پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 اسفند 1402 ساعت 18:12:: شناسه خبر: 144083

وزیر کشور:

انتخابات پاک را شاهد بودیم و هیچ پرونده تخلفی تشکیل نشده است

وزیر کشور همچنین درباره تخلفات در انتخابات گفت: در این حوزه هیچ پرونده‌ای تشکیل نشد و این انتخابات پاک و سالم برگزار شد. همچنین در این دوره ریخت و پاش‌های انتخاباتی بسیار کم بود.

صدای جنوب:

نشست خبری وزیر کشور با موضوع «انتخابات ۱۱ اسفند» برگزار شد.وحیدی تصریح کرد: برگزاری انتخابات در ایران موجب خوشحالی دل همه طرفداران و آزادیخواهان جهان و کینه بدخواهان و سلطه جویان بودوی گفت: ملت ایران بار دیگر در این صحنه خوش درخشیدند و پیروزی دیگری را از آن خود کردند.
وحیدی با بیان اینکه جمعیت ۲۵ میلیونی را پای صندوق های رای شاهد بودیم، گفت: در این انتخابات مشارکت خوبی را دیدیم.
وی تصریح کرد: در این انتخابات شاهد یک رقابت بسیار خوب و گسترده بین سلایق و افراد در انتخابات بودیم و همه علایق سیاسی و طیف ها در این رقابت حضور جدی داشتند.وی افزود: متاسفانه طراحی های عملیات روانی زیادی از سوی دشمنان صورت گرفت اما حضور مردم و جمعیت ۲۵ میلیونی بیانگر مشارکت خوب است.
وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر سلامت و امنیت انتخابات تاکید کرد: انتخابات ۱۱ اسفند در کمال امنیت برگزار شد.
وحیدی تاکید کرد: این در حالی بود که بدخواهان ملت اعم از سرویس های اطلاعاتی جاسوسی و گروهک های تروریستی و سرویس های اطلاعاتی جاسوسی بسیار تلاش کردند که این امنیت را خدشه دار کنند.
وحیدی افزود: میزان آرای سفید ما ۵ درصد بود.وی درباره آمار ایرانیان خارج کشور تاکید کرد: در موضوع ایرانیان خارج از کشور ما و بر اساس آن یک محاسباتی صورت می گرفته و همان روال قبلی که صورت گرفته تغییر نکرده و محاسبه ما بر همان صورت بوده است.
وی گفت: ۲۴۵ منتخب مجلس شورای اسلامی و ۸۸ نفر برای مجلس خبرگان رهبری داریم که به همه تبریک عرض می‌کنیم. کم‌کم باید برای برگزاری دور دوم انتخابات هم آماده شویم.
وی با اشاره به تلاش دشمن برای مایوس کردن مردم از حضور در انتخابات اضافه کرد: دشمنان سعی داشت با اختلال در ارتباطات کاری کند مردم نتوانند رای بدهند اما موفق نشدند.وحیدی افزود: درصد مشارکت ۴۱ درصد بود و ۲۵ میلیون نفر شرکت کردند.
وی اضافه کرد: از همه دستگاه های اجرایی، صدا و سیما و وزارت ارتباطات و همه اقشار و خانواده های عزیز شهدا و از مردم عزیزمان که این صحنه ها را ایجاد کردند از رای اولی ها و از صنعت گران و همه اقشار مختلفی که موجب شدند یک چنین زمینه ای برای تحقق این چهار مولفه اتفاق بیفتد، تشکر می‌کنم.وزیر کشور تصریح کرد: از همه استانداران، بخش داران و شهرداران و عزیزان رسانه که کمک کردند تشکر می کنم که باعث چنین انتخابات پرشوری شدند.
وحیدی با اشاره به زمان برگزاری دور دوم انتخابات، گفت: مرحله دوم انتخابات اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت برگزار می‌شود. با توجه به اینکه در این ایام کنکور را پیش رو داریم، باید بررسی کنیم که همزمان با کنکور نشود. اول مطرح بود که دور دوم در ۷ اردیبهشت برگزار شود اما در حال رایزنی با وزارت علوم و شورای نگهبان هستیم.
وزیر کشور همچنین درباره تخلفات در انتخابات گفت: در این حوزه هیچ پرونده‌ای تشکیل نشد و این انتخابات پاک و سالم برگزار شد. همچنین در این دوره ریخت و پاش‌های انتخاباتی بسیار کم بود.
وحیدی تاکید کرد: صداوسیما با راه‌اندازی ۲۰۰ کانال کمک شایانی به بهتر برگزار شدن انتخابات کرد. در فضای مجازی هم بستری برای نامزدهای انتخاباتی فراهم شده بود تا بتوانند تبلیغات خود را انجام دهند.
وی ادامه داد: کار انتخابات یکسال و نیم در ستاد انتخابات کشور زمان برد تا بتوانیم به نحو احسن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را برگزار کنیم.وزیر کشور گفت: در رابطه با تخلفات باید عنوان کرد انتخابات پاک را شاهد بودیم و تقریباً پرونده ای تشکیل نشده است.وی افزود: موضوع ریخت و پاش های انتخاباتی کنترل شد زیرا سامانه مشخصی برای این امر وجود داشت.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت