پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 خرداد 1396 ساعت 15:03:: شناسه خبر: 18721

گزارش صدای جنوب از بازار دهدشت؛

میوه از سفره مردم روزه دار پر کشید

با گشت و گذار در بازار میوه این موضوع به خوبی مشهود است چرا که قیمت برخی اقلام نظیر زردالو،سیب، پرتقال، موز و خیار و… تاکنون به دلایل نامعلومی سربه فلک کشیده است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

با گذشت ده روز از ماه مبارک رمضان بسیاری از مردم برای خرید اقلام مورد نیاز اعم از میوه همچنان با سرگردانی هایی در بازار مواجه هستند.

به گزارش صدای جنوب،با گشت و گذار در بازار میوه این موضوع به خوبی مشهود است چرا که قیمت برخی اقلام نظیر زردالو،سیب، پرتقال، موز و خیار و… تاکنون به دلایل نامعلومی سربه فلک کشیده است.

البته ناگفته نماند که نظارت در بازار میوه همانند سال‌های گذشته در بازار کمرنگ است و مردم می گویند دستگاه های نظارتی بویژه بازرسان انطور که باید وظایف خودراانجام نمی دهند و میوه‌های مرغوب و با کیفیت در معدودی از میوه‌ فروشی‌های والبته با قیمت های بالا عرضه وتوان خرید وجودندارد.

بررسی ها نشان می دهد فروشندگان میوه در دهدشت در حاشیه امنی میوه خود را با چند نرخ به فروش می رسانند.
اگر دربازار روز که بیشتر بعنوان «بازار سر گردنه »مشهوراست رجوع کنید چندین نرخ راشاهد هستیم و چنانچه به مغازه های فروش میوه ازمیدان مرکزی تا شهرداری دهدشت و سایرمغازه های پراکنده درنقاط مختلف دهدشت سری بزنیم قیمت ها با نرخ های متغیر و زیاد دیده می شوند.
نکته جالب اینکه همین فروشندگان با کرایه وانت در محدوده پارک مرکزی شهر نیز میوه را باصطلاح حراج می نمایند.

گزارش میدانی خبرنگار ما حاکی از آن است که نرخ هر کیلو پرتقال با کیفیت از ۶ تا ۸هزار تومان، خیار۲تا ۳ هزار، موز ۴تا۶هزار تومان، سیب۶ هزار تا ۸هزار تومان، کیوی ۵ تا ۸ هزار تومان به فروش می‌رسد هرچند که پر کشیدن قیمت تا ده هزارتومان نیز گزارش شده است.
بیان نظرات مردم حکایت از مردودی دستگاه های متولی ستاد تنظیم بازار دردهدشت دارد.
محرابی یکی ازخریداران میوه می گوید متاسفانه اجناس وبویژه میوه هرروز گرانتر از قبل است.
خانم کشاورز می گوید خرید یک کیلو میوه با قیمت ۷ هزارتومان برای چهارفرزند و شوهر کارگر واقعا سخت است.
دانشی نیز که کارمنداست به دستگاه های نظارتی انتقادات زیادی دارد.

در این میان رییس تعزیرات کهگیلویه در گفتگو با خبرنگار ما وظیفه این اداره را برخوردباتخلفات احتمالی صنفی دانست ونظارت بربازارورصدفعالیتهای صنفی را با اداره های صنعت ومعدن وتجارت واتاق اصناف بیان نمود.
ارمین اضافه کرد به محض ارسال پرونده تخلفات مختلف وفق قانون نظام صنفی برخوردمیشود و برخورد ما هم حسب تعددوتکرارتخلف ازمرتبه اول تادهم که لغوپروانه است را شامل می شود.
اما نکته ای که ضرورت دارد این است که اداره جهادکشاورزی ،اتاق اصناف ،صنعت ومعدن وتجارت و سایردستگاه ها می بایست جلوی بازار افسارگسیخته دهدشت رابگیرند.

اداره جهادکشاورزی می تواند با هماهنگی سایر دستگاه ها دراستان عرضه میوه را دربازار بیشتر کند وازاین طریق قیمت میوه رامدیریت کند.
تیم تحت مدیریت سیدباقرافشین رییس اداره صنعت ومعدن وتجارت که حساسیت زیادی در چنین مو‌اقعی دارد بانظارت بیشتر وقاطع تر البته باحمایت دادستان محترم می تواند همانطور که درسایرزمینه ها نظارت کرده وموفقیت هایی نیز بدست امد در این موضوع نیز وارد شده و ریشه گرانی را خشک نمایند.
اتاق اصناف کهگیلویه باید حساسیت ونظارت بیشتروقاطع تر به خرج داده وبه جای بیان پاره ای سخنان چون میوه فصلی و طبیعی بودن بازار درچنین ایامی برخورد ونظارت خودرادوچندان نماید تا مردم نظارت متولیان را در عمل ببینند واگاه باشند که مسیولان دغدغه انها را دارند وانها رادرک می کنند.

اگر امروز میوه ازسفره روزه داران پر کشیده است و بیشتر مردم توان خرید یک وعده میوه درماه رمضان را ندارند می بایست مدیران ارشد شهر فکری کنند زیرا با این روند و مسابقه فروشندگان در فروش سایراجناس خود دیری نخواهد پایید که دامن سایر اقلام مورد نیاز را خواهد گرفت هرچند اگر خوشبینانه نگاه کنیم که تاکنون این اقلام رشد قیمتی نداشته اند.

پایگاه خبری صدای جنوب اماده انتشار پاسخ دستگاه های مختلف در این خصوص است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت