پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 اسفند 1395 ساعت 04:12:: شناسه خبر: 14683

واکنش جالب طلبه کهگیلویه ای به تحصن طلاب خراسان جنوبی ؛

جای بسی ناامیدی است

اینکه با گناهی به مراتب بدتر از زنا با محارم در خانه خدا، مبارزه نشود و در عوض به یک صحبت، این‌گونه اعتراض گردد، جای بسی ناامیدی است!

پایگاه خبری صدای جنوب:

یکی از طلبه های کهگیلویه واکنش جالبی به اتفاقات چندروز گذشته همکاران خود در استان خراسان جنوبی وتحصن انها داشته است.
شیخ اسماعیل وارثی در یادداشتی که عینا در زیر امده نوشت:

« واینک خراسان جنوبی، ربا جنگ با خدا وبی توجهی مسئولین مربوطه نسبت به نظرات مراجع عظیم الشان!
در خبرها آمده که تحصن طلاب و حوزویان استان خراسان جنوبی وارد روز پنجم شده است. همه‌ی این‌ها به خاطر صحبت‌های نادرست چند روز قبل استاندار خراسان جنوبی است که گفته بود: «در خراسان شمالی که مراسم سنتی برگزار می‌شود، زنان می‌رقصند، مردان می‌رقصند که این شادمانی با آموزه‌های دینی منافاتی ندارد.»

بر همین اساس آنها معتقدند که استاندار باید برکنار گردد و تا این خواسته برآورده نشود، دست از تحصن بر نمی‌دارند؛ تحصنی که به گفته‌ی این طلبه‌ها از حمایت آقایان برخوردار بوده اند.

قصد ورود به این موضوع را نداشتم و نمی‌خواستم این حرکت را قضاوت کنم. اما با جست‌وجویی کوتاه و سریع در فضای مجازی، به آمار جالبی درباره استان خراسان جنوبی دست یافتم. در این استان، تعداد ۳۵ شعبه بانک صادرات، ۴۰ شعبه بانک کشاورزی، ۱۹ شعبه بانک تجارت و ۱۸ شعبه بانک ملت وجود دارد که رسما از مردم ربا می‌گیرند و متقابلا به آنها ربا می‌دهند. البته به دلیل کمبود وقت، نتوانستم آمار تعداد کل بانک‌های این استان را استخراج کنم، لذا به همین چند نمونه بسنده کردم.

اگر فقط همین ۴ بانک را در نظر بگیریم، مجموعا ۱۱۲ شعبه بانکیِ این استان که همسایه‌ی امام هشتم است، به جنگ با خدا رفته‌اند؛ مبنای این تحلیل هم آیه ۲۷۹ سوره مبارکه بقره است.

امام رضا علیه‌السلام فرمودند: «رباخواری، حرام، پلید، از گناهان کبیره و از جمله چیزهایی است که خداوند بر آن وعده آتش داده است، پناه می‌بریم به خدا از آن.»

همچنین در جای دیگری روایت داریم از امام صادق علیه‌السلام که فرمودند: «یک درهم ربا نزد خداوند سنگین‌تر است از هفتاد بار زنا کردن با محارم در خانه خدا و فرمود ربا هفتاد جزء دارد که آسان‌ترینش این است که مرد با مادرش در بیت‌الله الحرام ازدواج کند.»

حالا در چنین شرایطی که سال‌هاست صدها بانک در استان خراسان جنوبی کاملا شیک و مجلسی از مردمِ نمازخوان و مؤمن این استان، ربا گرفته و به آنان ربا می‌دهند،که گاها بی اطلاع هم هستن حوزه علمیه و طلابِ شریف آن سکوت اختیار کرده و در عوض، نسبت به حرف استاندار خراسان جنوبی غیرتی شده‌اند و دست به تحصن زده‌اند!البته منظور از سکوت بحث تحصن است گاها ممکن است بربالای منبرها وجلسات هم صحبتی شودولی اون تاثیر رابرمسئولین بانک ها در قضیه ربا نداشته باشد.

۱۳۹۵۱۲۱۸۰۰۰۳۸۲_Test_NewPhotoFree

در اینکه ادعای استاندار محترم، نادرست است، تردیدی نیست و حتما باید با آن مقابله کرد؛وحتما اگه خودم هم بودم شاید محکم حرف میزدم اما اینکه با گناهی به مراتب بدتر از زنا با محارم در خانه خدا، مبارزه نشود و در عوض به یک صحبت، این‌گونه اعتراض گردد، جای بسی ناامیدی است! و بیم آن می‌رود که این تحصن و اعتراضات، رارنگ و بوی سیاسی تلقی کنند عده ای و، نه قرانی وروایی و حدیثی!ای کاش با اینکه بارها مراجع بزرگوار فتوا داده اند نصیحت کرده اند نهیب داده اند تو قضیه ربا ی بانکی که هم غیر شرعی است وهم کمر مردم را خم کرده وگاهاا خیلی ها به خاطر فقر ومحرومیت مجبور هستن تن به این کار (ربا)بدهندیه بار هم دوستان خودم وعزیزانم در حوزه علمیه سراسر برای ربا مثل قضیه خراسان جنوبی تحصن کنند وهمه بار را روی دوش مراجع نگذارند البته باز هم تاکید میکنم اثبات شی نفی ما عدا نمیکند هم کار استاندار اشتباه بوده وهم مسئله ربا مسئله مهمی هست
شیخ اسماعیل وارثی »

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت