پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 خرداد 1396 ساعت 22:03:: شناسه خبر: 18983

یادداشت/

غرض ورزی به جای مطالبه گری/خاتمی و احمدی نژاد هم ساداتی هستند

طایفه سادات امامزاده علی(ع) از طوایف گسترده استان و حتی کشور بوده که در تمامی نقاط استان پراکنده بوده و بصورت موثر و کثیر حضور دارند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

در روز گذشته یادداشتی تحت عنوان« روزهای آخر سیدموسی خادمی و غرق شدن در چاه طایفه گرایی»به قلم سیداکبر رفیع زاده دریکی از پایگاه های خبری منتشر شد.

سید امین رضایی با ارسال جوابیه ای به این یادداشت پاسخ داه است.

به گزارش صدای جنوب،متن کامل جوابیه سید امین رضایی را در ذیل می خوانیم:

شاید خاتمی، روحانی، احمدی نژاد، دوستی، نوذری و… هم ساداتی هستند؟؟؟؟

به قلم سید امین رضایی

چند وقتی است که هر از گاهی مطالبی در برخی از سایت های خبری استان انتشار می یابد که بیش از آنکه به یک تحلیل، نقد، مطالبه گری و یا … شبیه باشد؛ بیشتر مشابه عقده گشایی هایی بی اساس است که بیان اینگونه مسائل نه تنها مشکلی را حل نمی کند، بلکه بر گره های موجود می افزاید؛ نه به دلیل تاثیر سخن بلکه بعلت ساده اندیشی و کوته فکری هایی که موجب عقب ماندگی می شود. در مطلبی اخیرا دوستی انشا نویس به برخی صحبت ها پرداخته است و در آن استاندار را به گرفتار شدن در حلقه چاپلوسان و اسیر شدن در گرداب طایفه گرایی (سادات امامزاده علی ع) محکوم کرده است. اما دلیل اینکه این موارد پس از ۴ سال استانداری دکتر خادمی گفته می شود و تشریح نیات واقعی نگارنده آن انشا مضحک بماند سر وقت خود. اما چون چند باری است که حمله به طایفه سادات امامزاده علی به بهانه های مختلف انجام شده و برخی با تخریب برخی بزرگان و حمله به نخبگان آن معلوم نیست به دنبال چه هستند؛ اگرچه هیچ اعتقادی به مسائل نژادپرستانه و قوم گرایی نداشته و بیش از هرچیزی به مسلمان بودن و ایرانی بودن خود افتخار می کنم، نه بعنوان عضو کوچکی از طایفه سادات امامزاده علی (ع) بلکه بعنوان یک انسان و کسی که تقریبا در تمامی شهرهای استان زندگی کرده و متناسب با شرایط شغلی اشنایی بسیار نزدیک با عمق مناسبات فرهنگی و اجتماعی جوامع آن دارم صرفا جهت روشن شدن برخی واقعیات نسبت به این طایفه و خط بطلانی بر دیدگاههای خطرناک قومی و تخریب نخبگان اقوام به بهانه های مختلف و اتمام اینگونه بحث ها چند نکته ای را عنوان نمایم.
طایفه سادات امامزاده علی(ع) از طوایف گسترده استان و حتی کشور است که در تمامی نقاط استان پراکنده بوده و بصورت موثر و کثیر حضور دارند. افراد این طایفه هیچ گاه در نگاه های اجتماعی دید متعصبانه نداشته و زندگی کردن، خویشاوندی، تبادل فرهنگ و اداب و رسوم را درکنار تمام طوایف و ایلات این استان را افتخار خود دانسته و هیچگاه از هر نظر خود را برتر از انسان های شریف و نخبگان کثیر سایر اقوام و طوایف نمی داند. مسئولیت داشتن تعداد زیادی از افراد این طایفه محدود به زمان حال و استانداری دکتر خادمی نبوده و در تمامی دولت های پیشین و استاندارهای مختلف و حتی غیر بومی، تعداد زیادی از مدیران این استان را افراد این طایفه تشکیل داده اند. اینکه با آوردن چند نام و با تحلیلی ناشیانه هم طایفه گرایی را به غلط به استاندار بچسبانی و هم بی لیاقتی را بدون عنوان کردن هیچ دلیلی به برخی مدیران منسوب به این طایفه قطعا کاریست باطل؛ برادر عزیز نمی دانم خود اصلا اهل چه طایفه ای هستی و شاید هم همین طایفه سادات که در هر صورت اصلا مهم نیست ولی باید بدانی که دیبایی از معاونان بانک ملت ایران، محمدی رئیس عقیدتی ارتش فارس، توفیقی دبیر هیئت رئیسه باشگاه استقلال تهران، ابید از مدیران وزارت رفاه، امیر دریادار درخوران از فرماندهان نیروی دریایی ارتش، رضایی فرماندار نمونه کشور، حاج آقا رضوی امام جمعه شیراز و نماینده اسبق شیراز در مجلس، خادم نماینده سپیدان در مجلس و دهها نفر دیگر از بزرگان کشور از همین طایفه بوده و با مبانی فکری شما چه بساکه اقایان خاتمی، احمدی نژاد ، روحانی ، نوذری، نیکزاد و … هم ساداتی هستند که با اعتماد به نخبگان این طایفه و استفاده از آنها در مسئولیت های کلیدی غرق طایفه گرایی شده اند؟؟ حضور نخبگان این طایفه محدود به مسائل سیاسی نبوده و نام علمای برجسته و بزرگانی همچون تقوی، دولت خواه، داورپناه، موسوی و … با تاریخ استان گره خورده و نخبگان علمی از جمله دکتر دانشی، دکتر پوردانش، صفری، رخشنده و … و هنرمندانی مثل خانم کشاورز، آقایان خواهش نیک، کشاورز، ناطق زاده و … نیز از همین طایفه اند.
هرچند سعی کردید به بهانه های مختلف و با استفاده از هر ابزاری و حتی به میان کشاندن منفعت طلبی نمایندگان مجلس به استاندار هجمه هایی پوچ داشته باشید ولی خدمتتان عرض نمایم که کار بیهوده ای کردید و گویا بخش بزرگی از ایجاد چالش بی اساس شما بر علیه استاندار آن هم به هر طریق ، بیشتر به غرض ورزی نزدیک بود تا نقد و مطالبه گری. چرا که اعتقاد ما بر این است که هیچ انسانی خالی از عیب نبوده و قطعا عملکرد استاندار هم قابل نقد است، اما گویا اینگونه نقد های بی پایه و غیر علمی و هردمبیل تمامی نداشته و به جای استفاده از شاخص های واقعی مدیریت و و در نظر گرفتن معیارهای صحیح قضاوت مدیران بازهم اظهارات باب میلی و مفعت طلبانه است.
در پایان این نوشتار هیچ گونه اهانت، کوچک شمردن سایر طوایف را دنبال نکرده و ضمن احترام به همه هم استانی ها و نخبگان بی شمار همه طوایف استان صرفا جهت روشن شدن برخی واقعیات و از بین بردن دیدگاههای خطرناک در نقد های هردمبیل است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت