پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 اردیبهشت 1396 ساعت 09:02:: شناسه خبر: 16922

رئیس سازمان جهاد كشاورزی:

گندم کهگیلویه وبویراحمد به اروپا صادر می شود/نرخ خرید تضمینی گندم اعلام شد

جعفرگوهرکانی گفت:نرخ خرید تضمینی گندم معمولی به ازای هرکیلوگرم ۱۳۰۰تومان ،گندم دروم ۱۳۳۰تومان ،کلزا ۲۷۸۳ تومان و نرخ خرید تضمینی جو نیز کیلویی ۱۰۳۰تومان می باشد.

پایگاه خبری صدای جنوب: 

رییس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه وبویراحمد در نشست ستاد برداشت گندم ومحصولات استراتژیک کهگیلویه نرخ خرید تضمینی انها را اعلام کرد.

به گزارش صدای جنوب،جعفر گوهرکانی با تبریک مبعث رسول اکرم(ص)گفت امیدواریم به نحو شایسته کارکنیم و با انجام وظیفه شرمنده مردم نشویم.

وی با بیان اینکه هماهنگی تیم اداری کهگیلویه در بخش کشاورزی امیدوارکننده است افزود همه ما باید دست به دست هم دهیم و فارغ از نگاه های سیاسی تنها برای اعتلای ایران اسلامی تلاش نماییم.

گوهرکانی با قدردانی از استاندار استان اظهارکرد علی  رغم همه مشکلات موجود ،دردولت تدبیر وامید بیش از ۲۰۰میلیاردتومان بابت خریدتضمینی گندم پرداخت شده است.

وی بامقایسه عملکرددولت قبلی با دولت تدبیر و  امید دربخش کشاورزی گفت:کل تولید ان دولت در سال زراعی در استان کمتر از ۲۰ هزارتن بود در حالی که هم اکنون در کهگیلویه به تنهایی بیش از ۲۰هزارتن گندم مازاد بر نیاز خریداری میشودودرحدود ۳۵۰درصدرشدداشته ایم.

این مسئول ادامه داد: جذب تسهیلات بابت رونق تولید ،سرمایه درگردش،مکانیسم ماشین الات ومراکز تولید بذر وخرید ان و استفاده از نیروهای فارغ التحصیل هرمنطقه و اموزش های فنی را در رسیدن به این مرحله از پیشرفت و توسعه مهم دانست.

گوهرکانی بابیان اینکه در این سه سال کاهش بارندگی داشته ایم افزود  با همه شرایط  وکمتربودن میزان  بارندگی ظرفیت خرید  گندم درکشور در سال ۹۲ قریب به ۴میلیون تن بود و در حال حاضر این رقم فراتر از ۱۴میلیون تن میباشد.

رییس سازمان جهادکشاورزی نویدداد ۱۰۰درصد گندم موردنیاز نان وشیرینی پزی های از داخل استان تامین خواهدشد.

جعفرگوهرکانی با اشاره به استخدام ۳۰۰کارشناس کشاورزی در دولت تدبیروامید در این سازمان خاطرنشان کرد۳۲ مرکز ترویج کشاورزی فعال است و بناداریم این مراکز را در مناطقی چون فیلگاه دهدشت  افزایش دهیم.
جعفرگوهرکانی گفت:نرخ خرید تضمینی گندم معمولی در سال زراعی۹۵-۹۶به ازای هرکیلوگرم  ۱۳۰۰تومان ،گندم دروم ۱۳۳۰تومان ،کلزا ۲۷۸۳ تومان و نرخ خرید تضمینی جو نیز هر کیلوگرم  ۱۰۳۰تومان می باشد.
وی افزود: پیش بینی می شود بیش از ۱۶۰هزارتن گندم تولید شود که از این مقدار ۱۰هزارتن بعنوان گندم بذر ومزارع بذری خریداری و ۷۰هزارتن نیز گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خواهد بود.
گوهرکانی تصریح کرد: با هماهنگی های بعمل امده با شرکت بازرگانی غله و بخش خصوصی و اداره تعاون روستایی و همچنین بانک کشاورزی در تسریع ثبت نام در سامانه و اخذ بهای محصولات کشاورزی هیچگونه مشکلی وجود نخواهد داشت.

جعفر گوهرگانی تاکید کرد: با کشاورزانی که به صورت عمدی و سهوا کاه و کلش مزارع کشاورزی خود را آتش بزنند نیز برخورد قانونی خواهد شد.
وی، سطح زیرکشت گندم دیم، آبی و جو دیم و آبی در استان را نیز به ترتیب ۸۲، ۲۴ هزار و ۲۰۰ و ۳۰ هزار هکتار ذکر کرد.
رییس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد با برنامه ریزی دولت تدبیر وامید برای اولین بار بخشی از گندم خریداری شده به کشورهای خارجی ازجمله اروپا صادر می شود و نیاز است که کشاورزان به هیچ وجه گندم نان و دروم را مخلوط نکنند زیرا این نوع گندم خریداری نخواهد شد.

گوهرکانی درپایان خواستارحذف دلال ها در خرید گندم شد و ازهمه دستگاه ها خواست تا تعامل خودرابا جهادکشاورزی افزایش دهند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت