پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 شهریور 1396 ساعت 14:06:: شناسه خبر: 21506

سرپرست وزارت علوم:

مدرک دانشگاهی باید یک سند مشکل‌گشا باشد/ اید اکثر بیکارهای جامعه را فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها تشکیل دهند

سرپرست وزارت علوم گفت:همه نهادهای دانشگاهی باید به دنبال رفع مشکل اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باشند و جایگاه‌هایی را باید برای آن‌ها تعریف کنیم که رویکرد حال علمی و اجتماعی بودن دانشگاه است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نباید اکثر بیکارهای جامعه را فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها تشکیل دهند.

به گزارش صدای جنوب، سید ضیا هاشمی در نشست با رؤسای دانشگاه‌های استان هرمزگان اظهار کرد: دانشگاه نباید باری بر جامعه باشد، مشکلات کمبود بودجه، کمبود مراکز، کمبود هیات‌علمی، کمبود رشته‌های دانشگاهی و غیره وجود دارد که دولت آن‌ها را باید حل کند.

وی ادامه داد: بودجه دولت این‌گونه نیست و بنا ندارد به این‌گونه عمل کند که از جایی درآمد باشد و در محل دیگری هزینه شود.

هاشمی افزود: بخشی از مأموریت دولت راهگشایی امور است و باید به دنبال این باشیم چگونه هزینه‌ها را کم کنیم و منابع جدید درآمدی را در حوزه‌های مختلف پیدا کنیم که دانشگاه‌ها این موقعیت‌ها را دارند و با پذیرش این رسالت دانشگاه باید پیش برویم.

وی با بیان اینکه مأموریت دانشگاه نسبت به گذشته تغییر کرده و روند به گونه گذشته نیست، خاطرنشان کرد: مدرک دانشگاهی باید یک سند مشکل‌گشا باشد و موضع دانشگاه باید یک موضع خلاق بوده که خلاقیت در آن برجسته باشد.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: ما دانشگاهیان باید این رسالت را اجرایی کنیم و نباید اکثر بیکارهای جامعه را فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها تشکیل دهند.

وی اظهار کرد: همه نهادهای دانشگاهی باید به دنبال رفع مشکل اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باشند و جایگاه‌هایی را باید برای آن‌ها تعریف کنیم که رویکرد حال علمی و اجتماعی بودن دانشگاه است.

هاشمی گفت: در پیکره آموزش عالی باید مسئولانه با وجود مشکلات کار را پیش‌ ببریم که مأموریت همه ما این است با به‌کارگیری دانش مفید، مشکلات کشور را حل کنیم و دانشگاه به این سمت برود که بخش‌های مختلف احساس نیاز به همکاری با دانشگاه‌ها داشته باشند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت