پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 فروردین 1396 ساعت 14:01:: شناسه خبر: 16033

گزارش کامل اتفاقات پنج شنبه پالایشگاه بیدبلند2/

یک اتفاق تلخ و هوشیاری که باید مدیران بهبهان و بهمیی داشته باشند

امام جمعه بهمئی گفت: اگر اقدام مشابهی از فرماندار بهبهان رخ دهد، صد در صد دیگر فرماندار نخواهد بود.

 

پایگاه خبری صدای جنوب:

بحث اشتغال نیروهای بومی وغیربومی درپالایشگاه بیدبلند بهبهان همواره خبرسازبوده ودرتازه ترین مورداتفاقات روزپنحشنبه با تنش بیشتری درفضای مجازی رصدشد.

امانکته ای که حایزاهمیت است هوشیاری مدیران هردوشهرستان درجلوگیری ازبروز اتفاقات اینچنینی است که میتواند زمینه ساز رویدادهای تلخ و غیرقابل مهاری باشد.

اما شرح ماجرا:

برخی ازپایگاه های خبری نوشتند :صبح روز پنج شنبه علی مظفری فرماندار بهبهان با حضور در فاز دوم پالایشگاه گاز بهبهان دستور اخراج حدود ۲۰۰ کارگر بهمئی را صادر کرد.
این کارگر اخراجی که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار ما گفت: ابتدا فرماندار از کارگران بهمئی خواست که از سایر کارگران جدا شوند سپس دستور اخراج آنان را صادر کرد
این کارگر اخراجی در پاسخ به سخن فرماندار بهبهان که گفته بود خاک خاک بهبهان است و نباید کارگر بهمئی اینجا کار کند به گزارشگر ما گفت اینجا خاک ایران است، خاک خوزستان همان خاکی هست که برادرانم در راه حفظ آن جان دادند.خاک بهبهان هم بخشی از خاک خوزستان و ایران است.

پس ازاین اتفاق نماینده کهگیلویه واکنش نشان داد.

سردار عدل هاشمی پور نماینده کهگیلویه بزرگ گفت: در مورد قضیه اخراج کارگران بهمئی امروز هم با فرماندار بهبهان هم فرماندار شهرستان بهمئی تلفنی صحبت کردم.
وی گفت: به فرماندار بهبهان گفتم که مردم بهمئی مردمی انقلابی،ارشی و ولایت مدار هستند وشایسته نیست در سالی که مزین به اشتغال است چنین برخوردی صورت گیرد.
هاشمی پور افزود: به وی گفتم که دو بحث وجود دارد یا شما برنامه دارید در آینده نیروی غیر بومی بکار گرفته نشود یا برنامه اخراج نیروهای موجود است.
سردار هاشمی افزود فرماندار بهبهان با قاطعیت گفت که ما حتی یک نفر را اخراج نکردیم .
سردار هاشمی گفت : از فرماندار بهمئی حقیقت داستان را جویا شدم که وی گفت: حدود ۳۰تا ۴۰ نفر امروز به فرمانداری لیکک مراجعه کردند وادعا دارند بیکار شدند.
نهایتا قرار بر این شد روز شنبه فرمانداران بهمئی وبهبهان در حضور رئیس اداره کار شهرستان بهبهان جلسه ای برگزار کنند و زمینه برگشت این کارگران به کار مهیا شود تا در زمینه جذب نیرو در پالایشگاه بید بلند ۲ مسئولان بالادست ومدیران شرکت هلدینگ خلیج فارس تصمیم گیری شود.
سردار هاشمی در پایان ضمن دعوت مردم وکارگران با توجه به شرایط حساس کنونی و روابط قدیمی و دیرینه مردم بهمئی و بهبهان به حفظ آرامش، هر گونه مرز بندی در نظام جمهوری اسلامی را محکوم کردند.

عبدالله بابلی نیا کارشناس سیاسی انتظامی فرمانداری بهبهان با ارسال یاداشتی به شرح زیردر خصوص خبر منتشر شده مبنی بر اخراج کارگران شهرستان بهمئی شاغل در فاز ۲ پالایشگاه گاز بید بلند عنوان داشت:
در پی اعتراضات کارگران پالایشگاه بیدبلند ۲ نسبت به وضعیت قراردادی خود و اعتصاب آن ها فرماندار شهرستان بهبهان آقای مظفری با حضور در محل،با نمایندگان کارگران معترض پیرامون مشکل آن ها صحبت کرده و از آن ها خواست ضمن احترام به قانون و نظم عمومی،حقوق خود را از طریق مبادی ذیربط پیگیری نموده و از بی نظمی و اخلال در کار پالایشگاه خودداری نمایند،حضور فرماندار بهبهان در محل تنها در این راستا بوده و ایشان هیچگونه صحبتی مبنی بر اخراج کارگران مناطق مختلف نداشته و اصولا در راستای وظایف ایشان نیز نمی باشد. آقای مظفری پس از نشر اخبار کذب در برخی رسانه ها و سایت ها و کانال های خبری اذعان نمودند که بنده فرماندار شهرستان بهبهان بوده و مدافع حقوق همه شهروندان این شهرستان اعم از بهبهانی و لر و …بوده و هیچ گونه بی احترامی و صحبتی که منجر به تضعیف حقوق شهروندان شهری دیگر گردد بیان نکرده ام،ضمن آن که در اجرای قانون و حفظ نظم و امنیت نیز با هیچ کس کوچکترین مماشاتی نخواهیم کرد.
امیدواریم سایت های خبری و کانال هایی که در فضای مجازی با نشر اکاذیب،حضور فرماندار بهبهان جهت رسیدگی به مشکلات کارگران معترض را به صورت معکوس و به عنوان خبر *اخراج کارگران بهمیی* توسط فرماندار بهبهان نشر دادند و باعث تحریک احساسات و افکار عمومی گشته اند با درج اخبار صحیح رسالت خبری خود را به شکل صحیح انجام دهند.

واکنش دیگر ازسوی فرماندار بهمیی اتخاذشد.
علی اکبر فرهنگی نسب با تاکید بر لزوم حفظ آرامش و حسن همجواری با شهرستان بهبهان، گفت: با مذاکراتی که در راستای اتفاق صبح امروز با مسئولان استان خوزستان داشتیم، قرار است کارگران بهمئی اخراج شده صبح روز شنبه به کار خود برگردند.
وی خاطرنشان کرد:با مذاکرات صورت گرفته مشخص شد این اتفاق بر اثر یک سوء تفاهم بود، که برطرف شد.
فرماندار بهمئی در پایان شهرستان بهمئی و بهبهان را دو شهرستان همسایه دیرینه با منافع مشترک خواند و خواهان حفظ آرام و صمیمیت در بین مردم این دو شهرستان شد.

IMG_20170407_184945

روابط عمومی فرمانداری بهبهان نیز جو را تاحدودی ارام کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهبهان علی مظفری فرماندار شهرستان خبر منتشره در خصوص اخراج تعدادی از نیروهای شهرستان بهمءی شاغل در پالایشگاه خلیج فارس (بید بلند ۲) بدستور ایشان را تکذیب کرد.
مظفری در این خصوص گفت : از صبح امروز خبری مبنی بر اخراج تعدادی از نیرو های شهرستان بهمءی (لیکک) شاغل در پالایشگاه خلیج فارس(بید بلند ۲ ) ؛ به دستور بنده منتشر شده که این خبر واقعیت ندارد.
فرماندار بهبهان در ادامه افزود : ما مدافع مردم شهرستان بهبهان بویژه در بحث اشتغال هستیم ؛ برای ما قومیت مطرح نیست همه افراد ساکن در شهرستان بهبهان از هر قومیت که باشند برای ما بومی شهرستان محسوب شده و وظیفه خود میدانیم در سالی که توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری شده است برای اشتغال آنها تلاش کنیم.
وی تاکید کرد :البته بنده مخالف استخدام نیروهای غیر بومی در شهرستان هستم اما تاکنون دستوری مبنی بر اخراج نیروهای شاغل را به پالایشگاه نداده ام.
مظفری در پایان اظهار امیدواری کرد در سال ۹۶ با طرح ها و برنامه هایی که در خصوص اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال در شهرستان پیش بینی شده شاهد کاهش آمار بیکاری باشیم.

اما این اتفاق تلخ در خطبه های امروز نمازجمعه لیکک بازتاب داشت.

امام جمعه شهر لیکک در واکنش به اتفاق روز گذشته در پالایشگاه بیدبلند۲در روز گذشته، گفت: این یک حرکت اشتباه بود که مخالف مروت و جوانمردی و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران بود.

حجت الاسلام افروغی تصریح کرد: با توجه به اتفاقات روز گذشته و عذرخواهی فرماندار بهبهان، وظیفه ماست که عذر وی را بپذیریم.

امام جمعه بهمئی در پایان گفت: اگر اقدام مشابهی از فرماندار بهبهان رخ دهد، صد در صد دیگر فرماندار نخواهد بود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت