پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 خرداد 1396 ساعت 19:03:: شناسه خبر: 18526

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد:

بیماری تب کریمه کنگو بسیار خطرناک و کشنده است

بهمنش گفت: بیماری تب کریمه کنگو بسیار خطرناک و کشنده است و هرکس به این بیماری مبتلا شود، فوت می کند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: خوشبختانه تاکنون موردی از بیماری تب کریمه کنگو در این استان مشاهده نشده است .

به گزارش صدای جنوب، عبدالله بهمنش در نشست بیوتروریسم استان با بیان اینکه این بیماری به عنوان بیماری ویروسی قابل انتقال بین انسان و حیوان است، افزود: رعایت نکردن اصول بهداشتی در دامداری‌ها، این بیماری را تشدید کرده و از طریق کنه‌های آلوده به ویروس قابل انتقال است .

وی بیان کرد: نیش کنه آلوده، تماس با ترشحات کنه‌های له شده، تماس با خون و مواد آلوده فرد مبتلا و تماس با خون و مواد آلوده کننده دام مبتلا از راه‌های انتقال این بیماری است .

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: محدودیت های ورود گوشت قرمز و سفید در برخی نقاط استان منجر به فروش زنده مرغ و کشتار غیرمجاز دام می شود که می تواند این بیماری را در استان شایع کند.

بهمنش تصریح کرد: بیماری تب کریمه کنگو بسیار خطرناک و کشنده است و هرکس به این بیماری مبتلا شود، فوت می کند.

وی با بیان اینکه وجود این بیماری در دام علائم درمانگاهی مشخصی ندارد، ادامه داد: زمانی که ویروس در خون دام وجود دارد تب زودگذر و خفیفی ایجاد کرده و در انسان علائمی مشابه با آنفلوآنزا از جمله تب، سردرد شدید، سختی گردن، درد شکم، درد عضلانی، درد کمر، سوزش چشم و حساسیت به نور ایجاد می‌کند .

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این بیماری بعد از سه تا پنج روز با ظاهر شدن علائمی همراه با خونریزی که به صورت تکه‌های قرمز یا بنفش روی پوست، داخل دهان و گلو است، بروز کرده و به تدریج شدیدتر می‌شود .

بهمنش تاکید کرد: با توجه به شروع فصل گرما و فعالیت کنه‌ها، دامداران نیاز است دام‌ها و اماکن دامی را با سم ضد کنه سم‌پاشی کرده، از لباس کار، دستکش و چکمه استفاده کنند .

وی با یبان اینکه مردم حتما از گوشت بهداشتی و سالم مورد نیاز خود را از مراکز مجاز مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند، اضافه کرد: باید گوشت در کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری ‌شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت