پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 مرداد 1396 ساعت 09:05:: شناسه خبر: 20161

در نشست کارگروه اشتغال عنوان شد

پیش بینی سهمیه ۲ هزار و ۲۵ نفری طرح کارورزی در کهگیلویه وبویراحمد

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از هر استان هزار و ۵۰۰ سهم استان کهگیلویه و بویراحمد است، که ۲ هزار و ۲۵ تعداد کارورزان پیش بینی شده است.

پایگاه خبری صدای جنوب:
کارگروه اشتغال در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش صدای جنوب، کارگروه اشتغال به ریاست معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و اعضای این کارگروه برگزار شد.
صابر مظاهری در این نشست گفت: طرح کارورزی اشتغال فراگیر در هیات دولت و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مصوب شد.
مظاهری افزود: اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی با تاکید ریاست جمهور و و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، بر اولویت و ضرورت به اجرای این طرح اقدام شود.
وی با اشاره به سهمیه استان کهگیلویه و بویراحمد در اجرای طرح کارورزی سال ۹۶، گفت: از هر استان هزار و ۵۰۰ سهم استان کهگیلویه و بویراحمد است، که ۲ هزار و ۲۵ تعداد کارورزان پیش بینی شده است.
وی اظهار داشت: سامانه طرح کارورزی در استان فعال می باشد، تاکنون ۸۰ واحد پذیرنده نیز در بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات ۸هزار و ۹۰۰ نفر در استان به عنوان کارورز در مقاطع تحصیلی کاردانی به بالا رشته های دانشگاهی ثبت نام کردند.
وی بیان کرد: کلیه دانش آموختگان دانشگاهی جویای کار و متقاضیان کارورزی، تحت پوشش این طرح می باشند.
وی با بیان اینکه دانشجویان در حال تحصیل از شمول طرح خارج می باشند، گفت: اتباع خارجی، موظفین به گذراندن طرح کارورزی در رشته های گروه علوم پزشکی و متعهدین به اشتغال در دستگاه های اجرایی، سازمان های انقلاب اسلامی، بورسیه کلیه دستگاه ها و سازمان های دولتی از دامنه پوشش طرح خارج می باشند.
مظاهری بیان کرد: واحدهای پذیرنده دارای مجوز فعالیت از وزارت جهاد کشاورزی و شرکت های دانش بنیان دارای مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به غیر از مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به ازای هر ۲ نفر شاغل بیمه شده، مجاز به پذیرش یک نفر کارورز می باشند.
وی تصریح کرد: مدت دوره کارورزی حداقل ۴ ماه و حداکثر ۶ ماه می باشد، برای هر کارورز متناسب با ظرفیت بنگاه و استانداردهای آموزشی مهارت تعیین می شود.
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: سقف کمک هزینه آموزشی کارورزی در سال ۹۶ به صورت میانگین ماهیانه ۳ میلیون و یکصد هزار ریال تعیین می شود، که توسط ناظر به تناسب حضور کارورز در واحد پذیرنده و مقطع تحصیلی در طول دوره محاسبه و حداکثر در سه مرحله پس از موفقیت کارورز در آموزش سنجش مهارت، با صدور گواهی کارورزی توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای ارایه می شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت