پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 مرداد 1396 ساعت 11:05:: شناسه خبر: 20436

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران:

وابستگی به نفت سدی محکم در راه تحقق اقتصاد مقاومتی است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت که وابستگی به نفت تاب آوری اقتصاد در کشور را مقابل شوک‌های اقتصادی در دنیا پایین آورده و سدی محکم در راه تحقق اقتصاد مقاومتی شده است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت که وابستگی به نفت تاب آوری اقتصاد در کشور را مقابل شوک‌های اقتصادی در دنیا پایین آورده و سدی محکم در راه تحقق اقتصاد مقاومتی شده است.

به گزارش صدای جنوب،غلام حسین شافعی روز چهارشنبه در دیدار آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت که رویکرد مهم اتاق بازرگانی ایران حرکت بر مبنای اقتصاد مقاومتی است.
وی بیان کرد که سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب فصل تازه و رویکردی نوین را فرا روی فعالان، سیاست گذاران و متولیان حوزه اقتصاد قرار داد.
شافعی راه برون برفت از چالش‌های فرا روی اقتصاد ایران در مقابل شوک‌ها، ترفندها و تحریم‌ها را اجرای دقیق، عالمانه همراه با احساس مسئولیت و نگاه عمیق به اقتصاد مقاومتی دانست و گفت که به نظر می‌رسد وحدت رویه و اجماع لازم در این راستا وجود ندارد.
وی ابراز داشت: برنامه و قاعده‌ها در زمینه اقتصاد مقاومتی روشن است اما اراده و عزم جدی برای عملی کردن راهکارها و وحدت نظری در این راستا وجود ندارد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت که دولت‌ها، مسئولان و متولیان در بخش‌های گوناگون باید بدانند که راه توسعه کشور با درگیر شدن و دامن زدن به منازعات سیاسی حاصل نمی‌شود.
** درآمیختگی قدرت و ثروت چالش اساسی فرا روی اقتصاد ایران
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست بر ضرورت اجرای عملی اقتصاد مقاومتی و لزوم وحدت رویه در میان تمامی ارکان نظام در این راستا تاکید کرد و گفت که درآمیختگی قدرت و ثروت یکی از چالش‌های اساسی فرا روی اقتصاد و بلکه سدی محکم در راه توسعه همه جانبه کشور است.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی با تبیین بیشتر این موضوع یادآور شد که کاسبان و تجاری که در اندیشه قدرت‌اند و قدرتمندانی که به دنبال تجارت، زراندوزی و کاسبی هستند همواره از موانع جدی در راه توسعه اقتصاد کشور بودند.
وی اجرای ناقص و بهره برداری‌های شخصی و گروهی از اصل ۴۴ قانون اساسی را یادآور شد و گفت: اجرای این اصل با چنین شیوه و رویکردی ظلم در حق مردم و اقتصاد این کشور است.
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: خصوصی سازی در ظاهر به نام سپردن اقتصاد به دست مردم و فعالان واقعی اقتصادی در قالب تعاونی‌ها است، اما تاکنون این قانون تنها به کام برخی غول‌های اقتصادی و بنگاه‌های شبه دولتی که به دنبال بهره برداری شخصی از این اصل هستند، تمام شده است.
وی ضرورت‌ها و پیش نیازهای مهم در فعالیت‌های اقتصادی و تجاری از نظر اسلام و مبانی فقهی را یادآور شد و گفت که کسی که وارد تجارت می‌شود باید دانش کافی که مربوط به بازرگانی است را داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر فعال اقتصادی و تجاری در وهله نخست باید ساز و کار صحیح تجارت و نظام حلال و حرام را بشناسد.
آیت الله ملک حسینی تأکید کرد: اقتصاد وابسته ممکن است در کوتاه مدت برخی نیازها را برطرف و شکوفایی ظاهری ایجاد کند ولی این شکوفایی شکننده است و با یک تحریم از بین می‌رود.
وی افزود: خلاقیت اقتصادی، دانش و قدرت اقتصادی درست باید بر جامعه و در راستای موفقیت اقتصادی حاکم باشد.
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری گفت که این استان غنی گرچه بار سنگین محرومیت‌های عمیق گذشته را همچنان بر دوش می‌کشد، اما دارای ظرفیت‌های متنوع در بخش‌های گوناگون برای رونق و شکوفایی است.
وی از مسئولان و متولیان امور اجرایی و اقتصادی استان خواست شرایط و زمینه را برای حضور و سرمایه گذاری فعالان بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت و دانش آنها بیش از پیش فراهم کنند.ایرنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت