را مدیریت کنند،گفت: مسجد جای تلاوت قران است،شاهنامه شعر ادبی و غیر عبادی است جای قرائت این اشعار در مسجد نیست.

حسینی به برگزاری مجالس ترحیم در مسجد اشاره و تصریح کرد: آب،برق و دیگر خدماتی که در مسجد ارائه می‌شود برای مصرف امورات مسجد است،مجلس ترحیم یک جلسه شخصی است استفاده از این امکانات در چنین مجالسی شرعاً اشکال دارد.

دهبانی پور:مساجد استان تجهیز می شوند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این همایش هدف از شکل‌گیری این کانون‌ها را ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی و هنری و پرورش استعدادها و ظرفیت‌ها در مساجد عنوان کرد.

۲۰۱۷۰۳۰۵_۱۱۰۸۱۱

رضا دهبانی پور تصریح کرد: در راستای حمایت از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری امسال تجهیزاتی به ارزش ۷۰۰ میلیون تومان برای این کانون‌ها خریداری شده است.

وی مسجد را بهترین پایگاه دینی دانست و گفت: حاکمان جور در ادوار گوناگون نسبت به مساجد حساسیت‌هایی داشتند و این حساسیت‌ها به خاطر پیوندی است که مسجد بین مسایل سیاسی و مذهبی برقرار کرده است.

دهبانی‌پور افزود:مسجد پایگاهی امن و قابل اعتماد برای هدایت فرزندان و پالایش روح کسانی است که رد این مکان مقدس حضور پیدا می‌کنند.

قاسمی:۵۶۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان فعالیت دارند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۶۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام رضا قاسمی در تشریح برنامه‌های اجرایی این دبیرخانه اظهار داشت: با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری در بحث شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان، این ستاد با هدف احیای نقش واقعی مساجد در این راستا تشکیل شد.

قاسمی تصریح کرد: کانون های فرهنگی و هنری در طول سال و مناسبت های مختلف ملی و مذهبی برنامه های مختلفی در حیطه وظایف خود اجرا می کنند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه در استان ۵۶۰ کانون فرهنگی هنری مساجد وجود دارد، اظهار داشت: این کانون‌ها در ۳ سطح یک، دو و سه تقسیم بندی شدند و این سطربندی براساس امکانات، تجهیزات، تعداد نیروها و نوع فعالیت آنها است.
در این همایش از۱۱۷فعال کانون های فرهنگی وهنری مساجد با اهدای لوح تجلیل شد.

۲۰۱۷۰۳۰۵_۱۱۳۵۵۰ ۲۰۱۷۰۳۰۵_۱۰۴۸۳۲ ۲۰۱۷۰۳۰۵_۱۱۲۴۲۹ ۲۰۱۷۰۳۰۵_۱۱۰۸۴۳ ۲۰۱۷۰۳۰۵_۱۱۳۲۱۹ ۲۰۱۷۰۳۰۵_۱۱۳۷۵۰ ۲۰۱۷۰۳۰۵_۱۱۳۹۱۶ ۲۰۱۷۰۳۰۵_۱۱۳۳۱۷

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت