پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 اسفند 1402 ساعت 23:12:: شناسه خبر: 144278

یادداشت:

«نشان زاده» مدیری نمونه و در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی!

در تعریف رفتاریِ رهبری، مدیریت و رهبری به نوع گروه و نوع افرادی که رهبری آن را بر عهده دارند، بستگی دارد. در مطالعات مربوط به مدیریت و رهبری که در دانشگاه ایالتی اوهایو انجام شد، پژوهشگران اول فهرستی از ۹ نوع رفتار کلیدی را که به نظر می رسید مشخصه رهبران و مدیران برتر نظامی و سازمانی هستند (ابداع تجارب نوین، داشتن تعامل غیر رسمی با فرودستان، نمایندگی گروه، یکپارچگی بخشیدن به اعمال گروه و مانند آن) تدوین کردند.

صدای جنوب:

در تعریف رفتاریِ رهبری، مدیریت و رهبری به نوع گروه و نوع افرادی که رهبری آن را بر عهده دارند، بستگی دارد. در مطالعات مربوط به مدیریت و رهبری که در دانشگاه ایالتی اوهایو انجام شد، پژوهشگران اول فهرستی از ۹ نوع رفتار کلیدی را که به نظر می رسید مشخصه رهبران و مدیران برتر نظامی و سازمانی هستند (ابداع تجارب نوین، داشتن تعامل غیر رسمی با فرودستان، نمایندگی گروه، یکپارچگی بخشیدن به اعمال گروه و مانند آن) تدوین کردند.

پژوهشهای بعدی نه رفتار اصلی را به چهار عامل یا بُعد شامل تعمق، ابداع ساختار، تاکید بر تولید و حساسیت کاهش داد. تحقیقات بعدی نشان داد که رفتارهایی که نقش رهبری و مدیریت را تشکیل می دهند در دو مجموعه کلی، رفتارهای رابطه ای و رفتارهای تکلیفی قرار می گیرند.

رفتارهای رابطه ای با احساس ها، نگرش ها و رضامندی اعضای گروه و کارکنان سر و کار دارند. بالا بردن روحیه، افزایش بهم پیوستگی،کاهش تعارض های بین فردی، ایجاد جو تفاهم مدیر٫کارکنان، توجه و ابراز علاقه به اعضای گروه کارکنان توسط فرد، همه در زمره رهبری رابطه ای قرار می گیرند. برعکس، رفتارهای تکلیفی به جای رضامندی های شخصی اعضای گروه و کارکنان، به حل مشکلات جاری مربوط می شوند.

تشریح مسایل برای کارکنان و اعضای سازمان، ایجاد شبکه های ارتباطی، ارایه بازخورد ارزشیابی، طراحی، ایجاد انگیزه برای فعالیت، هماهنگ کردن اعمال اعضا و کارکنان و تسهیل دستیابی به هدف ها با ارایه راه حل ها و رفع موانع، جنبه های کلیدی مدیریت و رهبری تکلیفی هستند. مطالعه در خصوص مدیران و رهبران نظامی، تجاری، آموزشی، سیاسی و سازمانی گویای این است که نقش رهبری آمیزه‌ای از رفتارهای تکلیفی و رابطه ای را در برمی گیرد.

حال با مقدمه ای که گذشت اگر بخواهیم به دور از هر گونه اغراق و در کمال اخلاق مداری حرفه ای نوع مدیریت مهندس نشان زاده در هلدینگ خلیج فارس را نقادی و تحلیل کنیم، نیک می بینیم که جناب مهندس در هر دو نوع مدیریت رابطه ای و تکلیفی و مولفه های آن به طور باورنکردنی و شگرفی موفق بوده است.

جناب مهندس در خصوص مدیریت رابطه ای و نحوه ارتباط با کارکنان و اعضای سازمان، رفتاری توأم با اخلاق مداری و حسن خلق داشته و همیشه با رویکردی اخلاق مدارانه (که نشان از حلول آموزه های اسلام رحمانی در وجود نازنین ایشان است) با کارکنان برخورد می نمایند.

نیازهای کارکنان را جدی گرفته و نسبت به تمام کارکنان با رأفت و محبت برخورد می کنند. در این خصوص نظر دوست و دشمن، رقیب و رفیق موید نحوه برخورد مؤدبانه، پدرانه، با محبت و احترام کامل نسبت به زیردستان و همکاران است.

در خصوص مدیریت تکلیفی نحوه مدیریت ایشان زبانزد عام و خاص بوده و در مدتی که سکان مدیریت را در دست داشته اند، توانسته اند روح مسیحایی جدیدی در کالبد هلدینگ خلیج فارس دمیده و تمام پروژه های ناقص هلدینگ را با سرعت و شتاب باورنکردنی به سمت جلو و افتتاح پیش ببرند.

به نظر نگارنده، نقطه قوت مدیریتی مهندس نشان زاده، حلول آموزه های رحمانی اسلام عزیز در کنار وطن پرستی و ایران دوستی مثال زدنی و علاقه به پیشرفت کشورمان ایران، در وجود این شخصیت برجسته و بی تکرار است که باعث شده است که ایشان در اوج پاک دستی مالی و اداری، تعهد سازمانی، پیشرفت مالی و اعتباری، ارتباطات سالم اداری، مدیری نمونه و در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند.

اندک منتقدان و مخالفانی هم اگر وجود داشته، فقط و فقط به این علت است که جناب مهندس در مدتی که در هلدینگ مدیریت داشته اند، دست افراد ناسالم و ناپاک دارای روابط ناسالم را از بدنه این سازمان اقتصادی و پولساز قطع کرده اند.

افراد ناسالم و ناپاکی که قبل از حضور مهندس نشان زاده، هلدینگ را صحنه ترکتازی ها و تاراج منابع هلدینگ و روابط ناسالم خود کرده بودند. تیم رسانه ای حامی این افراد ناسالم و شبکه فساد خیز آنها با حضور این مدیر پاکدست، جهادی و انقلابی از هم پاشیده شد و بعد از هم پاشیدگی، تیم رسانه ای حامی این افراد ناسالم با رویکردی ظالمانه و با فریب و تشویش اذهان عمومی فقط برای بازگشت به صحنه به لفاظی های بی بنیه در خصوص این شخصیت بی تکرار پرداخته بودند.

بی شک برای عبور از این وضعیت اقتصادی ناصواب و فقر مصطلح در کشور به مدیرانی کاربلد، جهادی، خاکی و پاک دست چون مهندس نشان زاده که نه برای خود و آشنایان کیسه ای دوخته و نه در کار خود ارتباطات ناصواب را سرلوحه کار قرار داده اند، نیاز مبرم داریم.

باید اول از خداوند و بعد هم از دست اندرکاران بزرگواری چون دکتر علی عسکری شاکر و متشکر باشیم که با انتخاب و انتصاب چنین مدیران کاربلد و متخصص موجبات پیشرفت و توسعه، شادی کارکنان خدوم هلدینگ خلیج فارس و آحاد مردم را فراهم نموده اند.
حسام الدین چرامی
فعال سیاسی اجتماعی

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت