پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 تیر 1396 ساعت 22:04:: شناسه خبر: 19792

رئیس شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه:

افزایش ۲۲ درصدی مصرف برق در کهگیلویه/مردم با مدیریت مصرف از خاموشی جلوگیری کنند

پیک بارمصرفی مردم کهگیلویه در بخش های مختلف تجاری و خانگی درخردادسال ۹۵ به رقم ۵۱ مگاوات رسید اما در همین مدت درخردادسال ۹۶ باافزایش ۱۵ مگاواتی به رقم ۶۶مگاوات رسیده که این میزان افزایش به تنهایی با مصرف شهرستان لنده برابری می کند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

افزایش مصرف برق در کهگیلویه همزمان باسایرنقاط کشور و خاموشی های جزیی و بابرنامه و توصیه به مردم در جهت مدیریت مصرف بهانه ای شد تا رئیس شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه درنشستی باخبرنگاران در این زمینه توضیحاتی ارایه کند.
به گزارش صدای جنوب،خسرو پرویزی در ابتدا گفت: پیک بارمصرفی مردم کهگیلویه در بخش های مختلف تجاری و خانگی درخردادسال ۹۵ به رقم ۵۱ مگاوات رسید اما در همین مدت درخردادسال ۹۶ باافزایش ۱۵ مگاواتی به رقم ۶۶مگاوات رسیده که این میزان افزایش به تنهایی با مصرف شهرستان لنده برابری می کند.
پرویزی تاکید کرد که تاکنون گزارشی درزمینه افت ولتاژ برق ازسوی مردم گزارش نشده که توسط واحد کنترل بار بررسی ورفع نشده باشد.
خسرو پرویزی این راهم گفت که تنها درصد کمی از تلفات شبکه مربوط به مسائل فنی است و بخش زیادی از تلفات انرژی مربوط به تلفات غیرفنی ازجمله استفاده از برق غیرمجازودستکاری کنتورها میباشد که اکیپ های این شرکت بصورت مستمر با مشترکینی که اقدام به استفاده غیرمجاز از انرژی برق می کنند برخورد مینمایند.
وی افزود: در چهاماهه سال جاری ضمن گزارش ۴۲۴ تعداد برق غیرمجاز ۳۰۵ نفر را به دادگاه ارجاع و تعداد احکام صادره در این خصوص نیز ۲۷۰ مورد بوده است.
این مسئول از مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مهندس راهزادی به خاطر پیگیریهایی که از طریق مسئولین برق منطقه ای خوزستان وشرکت توانیر در زمینه افزایش ظرفیت ترانسهای ایستگاه دهدشت داشتند نیزقدردانی کرد وگفت:درایستگاه دهدشت جمعا ۳ ترانس وجوددارد که از حداکثرظرفیت آنها استفاده میشود و به علت نداشتن امکان فنی نصب ترانس چهارم در ایستگاه تاکنون میسر نشده است.

با این حال رئیس سختکوش توزیع برق کهگیلویه باردیگر از افزایش بار مصرف برق طی خرداد ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار داشت: با بررسی‌های انجام شده پیک بار در تابستان رشد کم سابقه‌ای داشته است.

خسرو پرویزی افزود: مصرف برق طی خرداد ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

وی، ساعات پیک بار در شهرستان را ۱۱ تا ۱۵ و ۱۹ تا ۲۳ دانست و گفت: مدیریت مصرف برق در این ساعات ضروری است.

پرویزی، بالا رفتن میزان مصرف برق را از مشکلات پیش روی شرکت توزیع برق برشمرد و افزود: به منظورعبور ازبحران
باکاهش بار شبکه در پاره‌ای از موارد مجبور به اعمال خاموشی های ساعتی در بعضی نقاط و خاموشی معابر شهری وروستایی میشویم هرچند که همین روش نیز باتوجه به گرمای هوا ومشکلات مردم برای ما سخت وناراحت کننده است .

وی،راه‌اندازی ایستگاه دائمی چرام ولنده را در صورت عملیاتی شدن از روش های جبران کمبود برق در کهگیلویه عنوان کرد.

پرویزی با بیان اینکه ۵۰ درصد بار برق مصرفی در فصول گرما مربوط به وسایل سرمایشی است گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد بار مصرف در تابستان دو برابر زمستان است بطوریکه درزمستان گذشته میزان پیک مصرف انرژی ۳۳ مگاوات بوده است.

وی از مردم خواست در جهت کمک به آسایش خود و پایداری برق، در ساعات پیک بار از وسایل برقی پرمصرف استفاده نکنند و مدیران هم در ساعات غیر اداری نسبت به خاموش نمودن وسایل سرمایشی و روشنایی ادارات اقدام کنند.

این مسیول گفت:مدیران آبفای شهری وروستایی در راستای کاهش پیک بار وجلوگیری از خاموشی های ناخواسته همکاری لازم را با شرکت برق داشته باشند و از پمپاژهای آب آشامیدنی در ساعات پیک بار (ساعت ۱۱الی ۱۵ و۱۹ الی۲۳)استفاده نکنند.
پرویزی درپایان تاکید کرد:ضروری است که کشاورزان همکاری لازم را درخصوص روشن نمودن پمپاژهای کشاورزی درساعات غیر پیک بار با شرکت برق داشته باشند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت