پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 تیر 1396 ساعت 13:04:: شناسه خبر: 19745

اجرای طرح کارورزی ویژه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی از چهارشنبه آغاز می شود+جزییات

طرح کارورزی صرفا برای اشتغالزایی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از مقطع فوق دیپلم به بالا را شامل می‌شود و از کل تعداد ۳۸۶ هزار نفری که در سامانه ثبت نام کردند ۶۸ هزار و ۶۰۰ نفر دارای مدارک دانشگاهی هستند و مشمول طرح می‌شوند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیرکل توسعه اشتغال وزارت کار از اجرای طرح کارورزی ویژه اشتغال فارغ التحصیلان از چهارشنبه خبرداد و گفت:تاکنون۳۸۶هزار نفر در سامانه کارورزی ثبت نام کردند که ۶۸ هزار و۶۰۰نفر واجد شرایط هستند.

علاءالدین ازوجی با بیان اینکه فاز اجرایی طرح کارورزی (ویژه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی) از روز چهارشنبه آعاز می‌شود گفت: تاکنون ۳۸۶ هزار نفر در سامانه کارورزی ثبت نام کردند که البته سطح تحصیلات این افراد از ابتدایی تا دکتری را شامل ‌شود.

وی با تاکید بر اینکه طرح کارورزی صرفا برای اشتغالزایی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از مقطع فوق دیپلم به بالا را شامل می‌شود، گفت: از کل تعداد ۳۸۶ هزار نفری که در سامانه ثبت نام کردند ۶۸ هزار و ۶۰۰ نفر دارای مدارک دانشگاهی هستند و مشمول طرح می‌شوند.

ازوجی گفت: البته اطلاعات سایر افرادی که در سامانه کارورزی ثبت نام کرده‌اند نیز در بانک اطلاعاتی متقاضیان شغل ثبت می‌شود و در سیاستگذاری طرح‌های اشتغالی مد نظر قرار می‌گیرد.

مدیر کل سیاستگذاری بازار کار و توسعه اشتغال وزارت کار در خصوص میزان استقبال واحدهای پذیرنده و کارفرمایان برای جذب واجدان شرایط طرح کارورزی گفت: واحدهای اقتصادی متقاضی نیروی کار فارغ التحصیل که تحت عنوان واحدهای پذیرنده عنوان می‌شوند از طرف ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین دستگاه‌های اجرایی استانی شناسایی می‌شوند. در زمینه جذب فارغ التحصلان دانشگاهی مذاکرات بسیار خوبی با نمایندگان بخش خصوصی و تعاونی مانند اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و اتاق تعاون صورت گرفته تا از ظرفیت بخش خصوصی در طرح کارورزی استفاده شود.

وی ادامه داد: طبق گزارش‌های دریافتی، خوشبختانه طی دو سه هفته گذشته نظر به جلسات با نمایندگان بخش خصوصی و همچنین ابلاغ برنامه جامع اشتغال فراگیر از سوی معاون اول رئیس جمهور، تحرکات خوبی در بازار کار در استان‌ها مشاهده‌ می‌شود.

سهم هر بخش از جذب سالانه نیروی کار

مدیرکل سیاستگذاری بازار کار و توسعه اشتغال وزارت کار با یادآوری هدفگذاری اشتغال ۱۵۰ هزار فارغ التحصیل در سال با اجرای طرح کارورزی گفت: در همین زمینه سلسه جلسات وزارت کار با بخش خصوصی و تشکل‌ها آغاز شده و نیاز آنها به نیروی کار نیز سنجیده شده است.

وی افزود: بر اساس جلساتی که تاکنون برگزار شده است استقبال خوبی از سوی بخش خصوصی برای جذب نیروی کار شده است به طوریکه سازمان نظام مهندسی کشاورزی اعلام آمادگی کرده تا در قالب طرح کارورزی سالانه ۳۰ هزار نفر در بخش کشاورزی مشغول شوند.

ازوجی ادامه داد: در بخش دامپزشکی ۵ هزار نفر، در بخش حمل و نقل اشتغال ۵ تا ۷ هزار نفر، در بخش تعاون حدود ۱۵ هزار نفر و در سایر بخش‌ها از جمله اصناف نیز استقبال قابل قبولی شده است.

۳۵ اقدام برای تحریک بازار در قالب برنامه اشتغال فراگیر

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره آخرین اقدامات اجرای برنامه جامع اشتغال فراگیر که اخیرا از سوی معاون اول رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است گفت: در این برنامه حدود ۳۵ نوع اقدام از سوی وزارت کار، دستگاه‌های اجرایی، استانداری‌ها و بخش خصوصی برای تحریک بازار کار باید انجام شود.

وی با بیان اینکه دستورالعمل برنامه اشتغال فراگیر نیز حداکثر تا هفته آینده به استان‌ها ابلاغ می‌شود افزود: دستورالعملی که تهیه می‌شود نحوه تخصیص یارانه‌ها، مشوق‌های دولتی، نظام پایش و سایر موارد را در بر می‌گیرد.

تلاش ایجاد اشتغال برای ۹۷۰ هزار نفر در سال ۹۶

ازوجی درباره وضعیت عرضه نیروی کار نیز گفت: سالانه بین ۸۰۰ هزار تا ۸۵۰ هزار نفر عرضه نیروی کار در کشور داریم که ۸۰ تا ۸۲ درصد این افراد از فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

مدیرکل سیاستگذاری بازار کار و توسعه اشتغال وزیر کار در پاسخ به این سوال که آیا با اجرای طرح‌های اشتغالی دولت امسال اشتغالزایی برای ۹۷۰ هزار نفر بر اساس تکیلف برنامه ششم توسعه محقق می‌شود یا خیر گفت: تاکنون به دلیل اینکه برنامه مدونی در سیاست‌های کلان در حوزه اشتغال وجود نداشته است بازار کار با یک روند روبه رشد بسیار کند نامحسوس مواجه بود اما امسال به دلیل هدفگذاری صورت گرفته امیدواریم این میزان اشتغال مشروط بر توسعه سیاست‌های اقتصاد کلان کشور ایجاد شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت