پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 اسفند 1402 ساعت 16:12:: شناسه خبر: 144160

ورودی پایتخت طبیعت ایران را با درختکاری زیباتر کنیم

ورودی شهر گردشگرپذیر یاسوج از سمت زندان که با ایجاد پایه های بیشمار برق زُمخمت در وسط بلوار شهید رضایی نقش منفی در روان شهروندان و حتی مسافران دارد با کاشت درختان چنار و مثمر ورودی آن زیباتر و لطیف تر می شود

یکی از بلوارهای پرتردد ورودی های شهر یاسوج از سمت زندان که از محله های “مهریان”، “مادوان علیا و سفلا” یاسوج گذر می کند تعداد زیادی پایه های برق فشار قوی وسط بلوار جانمایی شد که علاوه بر اثرات منفی در سلامتی افراد همچنین بر آزردگی روان افراد و بی ریختی شهر تاثیر دارد.

بنا به نظر کارشناسان خطوط برق فشار قوی در محل زندگی انسان ها،سلامتی آن ها را با خطراتی تهدید کند که برای جلوگیری از این مشکل ها خطوط برق فشار قوی را از زیر زمین عبور داده تا سلامتی مردم از میدان های الکترومغناطیسی در امان باشند.

گرچه نیازمندی شهرها به برق بدیهی و حیاتی است اما با توجه به ضرورت دقت در منظر و نمایی شهرها، جا دارد شکل ظاهری پایه های برق و حتی محدودیت محله ای نیز برای عبور پایه های برق در سطح شهر مد نظر قرار گیرد چرا که منظر شهری از موضوعات تاثیرگذار بر خوشایندی و احساس رضایت شهروندان است.

احساس شهروندان یاسوجی و حتی مسافران در هنگام دیدن تعداد زیاد پایه های برق در ورودی این شهر مطلوب نیست و چه بسا در دراز مدت این امر سهم عمده ای در ایجاد ناآرامی، مشکلات روحی و روانی شهروندان داشته باشد.

منظر شهری، در ذهن شهروندان تفسیر می شود بنابراین مناسب سازی فضاهای شهری در بخش های مختلف به خصوص قسمت های پر تردد شهر ضروری است چرا که زیباسازی ورودی شهر حس تعلق و هویت در میان ساکنان و حتی تازه واردان به شهر ایجاد می کند.

ورودی یک شهر می تواند آینه تمام نمای شهر باشد و از آنجا که یاسوج شهری کوهستانی دارای آب و هوا و خاک مناسب است و سازگاری مناسبی برای کاشت درختان مثمر و حتی درخت تنومند چنار دارد لازم است مدیران شهری برای زیباسازی شهر و حتی جذب گردشگران به روان و رضایت افراد توجه داشته باشند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت